Hallo,
Even een simpele vraag, welke HD pompen passen op een XM 2.0 liter type 2 van 1995? Zijn de HD pompen onderling uitwisselbaar van bv XM en Xantia of BX?
Alvast bedankt voor het meedenken!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Simpel antwoord…...........Nee, die van een 2 liter anti inzink Xantia misschien wel, maar de oude types werken niet
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:Simpel antwoord…...........Nee, die van een 2 liter anti inzink Xantia misschien wel, maar de oude types werken niet
Ik zou dat zo boud niet willen stellen.
Als het mechanisch past, werkt het echt wel. Een 6+2 pomp kun je echter alleen vervangen voor een 6+2 pomp. Maar dat is inherent aan de mechanische passing (2 drukleidingen vs 1 drukleiding)
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Dus, ff heel dom gezegd, als het aantal aansluitingen wat betreft leidingen hetzelfde is, dan zou het kunnen? Kijk, voor een DS weet ik het wel… verschillende pompem voor verschillende typen, en niet uitwisselbaar met andere HD citroenen volgens mij.
Een eenvoudige ID pomp moet je niet in een DS half-automaat zetten.
Echter, ik zou me kunnen voorstellen dat een citroen genie heeft bedacht dat je mt één type/model pomp meerdere auto’s kunt bedienen.
Maar goed, een moderne recente Xantia 1.6 HD pomp past dan niet in een XM?
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
superpetur schreef:Dus, ff heel dom gezegd, als het aantal aansluitingen wat betreft leidingen hetzelfde is, dan zou het kunnen? Kijk, voor een DS weet ik het wel… verschillende pompem voor verschillende typen, en niet uitwisselbaar met andere HD citroenen volgens mij.
Een eenvoudige ID pomp moet je niet in een DS half-automaat zetten.
Echter, ik zou me kunnen voorstellen dat een citroen genie heeft bedacht dat je mt één type/model pomp meerdere auto’s kunt bedienen.
Maar goed, een moderne recente Xantia 1.6 HD pomp past dan niet in een XM?MVG, Peter
kijk naar het aantal aansluitingen. Kijk of ie fysiek in de betreffende steun past. Is dit hetzelfde, dan werkt het gewoon.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Sommige aansluitingen op de HD pomp zijn afgesloten met een plug.
Wat is het nut van die aansluitingen? kun je die nog ergens voor gebruiken?