Ik heb ff geen nummers bij de hand, maar ik heb alles bij citroen zelf vandaan. ik dacht dat de maat iets van 32*40*7 was, maar weet het niet meer zeker, ik ben zo stom geweest om alles weg te gooien nadat ik de kop gereviseerd heb.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
NF817 OLIEKEERRING
NOKKENAS 36 X 50 X 7
NOKKENAS ACHTER 2X
NF869 OLIEKEERRING
NOKKENAS VOOR 32 X 45 X 8
2X NOKKENAS VOOR
Volgens mij moet je de 2e hebben.
Even gebeld met Citroen Nizet in Sittard, deze wilden in tegenstelling tot Koelman, wel even zoeken het onderdeel. Koelman poeierde me af dat ik het chassisnr moest hebben voor het bestellen van onderdelen.
Update: Er lag er een op voorraad en de andere is besteld. 10 euro ex /stuk. Vrijdag maar even ophalen en dan zaterdag kijken of ik ze kan vervangen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ze moeten maar een beetje moeite doen voor dit soort dingen, maar de maat die je krijgt is 32x45x7 integenstelling tot 32x45x8 die er nu inzit,maar dat is geen probleem, veel succes trouwens dit weekend, en laat ff horen hoe het afloopt.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
Ik durf de maten even niet te verifieren maar ik heb gevraagd om de kering die aan de verdelerkant zit. Ik dacht dat hij zei dat dat de achterkant was maar dat strookt dan niet met de beschrijving van WYD. Nuja de verdelerkant is duidelijk genoeg dus het komt wel goed. Ik schroef vanavond de complete verdeler eraf en dan probeer ik de kering er uit te peuteren en neem ik die gewoon mee.
Overigens zit ik nu nog in dubio of ik er een originele verdelerkap op ga zetten want de Duccelier die ik nu heb ziet er al minder fris uit van binnen. De koolstift is al vrij ver opgebrand.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Je moet iig de kleine keering hebben, want de keering aan distributiezijde zijn een maat groter, en de verdelerkap moet je meteen meepakken , ookal zijn ze niet goedkoop.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
Bertje Hdi schreef:en de verdelerkap moet je meteen meepakken , ookal zijn ze niet goedkoop.
Ik heb er een 6000km een neppe van Duccelier op nu. Die was ongeveer 20,- wat dan nogal meevalt. De originele echter zit rond de 80,-, maar is die zoveel beter?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Gezien het prijsverschil moet er toch een betere kwaliteit zijn denk ik, maar als jij goed ervaringen hebt met de oude, dan moet je die gewoon weer opnieuw bestellen en monteren
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
Nuja eerst nokkenaskeerring vervangen en dan komt die kap volgende week wel. De huidige kap werkt immers nog.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Een kleine update, vandaag wilde ik de complete verdelerkap alvast verwijderen. Je ziet echt dat de olie daar naar beneden gelopen is. De as kreeg ik echt nog niet los omdat mijn grootste torx een T55 is en de eerstvolgende kleine een 10 ofzo. Ander bitje halen en dan komt het goed. Maaaaaaaar, ik zie bij het rechtervoorwiel ook een klein plasje ter grote van een opgevouwen papieren zakdoekje ( ik kon even niks anders bedenken ) aan olie liggen. Dus het zal hier wel niet bij blijven
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
ai Krukas keering ? of een waterpomp die aan het lekken is, wat voor vloeistof is het eigenlijk, olie of koelwater?
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
Bertje Hdi schreef:ai Krukas keering ? of een waterpomp die aan het lekken is, wat voor vloeistof is het eigenlijk, olie of koelwater?
Of LHM…. een retourleiding.
Ik zal de volgende keer wat beter lezen, want er staat toch duidelijk dat het olie is, alleen niet welke kleur…............. kan dus ook LHM zijn
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
Het ruikt naar motorolie en ligt precies onder de distributieriem lijkt het. Bertje jij weet toevallig niet welke torx dat verdelerasje heeft he?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik ben bang dat je dan ook je distributieriem kan gaan vernieuwen als deze nat geworden is, aangezien dit de riem aantast.
Is moeilijk te zien wat het dan precies is, aangezien de olie dan alle kanten op slingert.