![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2253.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
@Mark:
Ik heb helaas geen high-tech thermometer. Ik neem aan dat ik het ook zo kan waarnemen zonder de handjes te branden
En als het mij niet bevalt kan ik er altijd nog xenon inhangen. Ik heb al een setje liggen waar ik alleen nieuwe lampen bij moet kopen.
Dank voor de link trouwens het is weldegelijk ‘verhelderend’
ben ook zeer te spreken over de xenon!
Net als Eric heb ik 4300 K in mijn type 1 lampen.
Mistlichten is voor mij ook het volgende station
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
DSuper1970 schreef:Overigens wat me wel is opgevallen… Met halogeen in de xm lamp heb je een correct lichtbeeld, horizontale streep met een diagonale. Met xenon pitten erin ( Pilot setje) heb ik een soort halve maantjes op de een of andere manier.
Dit herken ik, daar had m’n vorige XM (ook type 2) ook last van. Heb de set overgebouwd in m’n huidige wagen en het lichtbeeld is nu perfect. Waarschijnlijk toch het probleem dat de xenon-pitten niet helemaal goed passen en dus scheef zitten, scheefzittende lampen veroorzaken dat halve-maanbeeld.
Groetjes Erik!
Als Xenon net zo helder is als je verhaal dan belooft dat wat! Ben even op E-bay aan het zoeken geweest en heb me een set besteld. Ook van 4300K. Prijzen zijn overigens nog lager dan al eerder gemeld. Met verzenden erbij uit China denk ik, 50 US dollar, dus nog géén 35 euro incl.alles met een jaar garantie….Ben heel benieuwd: als het wat is, is het een kopie en anders val ik me geen heel grote buil!
Dank voor het duidelijke meedenken en ik zal als de boel gemonteeerd is, verslag doen!
Ik heb bij de setjes die ik heb gekocht steeds de voorkeur gegeven aan Pilot. Zijn idd duurder dan de ebay mogelijkheden. Er zit echter wel 2 jaar garantie op, ook op de lampjes.
Idd, je moet heel vaak pech hebben wil je beter uit zijn dan een set van 50 euro. Ik heb alleen te veel verhalen voorbij horen komen van storingen en uitvallende ballasten. Die dingen doen het iig nog steeds en bij rijden staan ze altijd aan.
En hier zijn de stadslichtjes die ik naast m’n 4300K xenon heb. Zijn ietsje geler van kleur dan m’n lampen, maar het valt niet echt op.
Lichtopbrengst is ook stukken beter dan de standaard stadslichtjes, en 100 x beter dan die onbetaalbare PIAA dingen die nog vreselijk blauw zijn ook.
PIAA stadslicht, € 25 had ik nog voor zo’n setje betaald…
Met dezelfde camera-instellingen, het nieuwe stadslicht van eBay:
Nu ziet het er zo uit:
Wel iets donkerder dan de xenonlampen:
Groetjes Erik!
Even de xenon regels bij blik op de weg: http://www.youtube.com/watch?v=JTVVrMJy7rc
Het mag dus gewoon, ik vind het er erg mooi uit zien lampie, wat voor xenon set heb je er in zitten, wat was je kwijt?
Dat ziet er erruggg goed uit Erik! Echt een fris XM-smoeltje zo ‘s avonds!!! Mes compliments!
Welk type stadslicht hebben we in de XM? Kan zelf wel kijken maar het is zo’n verrotes hondeweer en dan kan ik ze vanavond nog bestellen!!! Gr. Mike
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Ik heb deze set besteld. Bij bestelling in het vak opmerkingen opgegeven H1 4300K.
Mike, de link die ik in mijn vorige post heb komen uit op de juiste stadslichtjes. W5W, of T10… het heeft zoveel namen…
Groetjes Erik!
Sorry Lampie, ik ga je na-apen. spulletjes zijn besteld.
Flauw hoor!
Straks moet ik weer halogeenlampen en standaard gloeilampjes monteren om een beetje op te vallen.
Groetjes Erik!
De verlichting van een xm is ruk. hopelijk wordt het zo wat beter. Dit lijkt gewoon de beste (en enige) oplossing. Wat is de opstarttijd van de xenon verlichting? (is het ook als groot licht bruikbaar om te seinen?)
Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Lezen is niet je sterkste kant he maarten? ben benieuw hoe je het gaat inbouwen.
Ik zie het ja,
Grootlicht blijft voorlopig gewoon zo, ik heb 1 setje besteld.
Ik zal wel wat foto’s maken tijdens het inbouwen.
Hihi, hij had het over de handleiding die je moet lezen.
Je hoeft geen draden door te knippen, er zit op je halogeenlamp een stekkertje die je moet gebruiken, en vlak bij de halogeenlamp zit er op het metaal van de koplamp een aarddraad met een vergelijkbaar stekkertje, die zit soms best vast, die heb je ook nodig. Dan gaan er dus 2 draden van de bestaande installatie naar het kastje (de ballast) en 2 draden weer terug naar de xenonlamp.
Daarvoor moet je dat gat boren in de dop, alles is voorgeassembleerd en er zit aan bijgeleverde ‘kabelboom’ een rubber waar 4 draden doorheengaan met daar de xenonlamp al aan vast.
Nog even een kleine opmerking: Ik heb de rechter ballasten aan de computerbak bevestigd (dat wordt bij Maarten al lastig) en bij m’n V6.12 gaf dat geen problemen, maar bij m’n V6.24 (ZPJ4) krijgt het MM af en toe een hikje tijdens het inschakelen van de lampen.
‘t Is wel een beetje mosterd na de maaltijd, maar het lijkt me ook niet onverstandig voor onze overvolle XM’s om voor een tientje extra de slimline-versie te bestellen.
De kastjes van de Pilot-xenonsets zien er van buiten exact hetzelfde uit. Dat wil niet zeggen dat ze van binnen ook hetzelfde zijn, maar als je niet tevreden bent met de lampen zelf zou je die om kunnen wisselen voor Pilots. Echter ga ik geen 60 euro per lamp betalen als ik er 2 voor 18 euro kan krijgen. En ik ben hartstikke tevreden met deze lampen.
Groetjes Erik!