1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

Verschil smalspoor / breedspoor
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1823

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 04 december 2009 05:13 PM

Hallo,

Ik lees al een tijdje veel topics op het forum en van tijd tot tijd kom ik de termen smalspoor en breedspoor tegen. Kan iemand mij het verschil uitleggen?

Tnx!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  

jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1000

Gepost: 04 december 2009 05:22 PM
  [ # 1 ]

Hallo,

Kijk eens naar de voorste spatborden.
Bij de wielkasten is er bij de breedspoor duidelijk een veel bredere rand dan bij de smalspoor.
Dit is sinds een bepaald jaar, en ook de aandrijfassen enz zijn dus aangepast.

Jozef (breedspoor)

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 04 december 2009 05:27 PM
  [ # 2 ]

De omslag was dacht ik ergens rond ‘81 / ‘82?  (correct me if i’m wrong)

De spoorbreedte (alleen voor) is breder geworden.
Het randje van de voorspatborden zijn breder geworden.
En de zijstukken van de voorbumper zijn breder geworden

Profiel  

bonetone
> 900 berichten
Totaal aantal Berichten: 943

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 04 december 2009 05:42 PM
  [ # 3 ]

En om het nog ingewikkelder te maken: er is gedurende een korte tussenperiode (1981 geloof ik) ook een aantal breedspoor CX-en geleverd met smalspoor spatborden….

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 04 december 2009 05:42 PM
  [ # 4 ]

Ah kijk Smile Ik leer al best veel zo. Dagelijk een beetje topics lezen is zeker een goede voorbereiding voor iemand die binnenkort een CX wil kopen!

Nog een vraagje (ben nou toch bezig Smile), een ‘laagdaks’ Prestige, die werden toch alleen in het eerste productiejaar geleverd? Was dat dan ‘76? En wat is ongeveer het verschil tussen een ‘gewone’ en een laagdaks Prestige?

Tnx again!

Profiel  

bonetone
> 900 berichten
Totaal aantal Berichten: 943

- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Gepost: 04 december 2009 05:44 PM
  [ # 5 ]

Het lage dak Wink
Prestiges kregen daarna een iets verhoogd dak, vergelijk maar eens wat foto’s. En voor zover ik weet was dat alleen 1976, correct me if I’m wrong.

En wat voor CX ben je naar op zoek?

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 december 2009 06:12 PM
  [ # 6 ]
Nelis Infra schreef:

Ah kijk Smile Ik leer al best veel zo. Dagelijk een beetje topics lezen is zeker een goede voorbereiding voor iemand die binnenkort een CX wil kopen!

Nog een vraagje (ben nou toch bezig Smile), een ‘laagdaks’ Prestige, die werden toch alleen in het eerste productiejaar geleverd? Was dat dan ‘76? En wat is ongeveer het verschil tussen een ‘gewone’ en een laagdaks Prestige?

Tnx again!

Leuk dat je en CX wil kopenmaar idd wat voor een ????? question

Het verschil in laagdaks is ongeveer 2cm. Kijk maar ff op de site van de CX club hier staan alle data over deze auto’s. CX club. Onder het hoofdstuk techniek en dan specificaties vind je een link.

Ze zijn leverd in productiejaar 77 en dan loopt dan tot de van +/- zomer 76 t/m zomer 77

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

Gepost: 04 december 2009 06:15 PM
  [ # 7 ]

Waarom is het zo belangrijk om te weten wat voor CX deze mens op het oog heeft? Bang dat ie iets voor jullie neus wegkaapt? Mr. Green

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 04 december 2009 06:18 PM
  [ # 8 ]

Haha, geen paniek jongens, ik heb mezelf aangeleerd om nooit te snel van stapel te lopen met nieuwe aankopen. Ik lees nu al een jaar dit forum bijna dagelijks en zo heb ik me georienteerd. Van moeilijke technische topics tot het ‘gespot’ topic, alles is doorgepluisd Smile En pas sinds een aantal weken ben ik erachter wat voor CX ik wil, het zal een serie 1 Prestige moeten worden!

Profiel  

Gepost: 04 december 2009 06:21 PM
  [ # 9 ]

Er staat er nog een te koop op dit forum, een laagdaks met een nieuwe lpg installatie.

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 04 december 2009 06:24 PM
  [ # 10 ]

Geloof me, I know Wink

Profiel  

Gepost: 04 december 2009 06:25 PM
  [ # 11 ]

Dat verbaast me niets Very Happy Ik denk ik roep het maar even, want ik gun de verkoper de verkoop wel Very Happy

Profiel  

bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 december 2009 07:06 PM
  [ # 12 ]

Mijn prestige modeljaar 81 dec 8O was een breedspoor met smalle spatborden… dit kwam waarschijnlijk omdat citroën deze nog zag liggen… gebeurde vroeger wel meer.

Het verhooogde dak is er gekomen om meer binnenruimte te geven aan de achterste passagiers. En het vynil omdat bij de eerste prestige er een “stuk” dak tussen werd gelast dit was gemakkelijker te verbergen met het vynil dak… en naturlijk was de tijdsgeest er ook naar.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 december 2009 07:57 PM
  [ # 13 ]
bxsport schreef:

Mijn prestige modeljaar 81 dec 8O was een breedspoor met smalle spatborden… dit kwam waarschijnlijk omdat citroën deze nog zag liggen… gebeurde vroeger wel meer.

idd, soms namen ze wat er op de plank lag (moet ook op), maar volgens mij is model jaar ‘81 een echt overgangsmodel. hadden ze allemaal: smalle wielkasten + breedspoor aandrijving (mijne ook!).

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 december 2009 08:59 PM
  [ # 14 ]
Nelis Infra schreef:

Haha, geen paniek jongens, ik heb mezelf aangeleerd om nooit te snel van stapel te lopen met nieuwe aankopen. Ik lees nu al een jaar dit forum bijna dagelijks en zo heb ik me georienteerd. Van moeilijke technische topics tot het ‘gespot’ topic, alles is doorgepluisd Smile En pas sinds een aantal weken ben ik erachter wat voor CX ik wil, het zal een serie 1 Prestige moeten worden!

Hmm, als je een laagdaksversie zoekt weet ik er nog 2 te koop staan, maar beide zijn auto’s met wel werk je moet handig zijn wat kunnen anders loop je er leeg. Eentje is een cmatic de ander weet ik niet.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 04 december 2009 10:21 PM
  [ # 15 ]
Nelis Infra schreef:

Als je een nette laagdaks prestige tegenkomt, zou ik toch maar een keer het aangeleerd gedrag laten voor wat het is…. Ik ben erg blij met mijn Pallas. Maar als ik het over zou doen, dan zou ik een laagdaks Prestige op dezelfde wijze aanpakken…

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook