Hallo,
ik wil graag mijn oude xm van de hand doen, maar ik vraag me af wat dat nog kan opleveren. Hij lijkt me alleszins nog meer waard te zijn dan die schamele schrootpremie van een erkend depollutiecentrum.
We spreken hier over een xm van 1994 met 250000 km op de teller en een reeks mankementen zoals een lek aan de hydrauliekpomp, een stilaan sputterende startmotor, banden aan vervanging toe, carrosserie gehavend, rubber aan koppelgewricht draagarm linksvoor te vervangen. Wie is hier nog wat mee? Wat krijg je hier nog voor? Of toch maar de schroot op?
dank u,
camme
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ik weet niet wat die schrootpremie is, maar voor een (oude) XM krijg je gewoon niet veel geld.
Als ik zo de info over je XM lees denk ik dat je in de orde grootte van 500 euro moet denken.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Waarschijnlijk is het interessanter (financieel dan) om eventuele ‘waardevolle’ onderdelen los te verkopen en de rest alsnog naar de schroot. Bij waardevolle onderdelen moet je denken aan een leren interieur, nieuwe uitlaat, velgen (blokjes ofzo) in goede staat
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Tja, wat wil je zelf graag horen
Zoals jij je auto beschrijft werden ze vroeger te koop aangeboden als: “leuke sloop of crossauto”. Met andere woorden, alles meer dan die fooi bij de sloop is mooi meegenomen.
Misschien dat er nog interesse is voor onderdelen; dat levert in de regel meer op.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ook afhankelijk van het type natuurlijk een xm turbo d12 met 250 is het blokje nog lekker fris (bij wijze van) een simpele 2.0 heeft dan niet zo veel waarde.
Slooppremie levert het meeste op, daarna in onderdelen verkopen.
Het minst door hem in het geheel aan te bieden maar dan ben je er wel vanaf met het minste werk.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Als je nog een nette achterbumper hebt kun je mij alvast je eerste euro’s in onderdelen verdienen Laat maar weten of dat zo is.
mis ook het “type”
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Laten we eerst ‘ns kijken wat de TS besluit voordat we (in gedachten) de dame uit elkaar halen.
Eerlijk gezegd kan ik me aan de hand van zijn summiere beschrijving ook wel voorstellen om tot reparatie over te gaan (*). Ik weet natuurlijk niet hoe slecht de carrosserie er uit ziet en wat er verder nog mis is. Maar de beschreven mankementen zijn niet zo heel erg moeilijk te herstellen. En het hoeft ook niet veel te kosten.
(*) Ja, ik weet dat er staat ‘ik wil hem van de hand te doen’.
Wim,
Disciplus Simplex
Nou TS, waar blijft uw reactie??
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Wie reageert er nog op dit topic? De starter in ieder geval niet.
Wij reageren wel
Wim,
Disciplus Simplex
ouweneel topic dus?
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Eh, niks ouweneel!
We zijn niet allemaal zo forumverslaafd he?