Poll | ||
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten? | ||
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itbs | 12 | |
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost | 18 | |
Totaal Aantal Stemmen: 30 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja de anwb is er nu ook uit dat ik gelijk had. Die garagehouder daar had mij natuurlijk al het terrein op zien komen rijden met mega witte wolk er achter, dus ik denk dat ie gewoon heeft gezegd ‘lekke koppakking’ zonder er verder naar te kijken. Ding komt hiernaartoe in ieder geval.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mooi! Ik ben blij dat ik thijs niet in mn SM heb laten rijden….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hehe. Ze beweren dat ie met een dag of tien weer terug is… dan komt de beslissing… hoever zal ik gaan? Weet iemand nog een leuke merak SS motor te slingeren?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
En ik maar dromen van een 3.0 blok…. Dat rijdt al zo geweldig. Hoeveel PK’s meer in een Merak SS blok ? Is er ervaring mee ? Houd je die wel op de weg ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Er zijn SM’s met merak ss blokken. Er stond op de citromobile er eentje te koop bijvoorbeeld. Afhankelijk van de bron roepen ze dat een SS blok tussen de 205 en 220 pk heeft. Nog lang niet genoeg om me druk over te maken kwa grip denk ik… of tenminste, ik vind de grip al vrij slecht, dus wat maakt ‘t uit?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Brodie heeft een SS blok voor je. Kost je 10.000 pond. Heb evengoed nog maar 220 pk. Die van mij heeft er al 210…en da’s geen SS.
Ik stond trouwens eens met een zwaar heftig getunede Ds23 ( 160pk) met een afgebroken drijfstang en een enorm gat in de motor bij Namur op de E411. Bel de alarmcentrale, zegt dat mokkel: we sturen eerst een wegenwachter hoor. Ik zeg: Doe mij de technische helpdesk effe.. Krijg ik een vent aan de lijn: Wat denkt u dat er mis is meneer? Ik: Nou, ik heb een drijfstang met een stuk zuiger in mijn hand” Die vent: Juist ja. Over 15 minuten staat er een dieplader. Fijne dag nog.
hahahahahhaa
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja je hebt eigenlijk wel gelijk. VEMS + 3.0 zal ook wel 220 opleveren. Voor 10,000 pond kom ik veel verder door de bestaande setup aan te passen. En bij forced induction is de maat van die kleppen weer iets minder belangrijk…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat is wel handig om te weten, dat van die technische helpdesk. Dat had de ANWB ook weer een boel nutteloze administratie gescheeld.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Zojuist even gebeld met vriendje motortechneut, die beroepsmatig veel aan Harleys sleutelt. Hij vertelt hetzelfde verhaal als Bogaard: de krukas en het vliegwiel samen balanceren, zuigers uitwegen en drijfstangen even zwaar maken. Hij voegt er een ‘steilere’ nokkenas aan toe, zodat de kleppen langer open staan. Dat levert al een pak meer PK’s op de wielen op en een hoger toerenbereik. Dat valt in Abbenes toch ook wel bij elkaar te sleutelen, althans voor te bereiden voor de specialist !? Dan kun je die pondjes op zak houden !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij een SM motor kun je NIET zomaar een andere nokkenas gaan plaatsen Sjef… dan hoor je namelijk: TIK en staat er een klep overdwars in een zuiger
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Bij een SM motor kun je NIET zomaar een andere nokkenas gaan plaatsen Sjef… dan hoor je namelijk: TIK en staat er een klep overdwars in een zuiger
De nokkenas valt af voor de SM en blijft beperkt tot de Harleys….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Met een budget van 10,000 pond zou mijn oplossing zijn: Blazen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Precies! Alfieri haaft in de I.E echt de stijls mogelijke nokkenas gezet EN de grootst mogelijke inlaatkleppen… De zuiger heeft al deuken nodig waar die kleppen in vallen bij het spoelmoment…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dus toch een steilere nokkenas te monteren !? Ik ben geen techneut en kan er niks zinnigs over zeggen. Ik houd wel van stevig rijden. Elke bijdrage daaraan is welkom zodra zich een moment voordoet om het te realiseren.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De i.e. heeft een andere inlaat as dan de carbu (2.7) de 3 liter en de i.e. zijn gelijk. (dacht ik)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>