Vermond schreef:He Robin, gefeliciteerd! Dit is natuurlijk wel het begin van het eind, en straks staan er opeens 5 in de tuin .
Jammer dat we geen tuin hebben waar een auto in kan staan het moet dan ook allemaal op straat gebeuren ik denk dat de buurt ook niet blij zal worden van al die auto’s
En ik heb eerlijk gezegt niet gekeken naar de koppeling het was zo’n hekties gebeuren allemaal.
He!! Da’s de ex GT van Wouter (xbxg) Wat ziet die er ineens uitgewoond uit zeg Ik heb hem nog wel eens in betere tijden meegemaakt. In ieder geval veel plezier met deze GT, enne.. zuinig op zijn he
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Even een hele korte reactie van mij (ik zit nog op mijn werk): HELD!!!!!!
Aan de ene kant vind ik het geweldig dat ie van de sloop is gered, maar wees reëel met wat je wilt en kunt. Persoonlijk zou ik het erg tof vinden als je de GT kunt slijten aan iemand anders, als je er zelf geen heil in ziet. Je hoeft het uiteraard niet voor mij te doen, want het is al ruim 5 jaar niet meer mijn auto.
Ik ben heel benieuwd hoe dat nu zit met die koppeling en wens je in ieder geval heel veel succes met het oplossen van de dilemma’s die deze GT met zich meebrengt.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!
Gaaf dat je de GT gered hebt
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Ik zal ook zeker niet duizende euro’s in de GT gaan steken, het moet wel rieel blijven.
Maar daarom wil ik hem ook eerst laten keuren kijken wat er mis mee is en als het te veel wordt gewoon niet aan beginnen en in onderdelen uit elkaar trekken of iemand moet er dan nog wel heil in zien.
Bieden mag natuurlijk altijd!
Heb je er veel elende mee gehad dan wouter?
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Heh, leuk ding is het toch. Godzijdank ben jij ‘m wezen redden, donderdagmiddag zou ik mooi te laat zijn geweest. Op zich zou ik ‘m best alsnog over willen nemen, maar ik heb al 2 BX-en bij huis staan te smeken om een beetje TLC. Ik zou dus ook vooral zijn gegaan om deze BX van de sloop te redden. Maarre, beetje hebberig wordt ik er toch wel van….
In 2004 heb ik beide veerpoten vervangen door vrijwel nieuwe exemplaren. Verder heb ik er ongeveer 45.000 km gereden tussen februari 2003 en oktober 2004. Verder heb ik vooral veel normaal onderhoud gedaan, zoals bougies, bougiekabels, alle carburateurpakkingen, remschijven en -blokken, thermostaat, thermocontact, verdelerkap + rotor, waterpomp, vloeistoffen vervangen, bollen vervangen bij Chyparse, nieuwe radiateur, startmotor, etc etc.
Hierbij geldt natuurlijk dat dit allemaal in 2003 en 2004 is gedaan. Wat er daarna allemaal aan is gedaan, weet ik niet.
Zit er overigens nog een Digit-asbak in? Dat is namelijk het enige onderdeel dat ik vergeten was te vervangen door de originele. Als je wilt, heb ik nog de originele GT-asbak in de kofferbak van mijn BX liggen…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Goed gedaan Robin.
Nou moet je het ding natuurlijk niet in onderdelen gaan verkopen, dan schiet het nog niet op.
Wel lollig, ik heb ze vanmiddag gebeld en toen was die dus net verkocht
Als ik je een tip mag geven: regel die koppeling (klinkt als een dooie hevel of stift, misschien kabel gebroken, in het ergste geval moet er een nieuwe koppeling in) en laat hem dan inderdaad keuren.
Valt het mee dan hou je hem zelf en anders raak je het beestje echt wel kwijt!
Goed bezig!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Het belangrijkste is in ieder geval dat de GT nu in liefhebbershanden in terechtgekomen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuk project, ben benieuwd of er iets moois van te maken is
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gefeliciteerd met deze leuke GT!
Even terug komen op de koppeling, de aandrijving van een personenauto moet deugdelijk zijn, een koppeling waar niet normaal mee te rijden is, is dat dus niet.
Maar je kan toch gewoon een technische controle laten uitvoeren die verder niks met apk-afmelden te maken heeft?
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Ik heb hem eigelijk in eerste instantie gekocht om hem bij de sloophamer uit de buurt te houden en ben dan ook niet van plan hem in onderdelen te gaan verkopen tenzij die niet kwijt te raken is natuurlijk.
Het is nog even afwachten wat er gaat gebeuren daarvoor wil ik de staat van de auto eerst nog verder bekijken en kijken of mijn portemonee het ook aankan
Ik zal morge is gaan informeren bij de garage wat er mogelijk is kwa inspectie/keuren.
@ XBXG
De digit asbak zit er nog steeds in ik dacht al bij mezelf dit zal wel niet orgineel zijn.
Maar als ik die asbak over kan nemen zou dat mooi zijn.
En dan te bedenken dat ik je eergisteren nog heb gespot!
Die GT-asbak mag je uiteraard hebben. Die is specifiek voor de GT gemaakt. We moeten maar even kijken hoe en wanneer we ze kunnen omwisselen.
Overigens zag het interieur er zo uit toen ik ‘m verkocht…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met de juiste middelen is die stof ook wel weer schoon te krijgen
Maar ik zou me eerst even zorgen maken over het technische gedeelte en de roest natuurlijk…