5 van de 26
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Mark’s CX… en het luchtfilter
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 03 december 2009 10:41 PM
  [ # 61 ]

Dit staat in mijn instructieboekje

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 03 december 2009 10:52 PM
  [ # 62 ]

Nou, als ik volgens het instructieboekje moet werken krijg ik de zaak nooit aan de praat, maar ik ga toch een keer alles controlen in het weekend of als het ‘s avonds weer langer licht is want ik kan me niet voorstellen dat de fransen 32 jaar geleden zo CX’en starte, toen sloegen ze ook waarshijnlijk in 1 keer aan, dus er moet toch een oorzaak zijn.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 03 december 2009 11:02 PM
  [ # 63 ]

Mark gewoon een keer kontaktpuntjes vervangen verdelerkap goed controleren en bij twijfel vervangen
Ontsteking goed laten afstellen dan ben je al een heel eind verder.

Ik heb vorig jaar ook ontzettend lopen k*tten voor dat mijn dame startte nu gaat het perfect.

Eigenlijk nu even niet want mijn dynamo is naar de eeuwige jacht velden.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 03 december 2009 11:15 PM
  [ # 64 ]

das klote een kapotte dyname, versleten koolborstels, of erger ? en was ik zowiezo van plan alles te controleren al hoe wel de verdelerkap eruit ziet als of ie van gisteren is.

Maar jij rijdt op gas toch? start ie toen op benzine ook slecht ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 03 december 2009 11:27 PM
  [ # 65 ]
Mark Gielen schreef:

das klote een kapotte dyname, versleten koolborstels, of erger ? en was ik zowiezo van plan alles te controleren al hoe wel de verdelerkap eruit ziet als of ie van gisteren is.

Maar jij rijdt op gas toch? start ie toen op benzine ook slecht ?

Mark

Nee dat was identiek   gas of benzine zit praktisch geen verschil in..

We hebben pas ontdekt dat de verdelerkap versleten was dus maar even een andere erop gezet een wereld van verschil.

Tja de dynamo is waarschijnlijk dood maar het ook nog de spanningsregelaar zijn, die zitten bij onze CX apart.
Maar ik ga er vanuit dat ik de dynamo moet vervangen, ik heb er al eentje gevonden trouwens.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Gepost: 03 december 2009 11:31 PM
  [ # 66 ]

Is dat nog die verdeelkap die ik er op heb gezet Sjors?

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 03 december 2009 11:35 PM
  [ # 67 ]
graddus schreef:

Is dat nog die verdeelkap die ik er op heb gezet Sjors?

Yep wil je hem terug? Smile


Haal van de week direct even een nieuwe als ik de dynamo verwissel.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 04 december 2009 08:38 PM
  [ # 68 ]

@Mark: lees deze maar eens http://www.citroen-forum.nl/index.php?URL=http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=199930
Gaat dan wel over Douvrin 2-liters, maar die kennen hetzelfde probleem.
Dus ja…da’s normaal.
Ik heb me laten vertellen dat CX-motoren een vrij hoge bedrijfstemperatuur hebben (i.v.m. andere automotoren) en er dus weinig marge is tussen optimale bedrijfstemperatuur en inschakeltemperatuur ventilator(en).

Voor wat betreft starten: dat heeft niets met je chokestand te maken denk ik, maar met het tevaak pompen.
Je spuit dan (accelleratiesproeier, die douchekop in je venturi) rechtstreeks benzine in het keeltje waardoor je haar verrijkt.
En uiteraard doet een frisse ontsteking wonderen, waarom niet ombouwen naar electronisch?
Of is dat vloeken..?

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 december 2009 09:17 PM
  [ # 69 ]

Ok dat van die ventilators, is dus niet meteen dramatisch, ze draaien gewoon vaak, zal morgen wel eens ff de koelvloeistof controlen en in de gaten gaan houden.

Voor het slecht starten gaan we binnen kort eens de compressie meten, zal ook eens de ontsteking controleren en ik had verder in oude topics gevonden dan er ergens een stangetje van de choke aan de cabrteur kan loszitten zal dit ook eens controleren.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 04 december 2009 10:32 PM
  [ # 70 ]

Leuk he? CX rijden! Heb er ook altijd van genoten en zoals @geoarthc35 al schreef, je moet vaak je eigen procedure vinden met starten. Bij mijn DS is dat: choque vol open, 2x kleine pompjes gaspedaal en starten. Zodra ze aanslaat meteen choque in en met gaspedaal motor aan de praat houden. Rustig omhoog laten komen (de auto dan). Dan moet ik altijd achteruit rijden de poort door. Hier choque ik ietsje bij, de rest met gaspedaal aanvoelen. Als ik de poort uit ben moet ik deze dicht doen, das’ een kritiek punt. Maar de auto loopt dan al ruim een minuut. Ik zet de choque iets aan want te ver dan slaat ze af en wil dan ook niet vlot meer starten. Stap uit om poort dicht te doen. Vaak dreigt ze dan af te slaan maar ben er op tijd bij om met het gaspedaal weer verder te gaan. Weg rijden en choque weer in.

Begrijp je nu ook waarom mijn vrouw liever met haar eigen wagen rijdt??? Laughing

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 december 2009 11:03 PM
  [ # 71 ]

Cx rijden is fantastisch, maarja dat wisten jullie al, en mijn vrouw denkt er ook zo over, zij neemt wel de Xsara, die start in 1 keer zonder gebruiksaanwijzing.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 05 december 2009 08:52 PM
  [ # 72 ]

Nou even een korte update,

vandaag op jacht geweest voor nieuwe bougiekabels en bougie’s de zaak ingebouwd had ie me de verkeerde bougie’s en een te korte kabel meegeven. GRRR weer terug en ruilen en die andere vast ingebouwd en moet zeggen verschillende kabelaansluitingen bij de verdelerkap en die bij de boubine waren aardig tot ernstig gecorrodeerd. Morgen die ander ff inbouwen nieuwe bougie’s en dan eens kijken wat er gebeurd.

Moet voor de zekerheid ook nog eens kijken voor een nieuwe verdelerkap en contactpuntjes, kost ook de hoofdprijs niet en weet je zeker dat het goed is (had ie natuurlijk niet liggen)

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 05 december 2009 09:30 PM
  [ # 73 ]

Goed bezig Mark ik heb je een pbtje gestuurd ivm een adres voor een eventuele diagnose.


Maar een ding vooral genieten van de dame.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 06 december 2009 11:20 AM
  [ # 74 ]

Zo net ff die kabels en bougie’s vv.

Eerste poging om te starten niks ??? geen startmotor die draait, lag een stekker los bij de accu maarja das niet zogek je kijkt erna en het valt los dus nog ff fiksen, starten gaat niet veel beter of slechter.

Maar volgende probleem is er natuurlijk ook al. Geen hydrauliek druk !!!??? Hier is de oorzaak gelukkig ook vrij duidelijk, de hoofdleiding van de pomp naar het voorraadvat heeft een scheur bij de pomp. Is ook niet zo gek de leiding is zo kort dat ie hier ongeveer onder een hoek van 90 graden staat.
Maar aangezien ik voor het werk morgen naar zeeland moet kom ik langs Ton van Soest ff kijken of hij er 1 heeft en gelijk ff een verdeelkap en contactpunt proberen te scoren daar en 1 liter hydraudische olie want die ligt nu op de oprit.

Er wordt vandaag in ieder geval niet gezweefd.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 08 december 2009 09:17 PM
  [ # 75 ]

Gisteren een slang gehaald, uiteindelijk de Hydraulique geweest (leuke knusse zaak), had er zo een aantal liggen en als ik iets nodig heb ga ik wel weer daar naartoe want volgens mij hebben ze alles wel in bakjes schapjes, dozen etc.

Heeft iemand nog tips voordat ik hem ga inbouwen zaterdag, waar op te letten?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
5 van de 26
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook