Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik heb vandaag shell v-power in mijn d supertje gemikt.
ik kan niet anders zeggen dat ie er gewoon erg lekker op loopt.
ja, beter, rustiger dan op de vorige peut die ik erin gooide.
ik kan echt een verschil merken.. ik vind het bizar dat ik het uberhaupt merken kan
kunt zo meedoen in een Tell-sell recalme !!!
zelf geloof ik er niet zo in…..
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik merk het verschil tussen Euro loodvrij en super in mn ami’tje ook!
Ik zal daarna eens een tankje Vkracht proberen. Maar ik denk dat ik het vooral in mn portemonnaie merk!!!
ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Is dat 95 octaan of 98 octaan ?
Schijt aan originaliteit.
VPower is 97 octaan.
m’n egaa tankt het af en toe ook in de Cuore, en ze kan ‘t merken ...
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
ik meen dat V-power speciaal is ontwikkeld voor zwavelvrije : -motoren, zoals de CGI van merceders en de FSI van volkswagen, die schijner er goed zuinig op te kunnen rijden…..
daar gaat “normaal” ook 98 in….
ik tank zoiezo weinig bij shell en die extra centen voor de V-power spaar ik me dan ook uit…..
Ik tabk het in mijn brommertje
40 jaar oude Honda 4-takt (sorry, Citroen maakte die dingen niet toen… oops )
Ding loopt ongeveer 150 dus maakt me niet uit of de liter dan wat duurder is of niet…. (ik merk er niet veel van overigens, benzine is alleen wat schoner heb ik het idee. Brommer staat nu al weer even stil en bij goedkopere merken krijg je dan een soort ‘residu’ vorming)
Een vriend van me (Syb) heeft wel eens verschil opgemeten geloof ik, hoeveel hij met een volle tank kan rijden. Nu schijnt het zo te zijn dat je met een tank van de BP of Shell een heel stuk verder komt als met een tank van de Tango….. ? idea
Syb Als je het leest. Jij was dat toch?
theiz schreef:Ik tabk het in mijn brommertje:
40 jaar oude Honda 4-takt (sorry, citroën maakte die dingen niet toen… ops: )
Ding loopt ongeveer 1:50 dus maakt me niet uit of de liter dan wat duurder is of niet…. (ik merk er niet veel van overigens, benzine is alleen wat schoner heb ik het idee. Brommer staat nu al weer even stil en bij goedkopere merken krijg je dan een soort ‘residu’ vorming)Een vriend van me (Syb) heeft wel eens verschil opgemeten geloof ik, hoeveel hij met een volle tank kan rijden. Nu schijnt het zo te zijn dat je met een tank van de BP of Shell een heel stuk verder komt als met een tank van de Tango….. :
Syb: Als je het leest. Jij was dat toch?
AHHHHHHHHHHHHHHHH ECHT ??????????
Heb jij nog een viertakt staan ???? zucht…....... jeugdsentiment….
Ik tankte ook altiojd super met dat ding en ergens had ik ook het idee dat het beter liep. Reeel gezien denk ik overigens dat het vooornamelijk tussen de oren zit .
Maar zucht, dat er iemand hie rnog een 4-takt heeft,..... DURF het BIJNA niet te vragen….. mag ik een keertje komen rijden ???? ah hhhhh tooooeeeee ??????
VPower is 97 octaan.
Grappig, bij de Shell-Pomp weten ze niet echt wat het octaan gehalte van V-Power is. De V-Power benzine in Duitsland (heeft een andere naam dacht ik?), maar die is echt 100 octaan.
Zelf heb ik geen echte verbetering gemerkt met V-Power, alleen dat de auto iets zuiniger rijdt, zoals de Shell medewerker tegen me zij. Maar het blijft een magere 50km meer op een tank. Wat dat betreft ben je alsnog goedkopere uit bij de witte/onbemande pompen.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Ik heb pas 1 keer getankt met mn XM… ops:
Is toch wel anders dan met m’n motor met 15 liter tankinhoud
Maaruh bij mij in de buurt is een (dacht ik) witte pomp waar laatst een Total tankwagen stond te “lossen”, dat is toch het merk waar Citroën bij zweert? Maar is “witte pomp” benzine nou niet minder “geraffineerd” ook al is het Total?
Volgende tank probeer ik ook eens dat V-spul in mn XM.
ieksEmmu schreef:Ik heb pas 1 keer getankt met mn XM… ops:
Is toch wel anders dan met m’n motor met 15 liter tankinhoudMaaruh bij mij in de buurt is een (dacht ik) witte pomp waar laatst een Total tankwagen stond te “lossen”, dat is toch het merk waar Citroën bij zweert? Maar is “witte pomp” benzine nou niet minder “geraffineerd” ook al is het Total?
Volgende tank probeer ik ook eens dat V-spul in mn XM.
De witte pomp is niets anders dan een verkooppunt van “restpartijen”. Als je daar tankt weet je eigelijk niet wat je in je tank staat te gieten. Kan zoals je aangeeft van Total zijn maar ook van shell V-power. Dit wil niet zeggen dat de kwaliteit dus niet goed is!! 98 octaan is ook bij de witte pomp 98 octaan….. Ze zijn goedkoper doordat ze aan “koopjesjacht” doen bij de de grote jongens…. Die Total wagen had misschien na zijn ronde nog een 500 liter over, die lost hij dan daar voor een lager tarief…..
Zelf mijd ik overigens tegenwoordig de snelweg pompen, die zijn me te duur. Hier in de buurt heb je de Tango en de ANWB pomp. 1,20 voor een litertje 98 octaan.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
JAAAA IK WIL OOK OP DAT BROMMERTJE RIJDEN!!
Wat voor een is het?
Ik heb twee SS50’s gehad en 1 CD50!
Mn SS liep 110 km/uur op super (engelse nokkenas vervroegend vliegwiel, 70 cc 21 mm carb. )
goed!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Kan die V-Power in een Eend ? En dan bedoel ik dus dat de motor er zonder problemen op kan draaien ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
als je een eend op LPG ( sorry bram ) kan laten lopen zal die v-power er ook wel ingaan..
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tuurlijk lelijke eend.
Hoe hoger het octaangetal hoe beter de eend er op loopt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>