Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 28-01-2005
- C5 Tourer 2.0 16v
- C4 (2004-heden) Picasso 5P 1.8 Ambiance
Ben een maand geleden ontslagen(bijna 61) en moet per 1-1-2010 mn leaseauto inleveren. Wil weer een C4 Picasso maar welke?
Ik rijd elk jaar met een 1300kg zware caravan naar Zuid Frankrijk en dan zou een diesel,een 1.6HDI, handig zijn. Maar voor de rest van t jaar rijden wij kleine stukjes. Dan zou een 1.6VTI weer handig zijn. Ik rijd gemiddeld 15000km per jaar waarvan 5 a6000 voor vakanties.
Een automaat vind ik niks zeker niet de EV6V of volautomaat. Te kwetsbaar en gebruikt teveel brandstof.
Graag advies van de mede citrofielen.
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Een kilometrage van 15000 lijkt mij veel te weinig voor de dieselversie. Rest de keuze voor de 1.6 VTI.of, misschien nog beter, een gebruikte 1.8, zeker gezien het feit dat je deze auto kent en maar weinig kilometers maakt!
Wat is het omslagpunt (aantal km.) van benzine naar diesel?
ZX 1.4 break ‘95
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Met 15000km per jaar is een diesel ruim 1000 euro per jaar duurder. Je moet richting de 25000km per jaar rijden om voordeel te halen uit de dieselversie. Zelfs voor LPG ligt het omslagpunt rond de 15000km.
oké, dan is ook het antwoord duidelijk denk ik. Dan kan ik me voorstellen dat het zeker geen dieseltje gaat worden.
ZX 1.4 break ‘95
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 28-01-2005
- C5 Tourer 2.0 16v
- C4 (2004-heden) Picasso 5P 1.8 Ambiance
hoezo is een diesel 1000 euro duurder per jaar bij 15000km? Als ik ff snel uitreken dan is 15000km aan brandstof bij een diesel ongeveer 1000 euri goedkoper. De wegenbelasting is 12x50 euri =600 euri duurder dus dat is het niet. Waar zitten dan de meerkosten in? LPG is nog ietsje voordeliger dan diesel door de lagere belastinf. Alleen de onderhouds kosten lopen misschien bij een diesel hoger op.
Een 1600 Hdi mag maar 1180kg trekken…..
Beetje weinig of je moet bijna al je bagage in de auto gooien
Sorry, ik keek bij de Grand Picasso
een gewone mag 1300 kg trekken
Ik zou zeggen; kijk eerst eens of je weer wilt werken, en hoe groot de kans is dat je werk vind.
Hoeveel geld heb je nu en hoeveel is dat als je zoveel maanden werkloos bent? Geld voor de oude dag? Red je het straks?
Anders kan je beter een goedkope auto kopen en kijken of je wel werk vind, en of je het financieel wel red.
De meeste 61 jarigen moeten nog minstens 4 jaar loos solliciteren zonder dat ze werk krijgen. Tel uit je verlies op je bankrekening.
In deze recessie moet je erg ver vooruit kijken. Voor je het weet had je nooit een andere dure auto willen kopen.
In deze tijden spreek ik uit ervaring (maar voor mij was een occasion al duur)! Werkloosheid kan nu lang duren.
Maarja als je een C4 als leasebak had zal je wel lekker hebben kunnen sparen (gelukkig dan maar).
Maar gespaard hebben en het uitgeven aan een auto terwijl je het straks nodig hebt om rond te komen (ervaring) is ook niet slim.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 28-01-2005
- C5 Tourer 2.0 16v
- C4 (2004-heden) Picasso 5P 1.8 Ambiance
geld is niet t probleem, heb bijna geen lasten kwa hypotheek meer dus met 1900 euri ww bruto kom ik ook wel uit. Wat is verstandig? Ik hou er niet van zinloos geld te spenderen aan n auto maar aan de andere kant moet ik wel veilig mn caravan kunnen trekken. En de C4 picasso is zooooo comfortabel.
Heb de afgelopen weken weer talloze auto’s getest maar niets haalt t bij de Picasso. Triest maar waar, althans voor mij(hernia rug)en mijn vrouw(vastgezette rug).
lastig…...............lastig.
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
BGT schreef:hoezo is een diesel 1000 euro duurder per jaar bij 15000
Er zijn talloze websites op internet die dit duidelijk maken, het gaat niet alleen maar om brandstof en houderschapsbelasting. Een diesel is in aanschaf een kleine 4000 euro duurder.
De 1.6 VTI mag 1500kg trekken! Succes met je keuze verder.
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 28-01-2005
- C5 Tourer 2.0 16v
- C4 (2004-heden) Picasso 5P 1.8 Ambiance
idd, denk dat ik maar een C5 Tourer neem, lekker op benzine en de 2 ltr versie.
Die 1.6VTI is te zwak.
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Als je geen liefhebber bent van de automaat (standaard op de 2.0l) dan lijkt mij de 1.6 liter tourer een betere optie. De 1.6 THP mag 1730 kg op de haak
Misschien is het nog een optie om contact op te nemen met de lease maatschappij en te vragen wat de auto moet kosten.
Meestal word het contract afgekocht door je (ex) werkgever en wil de lease maatschapij er weer snel vanaf.
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 28-01-2005
- C5 Tourer 2.0 16v
- C4 (2004-heden) Picasso 5P 1.8 Ambiance
Heeft de 2 liter een automaat? Kan ik niet zien. Ik moet ook geen automaat.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b1in2kaldovo
De leasemaatscappij vroeg 21000 euri voor mn Picasso.
Te duur. Met 72000km op de teller.
Ben ook ff naar de nieuwe Megane TCE 130 Estate
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lgi1xiygdnef
aan t kijken, mooi motortje heeft die.
Heeft ook wat handzamere buitenmaten, de C5 Tourer is enorm.
Kijk ook naar de BPM voor volgend jaar als je een nieuwe wilt kopen, want die kan voor sommige modellen flink stijgen.
Hallo mdehondebrink,
Ik weet niet hoe je erbij komt maar de BPM gaat naar beneden. Waat er wel voor in de plaats komt is de co2 tax.
Zie voor de nieuwe prijzen: