hallo,ik heb ,na de distributie riem te hebben vervangen,de computer uit laten lezen omdat de motor bij het starten erg onrustig ging lopen.
Volgende storingen werden gelezen,P0404(EGR),P0351 en P0352(bobine’s 1 en 2), P2803 en P1803(airbag).
De EGR en bobine storing kwamen na het resetten niet weer terug maar de airbag storing wel.
Mijn vraag is welke aibag storing betreft het(stuurwiel,bijrijder of stoelen),wie heeft hier ervaring mee,ik hoor het graag.
vr.gr.Jan
Totaal aantal Berichten: 944
P1803 is geen airbag storing . P staat voor Powertrain (motor en Vbak) waar heb je hem mee uitgelezen?
P1803 bestaat niet bij PSA
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
hoi citroënmonteur,geen idee waarmee hij is uitgelezen,ik zal het tzt aan hem vragen.
Zal wel een univers.uitlees unit zijn.
Ik heb er wel een nieuwe nokkenas positie sensor ingezet,hij start makkelijker en draait stationair rustiger.
Voorwat betreft de airbag signalering,ik wil de stoel stekkers gaan door solderen,kan dit zomaar?
De ring in het stuur is 2 jaar geleden vervangen en de stekker van de bijrijder airbag is verleden jaar doorgesoldeerd bij een garage berijf.
vr.gr Jan
Accu eerst los koppelen en ca 10 min wachten!! dan pas solderen. (en draadje voor draadje dus niet gelijk hele stekkers er af knippen!
ok,zal er aan denken,thx.
En daarna natuurlijk lampje laten resetten bij de dealer??? (anders denk je dat het nog niks geholpen heeft).
Komt hij na resetten terug was het niet het stekkertje onder de stoel..
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Dat merkt ie van zelf