er ligt koelvloeistof op de vloer onde mijn auto. zag zo snel niet waar het uit lekt. lijkt uit de achterkant van de motor te komen. is er een geijkte lek plek?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het kan de waterslang van de kachel zijn, maar ook de keering van de waterpomp.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik ga het bekijken. pakking waterpomp een jaar of drie vier terug vervangen a 20.000km
kan die al weer lek zijn?
Ja, kan ook kapot gaan van stilstaan ( plakken van het rubber als het droog staat) en verkeerde type ( er zijn 2 typen waaiers) n oude en nieuwe pakkingen en verkeerde montage.
To err is human, not to err is divine.
wat is het juiste type en waar te koop?. Montage is goed gedaan, zelf gedaan. heeft niet droog gestaan auto heeft iedere maand gereden.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
zet eerst even druk op je systeem en controleer alle darmen en slangenklemmen aan de achterzijde !!
pas als je het uit het lekgaatje van de waterpompkering kan zien komen doemsenario’s beginnen bedenken .
Als hij enkel ” wat ” lekt bij het stilstaan zou ik mij er geen zorgen in maken , doet de mijne ook en bij het rijden heb ik GEEN waterverlies ;
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Het kan ook het korte stukje slang zijn,welke de 2 helften verbind met elkaar.
Weet je nog bij U Walter?
Heb alle klemmen aangedraaid. heb systeem onder druk gezet en het lekt uit het gaatje onderkant waterpomp. vijf jaar geleden ongeveer nieuwe afdichting geplaatst.
misschien ga ik vervangen, er zou spraken zijn van twee typen keerringen welke is de juiste?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wat voor schoep heb je? Brons? Aluminium?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Pas op ik heb laatst een type 2 schoep in BRONS gehad
Meten is weten , gissen is missen
schoep is van brons als ik me god herinner. ik begrijp het vorige bericht niet helmaal?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er bestaan 2 typen. Het eerste type is van brons, het tweede zou dus normaal gesproken van alu zijn. Maar kennelijk bestaan die dus ook in brons. Gezien het bouwjaar van jouw auto denk ik dat jij nog gewoon een eerste type schoep hebt met bijbehorende keerring.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dus er is een alu schoep met bijbehorende keerring en een brons schoep met bijbehorende keerring wanneer ik het goed begrijp.
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de twee keerringen.
Zou het kunnen zijn dat er al 5 jaar de verkeerde keerring in zit en dat hij daarom is gaan lekken?
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klopt.
De keerringen kun je niet door elkaar gebruiken omdat het achterdeksel van het tweede type is aangepast.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Uurtje sleutelen en de keerring is er uit.
keerring is niet kapot in die zin dat hij is gescheurd. Er zit wel een beetje brons aan de keerring geplakt/verkleefd(zie foto).
Ik zit te denken om de keering, nadat ik hem heb schoon gemaakt en het afdichtvlak er weer mooi schoon uit ziet, weer terug te monteren. wat denken jullie ervan? Ring is 3a4 jaar oud
Ook ontdekte ik een gat aan de bovenkant van de waterpomp, waarschijnlijk om ‘m af en toe te smeren, wat ik nooit gedaan heb.
Smeren jullie wel eens de waterpomp, hoe vaak en met wat? Is het slim om kogellagervet op de keerring te doen?
foto brons waterpomp schoep
foto keerring nog niet schoongemaakt met brons plaksel
foto ring 02 keerring schoongemaakt
ik heb het hele spul maar weer in elkaar gezet met wat vet ertussen, en hij lekt nog steeds?
aan de keerring kon ik dus eigenlijk niets onregelmatigs vinden, het afdichtvlak was mooi vlak en niet ingesleten. Het bronze wiel was wel een beetje ingesleten. moeten beiden op elkaar inslijten en duurt dat een paar tientallen kilometers?
Wanneer je flink toeren maakt lijkt hij wat minder te lekken dan wanneer hij stationair draait
Zal het toch een verkeerde keerring zijn? Kan iemand mij de verschillen tussen de twee typen vertellen?