







Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Als deze TRI goed hard is, is het een wereldcombinatie, met airco en cc. En voor een hele schappelijke prijs. Toch meen ik her en der wat rotterij te zien. Eerste foto voorspatbord en deur, 6e foto bij aansluiting achterspatbord. En er wordt helemaal niets gezegd over de staat v.d. carrosserie op de voordeuren na. Maar voor die prijs kan je nog wel wat verbouwen dunkt me. Als de kilometerstand dan ook nog klopt? Kortom mooie combinatie met vragen, die moet je eigenlijk echt zien zoals adverteerder al meldt.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Zojuist even gebeld met de eigenaar.
‘T is een origineel Belgische auto.
Roest volgens de eigenaar: alleen de voordeuren en een blaasje boven de benzineklep. Bodem en wilkasten zouden helemaal hard zijn. Lak van de motorkap is wat vaal en afgebladderd (vernislaag?).
De airco is lek, maar de compressor werkt wel..
Idd zie ik op het voorspatbord een gat zitten lijkt het wel, onderaan bij de deur.
Op op het achterspatbord lijkt ook een roestblaas te zitten, maar dat kan ook een reflectie van iets zijn.
Probleem is dat het vandaag niet lukt om er naartoe te gaan. En dan zou het pas zaterdag worden, want ik wel met daglicht kijken. Of ze er dan nog is…?
Vraagje omdat ik geen ervaring met breaks heb:
Zijn er specifieke punten om op te letten bij een break t.o.v. berlines?






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
bonetone schreef:Lijkt me helemaal af, automaat, airco, cruise control, belastingvrij. Alleen LPG inbouwen en wat roest aanpakken!
Het is dat ik er al een heb…...
Daarbij ligt er een sterke motor in, is de kleur prachtig, en heeft ie een deelbare achterbank! En idd, de bekende vrouwelijke protestregen zal een stuk minder zijn omdat het een automaat is. Ik zie wel wat roest ja, vooral bij de deuren. Maar als verder de kofferbak en de bodem etc hard zijn lijkt me dat niet zo’n probleem.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Op kapaza staat ze ook met wat grotere foto’s.
Hier zie je toch duidelijk een gat in het spatbord:
Deze staat niet op marktplaats. Nette hemel:
bij een break is het hemeltje nooit een probleem; dat zit elke 20cm ofzo vastgestikt.
Op de foto’s op MP zie ik ook een raar gat in de deuropening van de achterdeur; volgens mij hoort dat daar niet.
En zie ik goed dat de dame ook electrische ramen achter heeft (geen zwengeltjes)?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Tinfoil schreef:En zie ik goed dat de dame ook electrische ramen achter heeft (geen zwengeltjes)?
Klopt, en er staat ook 4 elektrische ramen in de advertentie.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
TRI, he, de meest luxe break versie. Specifiek break? Rotterij boven de achterklep in het dak dus. De klep zelf ook maar da’s niet anders dan bij een sedan. Verder schijnt een goede rotvrije break schaarser te zijn dan een sedan. O ja, hij zuipt als een bootwerker, zo’n break automaat. Reken op 1:8 of minder. LPG wil je dan graag, hoewel dat niet goedkoop is als investering.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik vind het ook zo jammer van de laadruimte, zo’n tank achterin. Dat ding ligt altijd in de weg. hahahaha








Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ik lach daarentegen iedere keer weer bij de pomp. En ruimte zat over in die balzaal.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik vond het destijds erg onpraktisch.






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Kan je bij een CX geen LPG onder laten bouwen dan?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat gaat helaas niet, er is door dat achterlijke systeem van subframes en ski’s er geen ruimte voor een tank. Zelfs de benzinetank heeft een wigvorm om hem te laten passen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Waar dan?
Edit: te laat.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
par eXeMple! schreef:Deze weet heel goed in welk land de meeste potentiële klanten rondlopen…
Deze is ook best een aardige diesel Familiale. Bleu Argenté denk ik.
Jammer dat de middelste zitrij zo gesloopt is…





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
par eXeMple! schreef:Zojuist even gebeld met de eigenaar.
‘T is een origineel Belgische auto.
Roest volgens de eigenaar: alleen de voordeuren en een blaasje boven de benzineklep. Bodem en wilkasten zouden helemaal hard zijn. Lak van de motorkap is wat vaal en afgebladderd (vernislaag?).
De eerste CX die ik ben wezen kijken was er ook een uit belgie toevallig ook antwerpen. Ik werd hier niet echt vrolijk van. Vol met deuken maar vooral roest, Ski’s waren al vv, was ook het enigste wat goed was het subframe. Plaatwerk en wielkasten e.d. had veel geleden in Antwerpen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78