4 van de 26
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Mark’s CX… en het luchtfilter
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 27 november 2009 09:17 PM
  [ # 46 ]

Ik wil ook een bolletjes asbak.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 27 november 2009 09:22 PM
  [ # 47 ]

Moet je dan naar boven trekken of naar je toe?

en dan de de volgende vraag. Wat tanken jullie ? Er is mij verteld dat de 2 liter carburateur versie gewoon op euro 95 kan lopen zonder problemen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 november 2009 10:59 PM
  [ # 48 ]
Mark Gielen schreef:

Moet je dan naar boven trekken of naar je toe?

en dan de de volgende vraag. Wat tanken jullie ? Er is mij verteld dat de 2 liter carberateur versie gewoon op euro 95 kan lopen zonder problemen.

Mark

nu leer je de dame een beetje kennen Wink

en ja, bij de CX lekker op je gemak stekkertjes en contactjes bij langs lopen, en daarna bijhouden (los van roest issues en de slijtage delen). anders kom je op vervelende tijdstippen voor verrassingen (stil) te staan.
loop alles onder de motorkap maar eens bij langs, electrisch en al het andere. je komt altijd wel wat tegen. stekkertjes, slangetjes die minder zijn….... 

mijn GTi T2 drinkt euro 95. zal met 2.0 carbu ook wel gaan. maar dat kunnen anderen vast wel bevestigen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 november 2009 11:01 PM
  [ # 49 ]
Mark Gielen schreef:

Moet je dan naar boven trekken of naar je toe?

Maakt niet zo heel veel uit. Beetje kantelen is leuk.

Het systeem is zoals van een metalen drukkertje. Daar zit zo’n draadveer in, in de vorm van een haarspeld, zal ik maar zeggen. Die veer zit in je auto en het bolletje heeft onderaan een uitsparing waar die veer in kan vallen. Kwartslag draaien en dan gewoon omhoog trekken of wat naar je toe kantelen. Het heeft gewoon net iets meer kracht nodig dan je zou verwachten en daarna kan je gewoon zien hoe het werkt.

Ik heb met mijn 20, en 2400’s altijd gewoon 95 getankt en af en toe van dat toevoegsel erbij gedaan.
Nooit problemen wat dat aangaat.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 november 2009 11:18 PM
  [ # 50 ]
Mark Gielen schreef:

Moet je dan naar boven trekken of naar je toe?

en dan de de volgende vraag. Wat tanken jullie ? Er is mij verteld dat de 2 liter carberateur versie gewoon op euro 95 kan lopen zonder problemen.

Mark

De 2 liter M20 motor en de 2.0L “douvrin” motor kunnen best op 95 lopen, maar dan moet je wél het ontstekingstijdstip goed hebben staan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 28 november 2009 12:02 PM
  [ # 51 ]

Hoera, de radio en de rest wat niet werkte werkt, was inderdaad een slecht contact bij een van de relais, heb ze allemaal ff los gehad en terug gezet en werken.

De bollletjes asbak is is zo vanaf, alleen dan weer terugprutsen.

Verder ging er vanmorgen natuurlijk een koplamp kapot (GRR) dacht dat ik zelf iets los had getrokken bij die relais maar was alleen het peertje wat kapot is, maar gelukkig zat er een reserveset bij met een gele lamp erin, nu alleen nog een nieuwe zien te scoren ergens, maar dat wordt vandaag niks dadelijk sinterklaasfeest hebben we de eerste lange afstands test.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 28 november 2009 08:35 PM
  [ # 52 ]

Gelukkig dat het maar een kleinigheidje was! Wel een goede auterruitverwarming-testdag vandaag…wat een regen, hier in het zuiden althans!
Dus ; behouden vaart!!! very very sad

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 29 november 2009 05:02 PM
  [ # 53 ]

Hier de eerste zelfgemaakte foto’s. Betere volgen nog bij mooier weer ‘t is nou niet echt lekker buiten.


Viel me vanmiddag nog iets op tijdens het rijden, de laadstroommeter bleeft onderin staan, later stond deze ineens weer normaal. Iemand ervaring waar het probleem zit?
en verder als ie een nacht heeft uitgestaan om dan de eerste keer te starten is een probleem wil niet aanslaan (motor draait wel) na een poging 8-10 gaat de motor aan en als je hem dan uitzet start ie meteen weer, lijkt wel of de brandstof uit de cabrerateur loopt of zoiets. Kan dit een oorzaak zijn of moet ik het in iets anders zoeken??.
Verder is het natuurlijk fantastisch zweven.

Mark

Afbeelding Bijlagen
voorkant.jpgachterkant.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 29 november 2009 05:11 PM
  [ # 54 ]

Mijn startprocedure: choke uit, twee keer pompen (gasgeven) om extra brandstof in te spuiten en contact omdraaien.
Slaat meteen aan, en de choke kan meteen voor de helft terug.
Carburateurmodellen kunnen soms een ware bitch zijn om te starten, het is altijd een beetje spelen met choke.
Als je er eenmaal aan gewend bent weet je wat je doen moet, maar tot die tijd….succes!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 29 november 2009 05:16 PM
  [ # 55 ]

En daarbij komt nog, goede verdelerkap contactpunten, bougies ontsteking op tijd en eventueel de bobine vervangen voor een superboss bobine dan ben je helemaal klaar.
De mijne start momenteel direct na vervanging van de verdelerkap en contact punten.
En ik start op lpg btw.

De oudere CXX stonden er wel bekend om dat de bobine bij vochtig en koud weer lala is.
vandaar die superboss, ik moet er ook nog eentje opsnorren maar dit werd me verteld door een oud CX monteur.

Ik doel nu wel op de carb. versies.

En inderdaad even de choke uit om de motor op temperatuur te krijgen.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 november 2009 06:42 PM
  [ # 56 ]
Mark Gielen schreef:

Hier de eerste zelfgemaakte foto’s. Betere volgen nog bij mooier weer ‘t is nou niet echt lekker buiten.


Viel me vanmiddag nog iets op tijdens het rijden, de laadstroommeter bleeft onderin staan, later stond deze ineens weer normaal. Iemand ervaring waar het probleem zit?
en verder als ie een nacht heeft uitgestaan om dan de eerste keer te starten is een probleem wil niet aanslaan (motor draait wel) na een poging 8-10 gaat de motor aan en als je hem dan uitzet start ie meteen weer, lijkt wel of de brandstof uit de cabrerateur loopt of zoiets. Kan dit een oorzaak zijn of moet ik het in iets anders zoeken??.
Verder is het natuurlijk fantastisch zweven.

Mark

Met de laadstroommeter bedoel je waarschijnlijk de (thermische) spannings(volt)meter die oudere CX-en en GS-en hebben? Het lijkt me vrij normaal dat je accuspanning laag is als je verschillende startpogingen gedaan hebt. Als je dynamo goed laadt, is er geen probleem. Om zeker te zijn kan je even de spanning op de accupolen meten met draaiende motor: Boven 2000 omw/min motortoerental moet je rond de 14V meten met een multimeter.

Citroen!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 29 november 2009 08:56 PM
  [ # 57 ]

Ik zal de start tips de volgende koude start eens uittesten en ff de spanning meten als de meter weer laag staat.

Verder vond ik in het dashbordkastje nog een interessant tijdsdocument. De orginele aankoopfactuur en garatiebewijs (zal nu wel verlopen zijn) van de radio uit 1978 die er nog steeds in zit. Het is een Philips 22 AC 860 die nog steeds werkt. Prijs op 12-7-78 1572,75 francs. Ben er nu ook achter dat de auto verkocht is door A. Clement in het plaatsje Houilles in de buurt van Parijs.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 29 november 2009 09:04 PM
  [ # 58 ]
Mark Gielen schreef:

Ik zal de start tips de volgende koude start eens uittesten en ff de spanning meten als de meter weer laag staat.

Verder vond ik in het dashbordkastje nog een interessant tijdsdocument. De orginele aankoopfactuur en garatiebewijs (zal nu wel verlopen zijn) van de radio uit 1978 die er nog steeds in zit. Het is een Philips 22 AC 860 die nog steeds werkt. Prijs op 12-7-78 1572,75 francs. Ben er nu ook achter dat de auto verkocht is door A. Clement in het plaatsje Houilles in de buurt van Parijs.

Mark

kijk, dat zijn leuke details !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 03 december 2009 08:46 PM
  [ # 59 ]

Al verbetering voor wat betreft het starten?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 03 december 2009 08:56 PM
  [ # 60 ]

Ik moet zeggen de tips werken. Ik heb vanavond ff gestart 4x pompen choke half uit en sloeg bijna meteen aan, na 3x was het raak lopen. Ik had denk ik nog te veel choke opestaan zodat ie verzoop, volgende keer dus nog met ietjes minder choke testen.

Weet iemand wat voor soort lampjes er in het dashbord zitten er zijn een aantal defect onderandere de toerenteller, kan ik ze vast kopen voor ik eraan begin hoeft het zaakje maar 1 keer uit elkaar.

Wat mij verder opvalt onder het rijden is dat de fan vaak aanslaat bij lage snelheid en warme motor, is dit normaal ? want er zit aan de rechterkant (accu zijde in de motorruimte ) in het midden van de radiateur een sensor die nergens op aangeloten zit, lijkt ooit een keer overbrugt te zijn ?? Wat doet die sensor ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
4 van de 26
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook