BunnY schreef:
De pech was dat eigenlijk tegelijkertijd alles kapot is gegaan aan het koelsysteem.
Maar je weet intussen alles van het koelsysteem !
Inderdaad
En ik ben in staat om beperkte ‘road-side-repairs’ te doen. En ik geniet er eigenlijk wel van, en is niet duurder dan op café gaan hangen
Hee Bunny,
Langzaam maar zeker (en na veel ellende) komt alles dus toch goed met je BX en als bonus leer je nog aardig sleutelen ook. Das fijn om te horen/lezen!
Bij mij is het ook een traag maar gestaag proces (sleutelen kon ik al wel maar leer ook steeds wat bij).
Ik heb ff een klein vraagje aan je, merk je na de thermostaatwissel nu ook dat je kachel sneller warm word en warmer is? Mijn auto komt maar traag op temperatuur en de kachel geeft niet echt heel veel warmte merk ik nu.
Kan natuurlijk zijn dat ik precies het tegenovergestelde probleem heb, jouw thermostaat ging niet goed open terwijl ik het idee heb dat hij juist niet goed dicht gaat en daarom dus te koud blijft.
Veel plezier met je BX
Groet Dennis
Mooie wagen buurman….
Wel, toevallig ben ik gisterenmiddag nog even naar de winkel gegaan met de BX (pakweg 10 minuten rijden?) en toen we daar bijna waren begon de kachel warmte te geven. De auto kwam toen van op het straat en stond dus ijs-ijskoud.
Maar voor de 10,- euro dat een thermostaat kost (heb al voor meer geld KVS verspilt) zou ik sowieso eerst even checken hoe de thermostaat er uit ziet (bij mij super verkalkt en verroest, zal straks eventueel foto maken) en desnoods vervangen. Is een kwartiertje werk (het aflaten van het KVS vond ik nog het meeste werk) en geeft een veiliger gevoel dat dit deel toch in orde is .
Trouwens: toch fijn om buiten te kunnen kijken en daar een BX te zien staan (is al reden genoeg om hem niet vóór maar over de deur te zetten )
PS: dat sleutelen, wel geniet er meer en meer van. En telkens blijkt dat ik gewoon de schrik moet overwinnen om er aan te beginnen. Want uiteindelijk valt alles heel goed mee. En moet wel mijn best doen, hoe ga ik anders ooit aan een DS/CX raken? (als ik kon lassen dan stond hier al een projectje hoor )
Toevoeging: daarstraks toen hij uit de garage kwam gaf hij echt na 2 minuten al warmte binnen !! .
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Als je aan de CX wil zou ik zeggen, nog veel BXen herstellen
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 6169
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
En ergens een stevige bak met geld vandaan toveren…
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Daarvoor zijn de mini cxjes….. oftewel GSA`s
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Maar het is de Diravi van de CX die me enorm aanspreekt, en bij de DS de eenvoud. Terwijl de GS, mijn excuses voor de GS bezitter, voor mij gewoon een oude BX is. Maar zodra de tijd rijp is haal ik het wel weer op en komt er een échte afweging (lees: zodra ik afgestudeerd ben en werk heb ;D ).
Maar nu, ik moet op het einde van de week over en weer naar regio Colmar in Frankrijk. Is dus een 1200km over en weer. Zijn er buiten het peilen van de olie nog dingen die ik moet/kan controleren? LHM is ververst onlangs, KVS is nieuw en banden 2 weken geleden op druk gebracht. Lijkt me misschien ook slim om een bus olie naast mijn bus LHM en KVS te gooien?
Niet dat ik geen vertrouwen heb in mijn BiXje (kijk er écht naar uit, enkel nog een co-piloot vinden ), maar speel liever veilig. Lidmaatschap van de wegenwacht heb ik ook trouwens, en een bak gereedschap ook
Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 15708
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Vooral dat wegenwachtlidmaatschap zou ik in jouw geval koesteren
Doe ik uiteraard. Maar maak er liever geen gebruik van ( is 1. vaak lang wachten en 2. geeft meer voldoening als je het zelf kan oplossen).
Maar ik ga er altijd vanuit dat als een auto probleemloos 100km rijdt hij ook probleemloos 1200km kan/zou moeten kunnen rijden. Ik sta wél altijd wat te optimistisch tegenover zo’n dingen…
dingen als een reserve v-snaar en snaar voor de lhm pomp zijn ook wel handig. Het is ook handig om zeker te weten dat je distributieriem in orde is.
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
LPG-Verloopnippels niet vergeten bunny!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
D-riem en V-snaar zijn vervangen in September. Dus die zijn nog zeer fris. Kan misschien wel even kijken of mijn garagist tijd heeft om mijn V-snaar (denk toch dat het die is) even wat te spannen. Want die piept beetje als hij koud is (halve minuut ofzo ). Of moet ik mij daar niet meteen druk in maken?
En die verloopnippels, juist, was ik rats vergeten !! . Of hebben autosnelweg-pompen die meestal wel liggen? Want in België en NL hebben ze die op de snelwegpompen meestal wel*
Edit: ben namelijk niet van plan om LPG te tanken in Frankrijk maar je weet nooit. Normaal zou Luxemburg -> Besançon -> Luxemburg net met 1 tank LPG moeten lukken.
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In Frankrijk kun je dat vergeten. Zelf nippels meenemen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Langs de snelweg hebben vele pompen er eentje liggen, maar niet voor verkoop! Uitgerekend toen mijn benzinepomp defect raakte, was ik mijn nippels vergeten… Dat was best wel even spannend. Maar goed, nippels moet je zelf in de wagen hebben in Fr.