dus theorie is dat dat filtertje verstopt zou zitten en daardoor minder doorstroomt?
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Dat zou de theorie zijn en opzich logisch, ook als het schoon filtertje wordt verwijdert is de doorstroming groter. Het is volgens mij een miniscuul fijnmazig filterje zoals ik het begrijp uit het WPH.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Bij een CX zit dat filtertje in een leiding tegen het schutbord in het motorcompartiment, ter hoogte van het stuur.
Die leiding met die bocht gaat naar het verticale filterhuisje. Dat groene doppie zit op de ontluchtingsnippel voor de Diravi, heel voorzichtig beetje losdraaien totdat er een paar druppeltjes LHM uitkomen en dan weer dichtdraaien.
Sjakie
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Bedankt Sjaak,
Ik heb zitten zoeken naar de beschrijving over het filtertje in het WPH, maar de juiste WPH nog niet kunnen vinden. Ze liggen achterin het archief waar geen verlichting, erg stoffig en krap is.
Op de brug bij mijn XM lopen zoeken naar een soortgelijke onderdeel waar het filtertje in zit, maar ik geef het op. Een 24v is zo volgebouwd dat het niet te vinden is. De CX foto is nog ruimtelijk, dat is bij mijn XM wel anders.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !