Sinds een weekje heb ik steeds meer te maken met het blijven hangen van het gas.
Als ik op een parkeerplaats sta en gas geef en loslaat lijkt alles normaal; toeren vallen direct terug.
Al opschakelend heb ik van 1 naar 2 en 2 naar 3 (naar 4 en 5 veel minder) last van het hangen van het toerental.
Eerst heb ik het op mijn eigen motoriek gegooit; te snel de koppeling in voordat ik het gas loslaat. Maar ook bij zeer goed opletten doet zich het probleem voor.
Het toerental blijft even hangen (of loopt zelfs op) voordat het terugvalt…
Het is een C5 type II (april 2005) met zo’n 7000 km op de teller.
Wie weet de oorzaak/oplossing ?
Ik zou gewoon in jouw geval als de sodemieter naar de garage gaan.
Een auto van vier maanden oud die nog niet eens ingereden is…..
stond al in de agenda voor vanmiddag, maar met kennis van mogelijke oorzaken praat het weer wat makkelijker aan de balie
Heeft het niet gewoon te maken met het motormanagement. Ik heb al meer gehoord dat het motormanagement af en toe meer toeren draait dan dat de bestuurder wil om een betere (en schonere) verbranding te krijgen. Dan kan het dus voorkomen dat je bij het opschakelen of terugschakelen het idee krijgt dat het gas blijft hangen.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
ik hoop maar dat mijn ouders straks niet al te veel problemen krijgen, de C5 wordt hun eerste citroën
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
nee joh,
in ieder geval niet de eerste 7.000 km
Reset werkte niet; het lijkt de electronische gasklep…
Er is een afspraak en binnenkort gaat ie even uit elkaar (2 tot 2,5 uur werk volgens de balie-man).
kikker schreef:Reset werkte niet; het lijkt de electronische gasklep…
Er is een afspraak en binnenkort gaat ie even uit elkaar (2 tot 2,5 uur werk volgens de balie-man).
Inmiddels is ook gebleken dat de cruise-control het niet meer doet; of hij pakt niet, houdt max. 1 minuut de instelde snelheid of geeft het ‘servicelampje’ en een piep…
Goh, zouden ze nu dan met de Phase II weer overnieuw beginnen met de problemen die ze hadden net na de introductie? Ben ik blij dat ik nog 1 van de laatste Phase I C5’s heb.
Maar het is niet fijn voor je, daar kan ik me iets bij voorstellen. Succes en hopelijk komt de oplossing snel.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat