Het ene na het andere stapelt zich op maar het volgende probleem heeft zich gemeldt. Zondag kwam mijn broertje me halen met de 16v op het station. Bij aankomst stotterde de auto enorm en leek deze op 3 cylinders te lopen. De uitlaat plofte en ik heb em af laten zetten. Starten ging daarna niet meer ondanks dat ik sowieso vonk en brandstof had. De ANWB gebeld en na 2 uur wachten vroeg de ANWB meneer of ik de auto eens wilde starten. Dus ik startte en de auto begon meteen te lopen. De ANWB meneer kon niks vinden en daarna zijn we maar naar huis gereden. Niks aan de hand.
Echter de laatste 2 dagen begint de motor als deze goed warm stationair enorm slecht te lopen tot het afslaan aan toe. Moet ik dan de stappenmotor verdenken of moet ik de ‘natte’ bougies verdenken.
Gaarne jullie advies
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
lijkt me een probleem met ontsteking idd.
zijn bougies nog goed?
verdelerkap?
bougie kabels?
kan allemaal mijn Bx liep soms ook op 3 poten andere bougies en klaar, het probleem was opgelost
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Is je verdelerkap nog wel droog?
Het kan zijn dat je nokkenaskeering langzaam begint te lekken. Als de motor goed warm is, wordt de olie iets dunner en komt het er een klein beetje doorheen. Net genoeg om de functie van je verdelerkap + rotor het moeilijker te maken. Probleempje heb ik ook gehad met een 1.6
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
me broer had dat probleem ook idd alleen bokte de auto NOG niet
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Re: 16v met loopt warme motor stationair slecht
T(h)ijs schreef:Het ene na het andere stapelt zich op.
Zou het door de Zuid-Limburgse lucht komen? Mijn BX heeft ook altijd iets..
WYD schreef:Is je verdelerkap nog wel droog?
Het kan zijn dat je nokkenaskeering langzaam begint te lekken. Als de motor goed warm is, wordt de olie iets dunner en komt het er een klein beetje doorheen. Net genoeg om de functie van je verdelerkap + rotor het moeilijker te maken. Probleempje heb ik ook gehad met een 1.6
Daar moet ik de verderkap er even voor afhalen zeker? Overigens ‘lekt’ er bij de bougies iets. Het is nat en het is geen olie want daar is het niet vet genoeg voor. Maar bij het erafhalen van de bougiekabels zijn deze van de buitenkant een beetje nat.
Hoeveel werk is nokkenaskeering vervangen?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Re: 16v met loopt warme motor stationair slecht
T(h)ijs schreef:Het ene na het andere stapelt zich op maar het volgende probleem heeft zich gemeldt. Zondag kwam mijn broertje me halen met de 16v op het station. Bij aankomst stotterde de auto enorm en leek deze op 3 cylinders te lopen. De uitlaat plofte en ik heb em af laten zetten. Starten ging daarna niet meer ondanks dat ik sowieso vonk en brandstof had. De ANWB gebeld en na 2 uur wachten vroeg de ANWB meneer of ik de auto eens wilde starten. Dus ik startte en de auto begon meteen te lopen. De ANWB meneer kon niks vinden en daarna zijn we maar naar huis gereden. Niks aan de hand.
Echter de laatste 2 dagen begint de motor als deze goed warm stationair enorm slecht te lopen tot het afslaan aan toe. Moet ik dan de stappenmotor verdenken of moet ik de ‘natte’ bougies verdenken.
Gaarne jullie advies
Ik heb wel eens van iemand met een 16vmk2 dit probleem gehoord; daar lag de oorzaak in de lambdasonde. Kortom iets om goed te (laten) onderzoeken.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik zou zelf eerst even de verdeler kap en bougies nakijken bougie kabels kunnnen wel nat zijn maar dan hoeven de bougies dat nog niet
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik heb net in het donker nog even de verdelerkap eraf gehad maar deze is aan de onderkant redelijk nat van olie. Ook in de kap was het vrij vochting, de miniteuze druppeltjes zaten overal tegenaan. Dit verklaart waarom de auto de eerste keer compleet niet meer wilde starten. Dan had ik toch goed gezien dat de bobine goed vonkte maar de bougies maar slecht. Ik dacht dat ik dat in eerste instantie niet goed gezien had.
Volgende vraag is dan, is het dan de nokkenaskeerring. Is deze zelf te vervangen of laat ik dat beter doen. Misschien in combinatie met wat andere zaken als het kleppendeksel er toch af ligt?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Dat is goed zelf te doen, is niet zoveel werk.
Sjonge, nog even en je hebt een nieuwe auto, alles gaat kapot.
Succes ermee, en anders kom je een keer langs, dan klooien we er wel ff aan.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Als ik het zelf ga doen is het misschien wel een aardig sleutelmeeting project Maar als ik zo in de Haynes kijk moet er nogal wat los, kleppendeksel, distributieriem en flink veel momentsleuteldingen
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Voor het vervangen van de nokkenaskeering achter de verdelerkap hoeft er weinig los, verdelerkap uiteraard, de verdeler eraf, en de steun waarop hij gemonteerd zit, die zit met een grote torx vast op de nokkenas geschroefd., Als deze eraf is kun je de keering er met een kleine platte schroevendraaier, zo uit de kop wippen, de nieuwe keering een beetje vettig maken met olie, en met een dop uit je ratelset er weer netje intikken zodat hij net in de kopvalt, en dan alles weer dichtbouwen in omgekeerde volgorde.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
En het kleppendeksel moet er ook af neem ik aan? Want anders kom je niet eens bij de nokkenas. Andere vraag die ik nog had, loont het zich wel om die ene keerring te vervangen of is het niet beter om ze allemaal te doen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Nee, het kleppen deksel hoeft er niet af, als je alles hebt uitgebouwd zoals hiervoor beschreven dan ben je in een uurtje klaar.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
Hmm het lijkt erop dat zelfs de grootste knutselaar als ik dit moet kunnen. Bertje jij weet toevallig niet welke keerring ik hiervoor moet hebben he? De toko waar ik altijd kijk voor onderdelen heeft alleen de volgende keerringen
JP044 klepdekselpakking payen
NF820 oliekeerring payen
NF817 oliekeerring payen
NF869 oliekeerring payen
Als ik het zo hoor moet ik dat dit weekend ook nog wel even kunnen vervangen mits ik de keerring zelf heb.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Staat in de haynes welke je moet hebben.
Ik zet een haynse dit weekend on line op mijn site, dus mocht je die nodig hebben, dan kan je dan kijken.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.