Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
true maar vind maar is een zwarte teller met 85 dzd op teller
tja heb er zelf wel 1 met 2 ton maar dat lijkt natuurlijk niet
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
true maar vind maar is een zwarte teller met 85 dzd op teller
Euh… de teller laat je gewoon lekker zitten, die zijn altijd hetzelfde…
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hehehe
maja grijs dash bij een grijze auto staat ook wel goed hou het eerst wel zo
eerst maar is sparen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ohjee had al zoiets verwacht, voordat we gaan rellen betreft de 1.6 als ik een 16v tegen kom zal ik ook die niet uit de weggaan, geld is er wel. Maar van horen en zeggen zijn ze wat minder betrouwbaar (niet slaan ops: ) Plan is ook om 16v uitbouw eromheen te zetten..de jeugd van tegenwoordig..
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
WATSKEBURT
nee ik snap je wel je wilt een beetje stoere BX
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
oke fijn, van msn geknikkerd. Nee ben niet zo gek van snelheid… Ja echt waar ! alleen als je met een permanente gehoorbeschadiging over de snelweg rijd met een 14
ik ben en blijf een nederlander, zelfs een fries. Beetje economisch rijden is zeer fijn, want niemand wil met de bus gaan omdat je geld op is
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Ijs schreef:oke fijn, van msn geknikkerd. Nee ben niet zo gek van snelheid… Ja echt waar ! alleen als je met een permanente gehoorbeschadiging over de snelweg rijd met een 14
ik ben en blijf een nederlander, zelfs een fries. Beetje economisch rijden is zeer fijn, want niemand wil met de bus gaan omdat je geld op is
Wacht maar totdat jij je rijbewijs hebt.. dan smul je van snelheid
Flapdrol schreef:Ijs schreef:
een 1600 motor, een fout tussenmodel als je het mij vraagt
Voel ik weer een rel opkomen?
Haha, en ik het hier wel met ÍJs eens. Een 14 voelt feller aan dan hij is, een 16 voelt mijn insziens trager aan dan hij is. Het kan mij niet bekoren, zo’n 16. Althans, de monopoint. Een TRI is best lekker, maar ja, die heeft ook wat meer pk’s dan een standaard 16 TGI/TZI.
Maar ja, ik ben met uitzondering van de BX Sport helemaal niet zo te spreken over de XU benzine versies in de BX. Ik vind dat vooral de 8 kleppers gewoon niet zo’n geweldige “laufcultur” hebben. Dat vind ik bij een 14 TU wel dik in orde. Die motoren doen in elk geval of ze er zin in hebben.
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
mpostma schreef:Flapdrol schreef:Ijs schreef:
een 1600 motor, een fout tussenmodel als je het mij vraagt
Voel ik weer een rel opkomen?
Haha, en ik het hier wel met ÍJs eens. Een 14 voelt feller aan dan hij is, een 16 voelt mijn insziens trager aan dan hij is. Het kan mij niet bekoren, zo’n 16. Althans, de monopoint. Een TRI is best lekker, maar ja, die heeft ook wat meer pk’s dan een standaard 16 TGI/TZI.
Maar ja, ik ben met uitzondering van de BX Sport helemaal niet zo te spreken over de XU benzine versies in de BX. Ik vind dat vooral de 8 kleppers gewoon niet zo’n geweldige “laufcultur” hebben. Dat vind ik bij een 14 TU wel dik in orde. Die motoren doen in elk geval of ze er zin in hebben.
Mja misschien was ik te verwend met de 16 TRi
De 1.6 blokken zijn wel degelijk in ieder geval.. mits goed onderhouden draaien die met gemak 4 ton, maar de 1.4 blokken zijn ook goed natuurlijk
Flapdrol schreef:mpostma schreef:Flapdrol schreef:Ijs schreef:
een 1600 motor, een fout tussenmodel als je het mij vraagt
Voel ik weer een rel opkomen?
Haha, en ik het hier wel met ÍJs eens. Een 14 voelt feller aan dan hij is, een 16 voelt mijn insziens trager aan dan hij is. Het kan mij niet bekoren, zo’n 16. Althans, de monopoint. Een TRI is best lekker, maar ja, die heeft ook wat meer pk’s dan een standaard 16 TGI/TZI.
Maar ja, ik ben met uitzondering van de BX Sport helemaal niet zo te spreken over de XU benzine versies in de BX. Ik vind dat vooral de 8 kleppers gewoon niet zo’n geweldige “laufcultur” hebben. Dat vind ik bij een 14 TU wel dik in orde. Die motoren doen in elk geval of ze er zin in hebben.
Mja misschien was ik te verwend met de 16 TRi
De 1.6 blokken zijn wel degelijk in ieder geval.. mits goed onderhouden draaien die met gemak 4 ton, maar de 1.4 blokken zijn ook goed natuurlijk
Die gaan dus ook ellenlang mee, mits goed onderhouden. Nog wel beter ook denk ik eigenlijk. De 1600 en 1900 hebben nogal eens last van een veel hoog olieverbruik door lekke klepseals; een 1400 plast hooguit een beetje in de koelvloeistof.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
even terugkomend op het dashboard, toen ik een zwart sport interieur in mn grijze TRi gooide heb ik zoveel mogelijk zwarte accenten in mn grijze dashboard gezet, de handgrepen van de deuren en de speakerkapjes zijn nu zwart, de luchtroostertjes links en rechts boven en voor op het dashboard zijn zwart, zwart stuurtje, bakje bij klokje en de kachelbediening is zwart in mijn auto, ik heb deze spullen van mn 1400 met zwart interieur omgeruild met mn 16TRi met grijs interieur, dit is een werkje van enkele minuten, en ik moet zeggen dat in beide gevallen het dashboard een stuk mooier geworden is!
maar das mijn smaak natuurlijk…...wel extreem makkelijk, en das goe voor luie mensen
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:even terugkomend op het dashboard, toen ik een zwart sport interieur in mn grijze TRi gooide heb ik zoveel mogelijk zwarte accenten in mn grijze dashboard gezet, de handgrepen van de deuren en de speakerkapjes zijn nu zwart, de luchtroostertjes links en rechts boven en voor op het dashboard zijn zwart, zwart stuurtje, bakje bij klokje en de kachelbediening is zwart in mijn auto, ik heb deze spullen van mn 1400 met zwart interieur omgeruild met mn 16TRi met grijs interieur, dit is een werkje van enkele minuten, en ik moet zeggen dat in beide gevallen het dashboard een stuk mooier geworden is!
maar das mijn smaak natuurlijk…...wel extreem makkelijk, en das goe voor luie mensen
Och, als je toch de stoelen overzet is de vloerbedekking er ook zo uit en zijn de a, b, c stijlbeplating, middelconsolespul en instaplijsten ook niet meer oneindig ver weg. De dash zit uiteindelijk toch maar met een schroefje of 6 vast, typisch zoiets wat veel meer werk lijkt als het in werkelijkheid is. Met een paar uurtjes heb je die echt wel los, en de andere zit er dan zo in.
Een dagje rustig knutselen voor de hele klus en het hele leed is wel geleden; doe je het met z’n 2en dan kan het vast nog wel sneller ook.
Ich bin ein Breaker
Ja inderdaad, als je de stoelen uit de auto hebt, is het misschien een uurtje werk om de rest (muv. dashboard) ook te wisselen. Doe er nog een uurtje bij, en je hebt het dashboard ook helemaal gewisseld.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mischien wel leuk om een keer te doen dan.
Zwart dash zwarte bekleding
doe ik wel als ik geld heb
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
jah, dash vervangen is niet zoveel werk, dat weet ik, maar nu heb ik een zwart/grijs sport interieur, en een zwart/grijs dashboard, de middenconsole bij mij is ook zwart natuurlijk, en ik vind het wel chique staan! als ik weer thuis ben zal ik nog eens een fotootje neerproppen hiervan!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX