beste,
ik heb een berlingo 2.0 van 2003.
Op een jaar tijd heb ik min. 15 led standlichtjes vervangen.
Telkens opnieuw springen deze na een maand of 2.
Ik heb al verschillende geprobeerd,
Met 1 led deze springt en gaat nog eens af en toe branden ma na een tijd niets meer
met 6 ledjes hier gaan telkens 3 leds van flikkeren en 3 blijven branden maar na een tijd ook deze weer stuk
laatst heb ik met SMD leds geprobeerd maar deze zijn na een maand of 3-4 ook alle 2 weer stuk.
HEb eens de spanning gemeten en die is mooi 12v maar piekstromen kan ik jammer genoeg niet meten tijdens ik aan het rijden ben.
Ik heb het lampje met 6 leds in nummerplaatverlichting zitten en deze zijn na een jaar nog niet stuk.
ook interieurverlichting met leds en niet stuk.
Als er piekstroom zou zijn zouden deze toch ook stuk moeten gaan?
Weet er iemand aub raad want ben het moe om telkens opnieuw deze te moeten vervangen.
Totaal aantal Berichten: 944
Heb je er ook een weerstand er voor gezet?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
koop eens een setje op 24v ( truckshop of zo ) deze werken even goed op 12v dan heb je iets meer rezerve voor piekstroompjes
ik rij al meer als een jaar rond met led’s op 24v
dit zijn plug en play lampjes dus normaal geen weerstand nodig
waar zou ik ergens een truckschop ik belgie in limburg kunnen vinden of weet jij ergens een online winkel?
grtz
nu in limburg niet direct mischien in ham het total tankstation die hebben ook veel prullejes voor trucks
die van mij komen van http://www.delrue.be die sturen ook naar huis ...
of weet er iemand hoe ik een weerstand kan plaatsen tussen de ledjes van waar komt de kabel van stanlichtjes?
want als ik lampjes van 24 ga gebruiken geven deze ook maar voor de helft licht zou wat jammer zijn
de lampjes gaan zeker niet minder fel branden hoor leds branden maar op een paar volt’s daar zit altijd al een weerstand voor als je nu er van 24v dan zit daar een weerstand van 24v voor dus met je 12v heb je wat rezerve
dus voor een lang verhaal kort te maken leds op 24v branden even fel op 12v
groeten bart
ahzo ik ga eerst eens proberen met een weerstandje ertussen te plaatsen en hopelijk is dit de oplossing
anders ga ik eens een 24v ledje proberen
ok testen die handel
idd morgen eens gaan om krimpkouse en als het even niet regent vlug tussen zetten
weerstandjes staan ertussen hopelijk blijven ze nu langer werken
net gezien dat stoplicht ook weer stuk is is ondertussen 3de op een jaar toch niet meer normaal eh?
pfff
Totaal aantal Berichten: 15704
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Waarom dan perse ledlampjes willen gebruiken?
ledlamjes steken in standlicht eh
heb dit steken omdat ik xenon heb en daar gele lampjes bij vindt ik niet mooi
stoplicht is gewoon lampje en dit springt ook vaak minder dan led maar toch nog veel