1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
16v loopt met warme motor stationair slecht
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 30 augustus 2005 10:53 PM

Het ene na het andere stapelt zich op maar het volgende probleem heeft zich gemeldt. Zondag kwam mijn broertje me halen met de 16v op het station. Bij aankomst stotterde de auto enorm en leek deze op 3 cylinders te lopen. De uitlaat plofte en ik heb em af laten zetten. Starten ging daarna niet meer ondanks dat ik sowieso vonk en brandstof had. De ANWB gebeld en na 2 uur wachten vroeg de ANWB meneer of ik de auto eens wilde starten. Dus ik startte en de auto begon meteen te lopen. De ANWB meneer kon niks vinden en daarna zijn we maar naar huis gereden. Niks aan de hand.

Echter de laatste 2 dagen begint de motor als deze goed warm stationair enorm slecht te lopen tot het afslaan aan toe. Moet ik dan de stappenmotor verdenken of moet ik de ‘natte’ bougies verdenken.

Gaarne jullie advies Smile

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 augustus 2005 10:56 PM
  [ # 1 ]

lijkt me een probleem met ontsteking idd.

zijn bougies nog goed?
verdelerkap?
bougie kabels?

kan allemaal mijn Bx liep soms ook op 3 poten andere bougies en klaar, het probleem was opgelost

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 30 augustus 2005 10:58 PM
  [ # 2 ]

Is je verdelerkap nog wel droog?
Het kan zijn dat je nokkenaskeering langzaam begint te lekken. Als de motor goed warm is, wordt de olie iets dunner en komt het er een klein beetje doorheen. Net genoeg om de functie van je verdelerkap + rotor het moeilijker te maken. Probleempje heb ik ook gehad met een 1.6

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 augustus 2005 11:50 PM
  [ # 3 ]

me broer had dat probleem ook idd alleen bokte de auto NOG niet

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 31 augustus 2005 12:03 AM
  [ # 4 ]

Re: 16v met loopt warme motor stationair slecht

T(h)ijs schreef:

Het ene na het andere stapelt zich op.

Zou het door de Zuid-Limburgse lucht komen? Mijn BX heeft ook altijd iets..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 31 augustus 2005 12:05 AM
  [ # 5 ]
WYD schreef:

Is je verdelerkap nog wel droog?
Het kan zijn dat je nokkenaskeering langzaam begint te lekken. Als de motor goed warm is, wordt de olie iets dunner en komt het er een klein beetje doorheen. Net genoeg om de functie van je verdelerkap + rotor het moeilijker te maken. Probleempje heb ik ook gehad met een 1.6

Daar moet ik de verderkap er even voor afhalen zeker? Overigens ‘lekt’ er bij de bougies iets. Het is nat en het is geen olie want daar is het niet vet genoeg voor. Maar bij het erafhalen van de bougiekabels zijn deze van de buitenkant een beetje nat.

Hoeveel werk is nokkenaskeering vervangen?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 31 augustus 2005 12:09 AM
  [ # 6 ]

Re: 16v met loopt warme motor stationair slecht

T(h)ijs schreef:

Het ene na het andere stapelt zich op maar het volgende probleem heeft zich gemeldt. Zondag kwam mijn broertje me halen met de 16v op het station. Bij aankomst stotterde de auto enorm en leek deze op 3 cylinders te lopen. De uitlaat plofte en ik heb em af laten zetten. Starten ging daarna niet meer ondanks dat ik sowieso vonk en brandstof had. De ANWB gebeld en na 2 uur wachten vroeg de ANWB meneer of ik de auto eens wilde starten. Dus ik startte en de auto begon meteen te lopen. De ANWB meneer kon niks vinden en daarna zijn we maar naar huis gereden. Niks aan de hand.

Echter de laatste 2 dagen begint de motor als deze goed warm stationair enorm slecht te lopen tot het afslaan aan toe. Moet ik dan de stappenmotor verdenken of moet ik de ‘natte’ bougies verdenken.

Gaarne jullie advies Smile

Ik heb wel eens van iemand met een 16vmk2 dit probleem gehoord; daar lag de oorzaak in de lambdasonde. Kortom iets om goed te (laten) onderzoeken.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 31 augustus 2005 12:25 AM
  [ # 7 ]

ik zou zelf eerst even de verdeler kap en bougies nakijken bougie kabels kunnnen wel nat zijn maar dan hoeven de bougies dat nog niet Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 31 augustus 2005 12:52 AM
  [ # 8 ]

Ik heb net in het donker nog even de verdelerkap eraf gehad maar deze is aan de onderkant redelijk nat van olie. Ook in de kap was het vrij vochting, de miniteuze druppeltjes zaten overal tegenaan. Dit verklaart waarom de auto de eerste keer compleet niet meer wilde starten. Dan had ik toch goed gezien dat de bobine goed vonkte maar de bougies maar slecht. Ik dacht dat ik dat in eerste instantie niet goed gezien had.

Volgende vraag is dan, is het dan de nokkenaskeerring. Is deze zelf te vervangen of laat ik dat beter doen. Misschien in combinatie met wat andere zaken als het kleppendeksel er toch af ligt?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 26-12-2004

Gepost: 31 augustus 2005 01:45 AM
  [ # 9 ]

Dat is goed zelf te doen, is niet zoveel werk.
Sjonge, nog even en je hebt een nieuwe auto, alles gaat kapot.
Succes ermee, en anders kom je een keer langs, dan klooien we er wel ff aan.

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 31 augustus 2005 01:56 AM
  [ # 10 ]

Als ik het zelf ga doen is het misschien wel een aardig sleutelmeeting project Wink Maar als ik zo in de Haynes kijk moet er nogal wat los, kleppendeksel, distributieriem en flink veel momentsleuteldingen Sad

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Bertje Hdi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 04-05-2005

Gepost: 31 augustus 2005 02:15 AM
  [ # 11 ]

Voor het vervangen van de nokkenaskeering achter de verdelerkap hoeft er weinig los, verdelerkap uiteraard, de verdeler eraf, en de steun waarop hij gemonteerd zit, die zit met een grote torx vast op de nokkenas geschroefd., Als deze eraf is kun je de keering er met een kleine platte schroevendraaier, zo uit de kop wippen, de nieuwe keering een beetje vettig maken met olie, en met een dop uit je ratelset er weer netje intikken zodat hij net in de kopvalt, en dan alles weer dichtbouwen in omgekeerde volgorde.

BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg

http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL  stallingsruimte voor uw Citroen

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 31 augustus 2005 02:20 AM
  [ # 12 ]

En het kleppendeksel moet er ook af neem ik aan? Want anders kom je niet eens bij de nokkenas. Andere vraag die ik nog had, loont het zich wel om die ene keerring te vervangen of is het niet beter om ze allemaal te doen.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Bertje Hdi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 04-05-2005

Gepost: 31 augustus 2005 02:26 AM
  [ # 13 ]

Nee, het kleppen deksel hoeft er niet af, als je alles hebt uitgebouwd zoals hiervoor beschreven dan ben je in een uurtje klaar.

BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg

http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL  stallingsruimte voor uw Citroen

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 31 augustus 2005 02:41 AM
  [ # 14 ]

Hmm het lijkt erop dat zelfs de grootste knutselaar als ik dit moet kunnen. Bertje jij weet toevallig niet welke keerring ik hiervoor moet hebben he? De toko waar ik altijd kijk voor onderdelen heeft alleen de volgende keerringen

JP044   klepdekselpakking     payen  
NF820   oliekeerring     payen  
NF817   oliekeerring     payen  
NF869   oliekeerring     payen  

Als ik het zo hoor moet ik dat dit weekend ook nog wel even kunnen vervangen mits ik de keerring zelf heb.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
citrofiel!ik?
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 26-12-2004

Gepost: 31 augustus 2005 03:19 AM
  [ # 15 ]

Staat in de haynes welke je moet hebben.
Ik zet een haynse dit weekend on line op mijn site, dus mocht je die nodig hebben, dan kan je dan kijken.

Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e

http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook