10 van de 11
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 Volgende > 
   
Dinges zijn Roetmobiel (Hoera! Eindelijk weer netjes APK! .......)
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 30 november 2009 01:18 PM
  [ # 136 ]

Oei! Laatste reactie van Hilko over het hoofd gezien, Pb onderweg!

Vandaag (eindelijk droog, best lekker weer) de auto maar eens op een pootje gezet aan de linkerkant en onder de auto gekropen. Inderdaad zoals Timo al zei, een eitje!
Slangklemmetje los (hee zit niet eens vast, valt mee) ene kant lostrekken, slangetje volgen, even wat ruimte maken, van het kleine slangetje aftrekken (wanneer gaat het nu mis?), nieuw slangetje er op vrotten, klemmetje vast en klaar! En niks wat onverwacht stuk ging! Joepie!

Vol goede moed verder, koudloop vervangen. Die lag nog altijd werkloos in de kofferbak namelijk.
Dus kabeltje los, steeksleutel zoeken, heb ik niet zo groot, baco erbij, losdraaien (hee lukt ook in 1 keer), klauwen onder de koelvloeistof (ach), nieuwe erin en kabeltje eraan.
Gaat nog altijd goed, vloeistof bijvullen en ontluchten (let op, nu gaat het mis, nippel gaat breken!!!), maar nee, ook dat gaat vlekkeloos.
Nou starten maar, kachel op warm en tokkelen, even later het stationair langzaam horen zakken (dat deed hij voorheen dus niet) dus alles werkt! Toerental koud iets omhoog gesteld, warm wat laten zakken op gehoor, nu staat hij af te koelen om het zo nog eens te proberen.

En als je dan even dit in wil gaan tikken en het aanbod van Hilko vind is mijn dag helemaal goed.

Kortom, ik is best wel blij vandaag!
Was echt bang dat er wel iets zou afbreken ofzo, zoals me meestal gebeurd als ik iets wil repareren, het begint met een klein dingetje en voor ik het weet moet de halve auto uit elkaar om het weer werkend te krijgen, maar vandaag dus niet dance

Denk dat ik zo toch een paar stekkertjes ga halen om het klokje werkend te krijgen in afwachting van de stekker van Hilko.

Nog even iets anders, weet iemand of ik een toerenteller uit een benzineversie werkend kan krijgen in een diesel en hoe deze dan aan te sluiten? (Stiekum ga ik er al een beetje van uit dat de sensor wel stuk zal zijn maar je weet maar nooit, 90 ohm moest hij toch ongeveer hebben?)

Groet Dennis

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 01 december 2009 01:44 AM
  [ # 137 ]

*grinnik* Ik dacht al…. Wink


Stuur het stekkertje deze week nog op.

Een benzine TT in een diesel kan, maar je hebt de puls nodig. Bij een BX van de oudere typen kwam die van de bobine, bij de nieuwere van de ECU (en verbeter me als ik nu echt uit m’n nek zit te lullen, ik leer ook graag wat bij). Beiden mis je in een diesel. De BX diesel TT krijgt z’n puls van een BDP sensor die, volgens mij, speciaal voor dat doel is ingebouwd.
Om kort te gaan: een benzine TT kan, maar kost wel wat moeite. Ik heb ergens op het www weleens een how-to gelezen, maar ik zou niet meer weten waar. In dat geval werd er een puls van de dynamo afgehaald, de “w-clamp”. Ik zou zeggen, zoek er eens naar.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 01 december 2009 10:38 AM
  [ # 138 ]

De schaal van een dieseltoerenteller is vooral anders.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 01 december 2009 08:44 PM
  [ # 139 ]

Dus de electronica er in is hetzelfde begrijp ik?
Dan zou hij het met het bdp-sensor signaal moeten doen toch?
Volgens mij is dat bij diesels met originele TT namelijk het enige wat voor het signaal zorgt.
Nu alleen nog uitpluizen wat waar aan te sluiten dus.
Andere schaal valt mee te leven, tot ik een TT met goeie schaal vind, en een Gti dash, en, en, nou ja dat dus. Word een lang slepend project weer eens.

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11792
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 december 2009 09:59 PM
  [ # 140 ]

Een dieseltoerenteller is ook vast wel anders afgeregeld qua draaisnelheid. Maar misschien maakt dat niet uit?

In ieder geval is inderdaad de toerentellersensor, die achterop de versnellingsbak boven het vliegwiel zit, het enige ding dat voor het benodigde signaal zorgt. Ze gaan behoorlijk vaak lawaaien, maar volgens mij heb je, als je het plastic knel-konflonsje heel houdt, vrije keuze van alle XUD blokken af.

Je kunt voor de gein eens bellen met Franse Auto in Groningen of die een klokkenspel met TT van een diesel hebben liggen. Die kunnen ze met een beetje geluk versturen ook.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 18 februari 2010 05:45 PM
  [ # 141 ]

Vandaag mijn Roetmobiel maar eens ter keuring aangeboden (slechts 9 maanden te laat Surprisedops:  )
Nee de klok werkt nog altijd niet (van links naar rechts aansluiten word lastig als de aansluitingen van boven naar beneden lopen) en voor de toerenteller heb ik ook nog geen tijd gehad/gemaakt, maar verders dacht ik het wel aan te durven.
Fout gegokt dus!

Zojuist maar eens gebeld met de garage, zou bellen als er grote dingen loos waren, niks gehoord dus zal het wel meevallen dacht ik.

Het lijstje:
-stuurhuishoes zit los (krijgen ze er wel weer op)
-fusee kogelhoesje gescheurd
-gordel links achter beschadigd
-achterdemper verrot

Valt nog mee, maar toch…..

In eerste instantie wou ik het zelf gaan repareren, maar mezelf kennende gaat dit weer een half jaar duren dus dat zag mijn lief niet zo zitten. Dus de klus maar uit handen gegeven. Gelukkig wel bij een bedrijfje waar ik een goed gevoel bij heb (en dat zijn er maar weinig als ex automonteur)

Dus noodgedwongen morgen maar met de Xantia naar het werk, en maar zien wanneer ik weer tijd heb mijn eigen barrel op te halen.


Grumpf, had toch zachtjes gehoopt dat hij er zo doorheen zou fietsen, was misschien een beetje naïef van me.


Groet Dennis

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 18 februari 2010 05:58 PM
  [ # 142 ]

De afkeurpunten die je opnoemt zijn echt in een poep en een scheet te verhelpen, gelukkig. Maar waarom heb je in godsnaam 9 maanden gewacht met keuren?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 18 februari 2010 06:15 PM
  [ # 143 ]

Eeh tja….

Eerst moesten er een paar roest gaatjes gedicht worden, voorheen reed ik altijd internationaal (ben chauffeur) dus stond dat ding hele weken stil op mijn werk, en nu ben ik wat vaker thuis maar met werkdagen van 15 uur hou je ook niet zoveel vrije tijd over om te sleutelen.

Kortom ik vond dat ik in mijn schaarse vrije tijd betere dingen te doen had eigenlijk.
(ja ik weet het, allemaal rotsmoesjes)

Anyways, het moest nu maar eens gebeuren vond ik. Valt trouwens nog mee hoor, heb ooit met een Croma 2 jaar zonder keuring gereden, nee niet slim, ik weet het.

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 18 februari 2010 07:40 PM
  [ # 144 ]

Ow jaaaaa, stekkertje….  whistle
Ahum, wil je die nog? Ik heb hem wel, dus… Mr. Green

Zo te lezen gaat de Diesel nog wel ff door, die afkeur stelt gelukkig niet zoveel voor…

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 18 februari 2010 09:07 PM
  [ # 145 ]

Ach, als het niet te veel moeite is zeg ik geen nee Hilko.
We vergeten allemaal wel eens wat en mijn projecten zijn allemaal op meer jaren basis gepland, dus een weekje meer of minder zonder klok…...
Maar idd moet het beestje nog een tijdje mee, staat nu bijna op 430.000, lijkt me leuk om te zien hoever ik hem kan krijgen (vind het wel wat hebben zo’n monsterstand op de klok, hoewel ik weet dat er hier met nog veel meer rond tuffen)

Heb je het adres nog? Had ik je toen ge-pm-d geloof ik, anders hoor ik het nog wel.

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 19 februari 2010 04:17 AM
  [ # 146 ]

Ach ja… de APK. Ik rijd meestal ook lang door. Ben kort automonteur geweest en snap zelf ook wel wat wel gaat en wat niet.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 19 februari 2010 06:17 PM
  [ # 147 ]
Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 19 februari 2010 08:45 PM
  [ # 148 ]

Top Hilko!

Btw, was er toch wel stilletjes van uit gegaan dat ik vandaag een belletje zou krijgen dat mijn auto klaar was maar helaas….
Als hij nu weer vergeten is te bellen moet ik mannetje daar eens ernstig op aanspreken, vind dit een beetje jammer maar misschien mopper ik wel te vroeg, dus wacht het nog ff af

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
Dinges
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 19-07-2006

Gepost: 22 februari 2010 06:33 PM
  [ # 149 ]

dance   dance Ik heb mijn autootje terug, gekeurd en wel!
Vandaag met een leenauto naar het werk geweest, een Golf shock

Zelfs mijn collega’s keken me raar aan, wat ik nou weer voor barrel mee had.
Bedoel, heb zelf ooit een Gti 16v gehad, dat was een stuiterbakkie, maar wel leuk, en met wegligging! Dit barrel zwabberde over de weg alsof de hele vering versleten was maar op drempels merkte je daar niks van! Maar goed, gegeven paarden enzo, en ik hoefde tenminste niet te lopen (schatje had haar auto nodig).

Stuurhuishoes zit weer vast, stuurkogelhoesje is nieuw en de achterdemper is vervangen (middendemper heeft het overleefd). Ook heb ik linksachter een andere gordel, na een telefonische brainstormsessie met Venom gevonden want alle door mijn garage gebelde sloopbedrijven hadden helemaal niks meer voor bx-en.
Roetmeting viel zelfs mee, ff schoonblazen en daarna keurige waarden laten zien, had ik niet verwacht.

Kortom ik kan er weer een jaartje tegen.

Mooie wagen buurman….

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 22 februari 2010 06:44 PM
  [ # 150 ]

gooi

Ik vind het helemaal top!

Het was een oud barrel maar technisch een leuke BX, hij stonk, rookte en was lawaaiig maar hij blijft toch op de weg!

Profiel  
 
 
10 van de 11
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook