En nu dan een reactie die wel past binnen het onderwerp:
http://www.leboncoin.fr/vi/80985950.htm?ca=7_s
Een bruin leren interieur met alleen een stiknaadje los van de bestuurdersstoel en voor de rest in prima staat volgens de advertentie. Is ongetwijfeld de linker naad van de zitting. En niet duur, zeker niet als je nog wat pingelt.
Ik zat trouwens effe terug te bladeren om de opmerking over het gewenste leer te vinden. Dat lukte niet, maar ik zag wel een paar fotootjes over het tapijt. Begrijp ik goed, dat die licht grijze erin komt ? Dat zou ik zonde vinden. De beige stoffen en bruin leren bekleding hadden volgens mij altijd licht bruin / oker geel tapijt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Nee, echt geen grijze tapijt bij bruin leer….. .
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik was al even bang. De bekleder in Culemborg heeft exact dezelfde stof in exact dezelfde licht bruine/oker gele kleur gevonden voor het geval het niet zou lukken bij jouw adres.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Robin Visser schreef:En nu dan een reactie die wel past binnen het onderwerp:
http://www.leboncoin.fr/vi/80985950.htm?ca=7_s
En niet duur, zeker niet als je nog wat pingelt.
Als je die 3000 km die je heen en weer aan het rijden bent niet meerekend dan is 1200 euro niet duur nee….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En toch zou dat wel kunnen ... heb een C8 tot m’n beschikking die 1:15 rijd dat is 200 liter a 1.10 euro 220 euro tel daar nog wat péage kosten bij op en aangezien de prijs van de set bespreekbaar is kun je voor in totaal 1300 euro een heel eind komen. Maar ja; wil je dan 3 dagen in de auto rijden .......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
waterman schreef:Als je die 3000 km die je heen en weer aan het rijden bent niet meerekend dan is 1200 euro niet duur nee….
Kwestie van een fijn tripje er aan vast plakken. Bayonne, da’s iet mis daar in de buurt. En daarbij moet je wat doen voor je hobby. Dat maakt deel uit van het proces. En ik denk eerlijk gezegd, dat het voor veel minder geld kan. Ennuh Johan, 3 dagen op en neer naar Bayonne is wel erg veel hoor… Ik zou zeggen met de SM heen, stoffen spulletjes achterlaten en met leer erin weer terug. Heb je gelijk lol gehad van de SM. En Frankrijk maak je blij met de terugkeer naar het geboorteland van een setje stof…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Volgende probleem: de accu wordt maar bijgeladen tot 10 a 11 volt…... Nu kan ik de accu aan een (externe) oplader zetten om te zien of het probleem daar inzit (sluiting). Maar als deze goed blijkt te zijn hoe kom ik er dan achter of het probleem in de spanningsregelaar danwel de dynamo zit ????
Zal alvast het “draadje” over ombouwen dynamo doorlezen !!!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hoe meet je die spanning?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Over de accu.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Kan ik de accu d’r van boven uit tillen (door spanningsregelaar los te maken) of is daar dat “schiltje” aan de binnenkant van het voorspatscherm voor bedoelt ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Daar is dat schildje/luikje dus voor: Naar boven lukt je zeker niet, als je een minstens 66AH accu hebt. Je krijgt de accu eenvoudig niet achter de lampen om, zonder ze te beschadigen.
Voor wat betreft je spanning: 10-11 volt is te weinig: Een goede accu houdt 12 volt vast bij belading, dus er wordt niets geladen bij je.
Als je met een paar startkabels een extra accu aan je SM koppelt, en je start de motor, gaat de spanning dan wel naar meer dan 13 volt? Dan werkt je laadcircuit goed en is de accu kapot. Anders: Kijk de koolborstels van de dynamo na, en leen bij iemand een spanningsregelaar ( kan ook van een DS voor korte tijd gebruik). Je kan een dynamo naar een “auto electriek” specialist brengen, of dynamo revisie bedrijf brengen: zij kunnen nog dynamo’s meten. Of je kijkt in de boeken hoeveel de weerstand van de stator en de rotor moet zijn en verifieert die.
Succes,
Peter
To err is human, not to err is divine.
Thanks, dat met een (extra) accu parralel over de bestaande did the trick. Laat dan bij tot 13.6V al is dat nog een beetje aan de lage kant. Ik zal zien of ik die mechanische spanningsregelaar kan bijstellen. D’r zit zo te merken geen sluiting in de accu alleen is hij snel weer “leeg”. Ook nog maar fff controleren of er een lekstroompje is. Oh ja, die leidingen tbv de meedraaibare koplampen waar kan ik die mee vullen ?? Ik heb al gehoord dat het evt. kon met lampenolie…...
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Als je accuspanning niet op 12 volt komt met opladen dan heb je op z’n mint een kapotte cel, haal hem er maar uit, en gebruik een zuurweger om te weten welke cel, maar je kan d’r zo goed als zeker van zijn dat je een andere accu nodig hebt.
Bijvullen van de leidingen meedraaiende koplampen: De vloeitof die erin zit is redelijk dun, ik heb er antivries ( puur) voor gebruikt, als je te dikke olie gebruik heb je te veel hysteresis, want de olie stroomt moeizaam bij lage temperaturen, al die “keramische tonnetjes” die erin zitten zijn een soort dempers.
To err is human, not to err is divine.
Zuurweger gaat wat moeilijk bij een “onderhoudvrije” accu. Die automatrialen handels (de betere) hebben ook zo’n belasting “tool” gedurenende X tijd (iets van 10sec.)over de polen te zetten. Kan ik evt. gelijk een andere meenemen. (de huidige is maar 60Ah….)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Heb een OPTIMA startaccu gekocht en werkt perfect hoor.
W.Bogaerts gebruikt deze ook en is er ook over te spreken.