11 van de 17
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

Navigatie systemen
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27883

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2005 08:08 PM
  [ # 151 ]
zandvoorta schreef:

idd, TT3 had wel wat handigheden maar over het algemeen ben ik meer tevreden met TT5. Beide geven soms, laten we zeggen, creatieve routes Wink TT5 vind ik over het algemeen gebruikersvriendelijker en overzichtelijker. En wat ideaal is is dat het speakervolume wordt aangepast aan de snelheid.
Wat ik slecht vind van TT5 is dat ie zonder stroom ook niet automatisch uitschakeld. moet je altijd handmatig doen om te voorkomen dat de bat niet leegraakt. Terwijl als ik hem op windows heb staat ie wel automatisch uitgaat. En heb een paar keer een vasloper gehad, was me met TT3 nog niet gebeurd. Maar met reset is het op te lossen.

ik deel ongeveer dezelfde ervaring

wat ik er onhandig vind is dat je bij TT3 route kon laten berekenen vanaf laatste gps positie of thuislocatie.
dit zit er nu niet meer in dus route wordt pas berekend als je in de auto zit. dus eerst kon ik het thuis laten berekenen zodat ik al wist hoelang je er ongeveer over zou gaan rijden, dat mis ik wel.

verder kon je in TT3 je knoppen verplaatsen naar eigen wens.
dat kan nu helaas ook niet meer.
ik vind de knop op het programma af te sluiten nogal op een onhandige plek Confused

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 31 augustus 2005 10:12 PM
  [ # 152 ]

idd, en je moet hem wel afslluiten anders is batterij dood Sad

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 01 september 2005 01:25 AM
  [ # 153 ]

Nu renz mijn MIO 168 heeft over genomen en IK nu een Nokia 6670 smartphone heb, met TT mobile 2005…..zit ik met hetzelfde probleem als de gewone TT5 ! Confused ~

Vreemde routes die hij je laat maken, maar ja….er staan wel de allerlaatste straten in, die op TT3 nog onbekend waren.

TT3 was volgens mij al uit 2003 (de kaarten van teleatlas dus)  dat is dus logisch….en aangezien ik elke dag enkele straten moet weten in het hele land, BLIJF ik maar met TT5 werken, maar leuk is anders. Rolling Eyes  Confused

Ik moet nu 3-subpagina’s doorklikken voordat ik de *verlaat-applicatieknop* voor me heb om TT af te sluiten….die kon je bij TT3 al op de eerste pagina zetten. Confused

Wat WEL weer een voordeel is van zo’n Smartphone is…dat je hem rustig stroomloos kunt maken, want ALLES van TT staat op het geheugenkaartje….dus van dat *zenuwe-gedoe* ben ik af Laughing

Profiel  

jpiek
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 130

Gepost: 01 september 2005 02:30 AM
  [ # 154 ]
arjan_verkade schreef:

wat ik er onhandig vind is dat je bij TT3 route kon laten berekenen vanaf laatste gps positie of thuislocatie.
dit zit er nu niet meer in dus route wordt pas berekend als je in de auto zit. dus eerst kon ik het thuis laten berekenen zodat ik al wist hoelang je er ongeveer over zou gaan rijden, dat mis ik wel.

Zit er onder de Kaartmodus dan ook geen “A -> B” knop meer ?

Gebruiker van het eerste uur, en tevens PocketPC-club Lid

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 04 september 2005 12:42 AM
  [ # 155 ]

Zo, terug uit pizzaland…
TT3 heeft prima zn werk gedaan, maarrrrrrrrrrrrrrrr Evil or Very Mad
Die bram zuipt soms te veel…ga rechts.keer om. ga de rotonde rond Shocked

ER IS GEEN LINKS/RECHT/ROTONDE….. Shocked

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 18 oktober 2005 02:24 PM
  [ # 156 ]

Citroën C5 Break 2.2 HDi 16v Exclusive automaat & Renault Clio 1.4 16v Privilège Luxe automaat

Clio? Shocked dacht dat ie weg was

Enehh, nav ziet er Cool uit Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 18 oktober 2005 02:29 PM
  [ # 157 ]
M&M schreef:

:neenee ..... we hebben afgelopen weekend weer een “nieuwe/andere” gekocht Wink  Laughing

Laat me raden, zonde om met de c5 de grote stad in te gaan dus cliootje voor erbij, of was dat de c3? Confused  Wink

Nissan X-Trail ‘17

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 18 oktober 2005 02:30 PM
  [ # 158 ]

Ja zeg, zit ff stiekem het antwoord aan te passen als ik reageer Twisted Evil  Wink

Nissan X-Trail ‘17

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 18 oktober 2005 03:41 PM
  [ # 159 ]

Bah!

veel te mooi

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 oktober 2005 03:57 PM
  [ # 160 ]
M&M schreef:

Een paar foto’s :photo van de navigatie oplossing in de C3 , een VDO ....

Foto 1 ,  foto 2   &   foto 3  

Werkt uitstekend Very Happy

Kan allemaal wel mooi wezen, maar met Tomtom-5 stop ik ook in 99 % van de gevallen precies voor de deur waar ik zijn moet. Cool
En is een stuk goedkoper ook. Wink
En met de MIO-168 (die Renz nu heeft) kun je ook Buiten de auto navigeren…....mijn toekomstige Smartphone is er eentje met een ingebouwde GPS, heb je alles in 1….HET apparaat van de toekomst zal ik je zeggen.

En ik hoor weleens van anderen dat ook die ingebouwde Navigatie-systemen weleens een straat niet weten. Rolling Eyes

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 18 oktober 2005 04:02 PM
  [ # 161 ]

Bram - Menno
  1   -    1

Wink

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 18 oktober 2005 04:05 PM
  [ # 162 ]
M&M schreef:

Verder , ik vind die losse dingen lastig / niet mooi / en een enorme draden bende in de auto ...

Very Happy

Heb IK geen last van hoor…....met Bluetooth GPS (kun je evt wegwerken in je dashbord)......en dus eerdaags een ingebouwde GPS. Cool
Jij hebt toch ook een mobiele telefoon in je auto ?
Die heeft ook stroom nodig.

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 18 oktober 2005 04:24 PM
  [ # 163 ]
M&M schreef:

Handig hoor , batterij op , kun je het dashboard weer uit elkaar slopen om de muis op te sporen ...

Laughing

Nee hoor…..mijn Bluetooth GPS muis heeft continue spanning (laadt zich automatisch op).....ik stap in de auto…..de Nokia 6670 in de houder en klaar !
Zonder stroomkabel eraan kan ik er enkele uren mee Navigeren, bellen en zelfs op Internet (als ik dat zou willlen). Cool
Heeft ook nog een eigen luidspreker (uiteraard) dus kan ik gewoon bellen zonder het apparaat uit de houder te halen.

Wat ik met dit verhaal maar wil zeggen is, dat ingebouwde Navigatie-systemen hun tijd gehad hebben…...de techniek gaat steeds verder, binnenkort kun je met je Smartphone bijna alles doen.
Ik stop het geheugenkaartje van mijn Nokia even in de Cardreader en HUP, weer de nieuwste Flitspalen ge-update van http://www.flitspaal.nu Cool

En ik ben bezig om OOK nog de mobiele flitsers op mijn Nokia te krijgen….via Flitsservice.nl Cool

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 18 oktober 2005 07:40 PM
  [ # 164 ]
M&M schreef:

Prima dat je tevreden bent met het “losse” systeem , maar dit is echt onzin hoor , vaste navigatie heeft een groot aantal voordelen , maar dat geloof je toch niet , dus laat maar Wink

Tegenwoordig is in bijna elk model auto een vast systeem als optie te bestellen , gelukkig niet die losse dingen ... dat doen ze enkel bij actie’s om de mensen lekker te maken Laughing

Leg mij dan eens uit WELK voordeel een vast N.S. heeft t.o.v. de (nieuwste) z.g. losse ??
En waarom die vele honderden euro’s meer, dat waard zouden zijn ?

MIJ…..gaat het erom dat een N.S. (= navigatie-systeem) me brengt van deur tot deur in de Benelux en/of andere landen. Exclamation

Ja ja….ik weet het, in een tunnel zou een VDO ook nog werken, maar ik rijd niet de hele dag in (door) tunnels….en dan, vrijwel altijd word ik gewaarschuwd voordat ik de tunnel inrijd dat er na 2 km een afslag komt direct NA het einde van de tunnel….dus leg mij (en anderen) nu eens uit waarom je honderden euro’s meer zou moeten betalen ?
Alleen bij de Westerschelde-tunnel (6,6 km lang) kreeg hij het even benauwd (Tomtom dus)....moest even de satelliet weer zoeken, maar op het scherm stond wel (voordat ik die tunnel inreed) dat ik na 7 km de afslag moest nemen (Terneuzen).....wil weleens weten van vaste N.S. gebruikers wat hun systeem doet bij zo’n extreem lange tunnel. Rolling Eyes

Tomtom heeft voor mij i.i.g. de toekomst. (+ de smartphones) Cool

Ik zeg dit ook natuurlijk omdat ik vanwege mijn koeriers-ritjes elke dag meerdere malen een nieuw adres moet weten….en telkens weer hoor ik (als ik er bijna ben) : Bestemming bereikt en stopt voor de deur van het adres waar ik zijn moet !

Dus wat zou zo’n vast N.S. mij meer kunnen bieden ?

Is trouwens heel ONtopic hoor, in dit draadje. Smile

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 18 oktober 2005 07:55 PM
  [ # 165 ]

Kunnen julie elkaar ff bannen…:D

Geef mij ook maar een vaste!  heb het in het weekend gezien in een sorento…van pioneer!  speelt lekker een muziekdvdtje af en navigeren tegelijk…en zelfs IK kan het lezen!

Profiel  

11 van de 17
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook