Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Poekoek schreef:Ik zou niet precies weten waarom een TCT meer onderhoud nodig heeft van een 2.0 16v? Het is in de basis toch gewoon het 2.0 8v blok met een LPT (low pressure turbo) er op geschroefd? Gewoon even de motor af laten koelen na een rit waarbij de Turbo (flink) heeft moeten werken (half minuutje laten draaien).
Overigens kan ik Harms bevindingen onderschrijven, hij heeft namelijk over mijn auto Ik vind het karakter van de TCT erg passen bij een XM. Erg soepel onderin, het hoeft niet snel, maar als er om gevraagd wordt en de Turbo komt er in rond de 2250 toeren gaat het echt vlot. Ook de tussenacceleraties zijn zéér prettig te noemen. Met het monteren van de juiste bougiekabels laatst is het pas echt een feest geworden.
Daarbij zal het verbruik niet veel meer zijn dan een 2.0 16v. Met mijn vele stadskilometers zit ik zo rond de 1 op 9,5 en dan gebruik ik het gaspedaal toch wel zoals het hoort. De vorige eigenaar deed met meer buitenaf kilometers volgens mij zo’n 1 op 10,5.
Het punt wat Gompy noemt van de distributieriem voor de 2.0 16v zou ik juist als een minpunt beschouwen.
zowieso als we een xm kopen gaat er vanaf het begin een nieuwe riem op hoor. Dat risico wil ik niet echt lopen…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ik denk dat een TCT een hele goede optie is. Heeft net wat meer koppel wat de gebruiksvriendelijkheid alleen maar bevorderd. Daarnaast zal de auto in combinatie met de automaat relatief gezien zuiniger moeten zijn. Als je een rustig rijder bent zal er dus veelal gebruik worden gemaakt van de extra kracht van de turbo (lage toeren) en zal het gebruik beter uitpakken.
Waarom kopen ze niet een auto in Nederland met een fatsoenlijke km stand? Voeren ze hem in in belgie en krijgen ze van de nederlandse overheid met een beetje geluk (afhankelijk van het bouwjaar) nog wat BPM terug. Meer keus uit automaten en voordeliger.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja zo was ik ook al aan het denken. Op zoek dus naar miss een exclusive versie, met alles er op en aan.
qua km stand hoe lang gaat zo’n benzine xm ongeveer mee?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Ik denk dat een TCT een hele goede optie is. Heeft net wat meer koppel wat de gebruiksvriendelijkheid alleen maar bevorderd. Daarnaast zal de auto in combinatie met de automaat relatief gezien zuiniger moeten zijn. Als je een rustig rijder bent zal er dus veelal gebruik worden gemaakt van de extra kracht van de turbo (lage toeren) en zal het gebruik beter uitpakken.
Waarom kopen ze niet een auto in Nederland met een fatsoenlijke km stand? Voeren ze hem in in belgie en krijgen ze van de nederlandse overheid met een beetje geluk (afhankelijk van het bouwjaar) nog wat BPM terug. Meer keus uit automaten en voordeliger.
Krijg je dan BPM terug bij uitvoer? Volgens mij niet.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Lees net dat dat onder voorwaarden wel kan. Wat die voorwaarden zijn staat er niet bij.
Ergens anders wel gevonden:
Voorwaarden teruggaaf
Aan het verkrijgen van de teruggaaf zitten enkele voorwaarden waar je aan moet voldoen. Als je aan die voorwaarden niet voldoet vervalt de mogelijkheid van teruggave.
De auto moet een 1e tenaamstelling hebben van 16 oktober 2006 of nieuwer. Een auto met als 1e tenaamstellingsdatum van 15 oktober 2006 komt dus NIET in aanmerking voor BPM teruggave.
De auto moet geexporteerd worden naar een EU land of Noorwegen, Liechtenstein of Ijsland. Bij export naar bijvoorbeeld Canada is er geen mogelijkheid tot teruggave, aangezien Canada geen EU land is.
De laatste voorwaarde is dat de auto in een rijdbare staat moet worden geexporteerd. Het voertuig mag dus in het kentekenregister geen melding hebben van bestemd voor sloop, of een WOK melding (Wacht Op Keuren, auto met schade waarvan de politie het kenteken heeft ingenomen).
De auto mag niet geexporteerd worden als deze binnen 12 maanden weer ingevoerd word.
Ga je dus niet redden met een XM
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Jawel hoor: http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=59
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Oeps mijn wijziging was net iets te laat
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja dat wordt zoeken een xm serie 2 met leer benzine en open dak en automaat is niet zo gemakkelijk te vinden..
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
dat opendakje maakt het idd moeilijk,althans een origineel dak.
Achteraf inbouw van een schuifdak ( dus geen schuifkantel ding) kost met een stalen dak en gevelsde rand ongeveer een 2500 euro. Dan spuiten ze je dak overigens ook over.
qua km stand ... met goed onderhoud gaan ze over de 3 ton.
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja mijn ouders kunnen niet goed tegen airco maar zo’n open dak vangt veel minder wind dan zijdelings een raam open zetten…
de lederen zetels vinden ze fantastisch om lang te rijden…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
bxsport schreef:Mijn ouders rijden momenteel al drie jaar met een xm 21td pullmann. Ik geloof de topversie, van de diesels in 1992.
Beste bxsport, wat gaat er eigenlijk met die XM 21TD Pullmann gebeuren ?
Is dat echt zo? minder wind met een opendak ? Ik had altijd de indruk dat bij een xm door de vorm van de ramen voor, je veel makkelijker met openramen kunt rijden dan met een normaal model raam.
Airco is fijn, erg fijn, maar het vrije gevoel dat een opendak kan geven is perfect.
Ja erg fijn, zeker een glazen dak, alleen jammer dat een schuifkanteldak de toch al beperkte hoofdruimte nog beperkter maakt.
Qua windgeluid durf ik niet zo te oordelen, op de snelweg vond ik alles teveel geluid maken; zowel een open dak als een open raam.
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
het gaat vooral over de tocht mijn moeder kan niet tegen de tocht van een gewoon open raam…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Maurice van der Zwaan schreef:bxsport schreef:Mijn ouders rijden momenteel al drie jaar met een xm 21td pullmann. Ik geloof de topversie, van de diesels in 1992.
Beste bxsport, wat gaat er eigenlijk met die XM 21TD Pullmann gebeuren ?
Die is van 1992 en ik denk dat we hem gewoon gaan verkopen ofzo… feit is dat 2400000km best nog meevalt voor een diesel…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!