Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
We gaan het hier over mijn dingetjes hebben die ik aan mijn auto doe, en niet over wat een ander mooi vind! m.a.w. geen discussie wat er wel of niet mooi is, daar zijn andere topics voor.
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
En daar hebben we het al 45 pagina’s over. Tijd voor deel 2, of mogen we op het nieuwe forum verder dan 40 pagina’s?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Ik mag gewoon doorgaan
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Mark Nijenhuis schreef:We gaan het hier over mijn dingetjes hebben die ik aan mijn auto doe, en niet over wat een ander mooi vind! m.a.w. geen discussie wat er wel of niet mooi is, daar zijn andere topics voor.
Een edit in uw voordeel
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Sinds vanmiddag is het weer raak, de CV heeft weer een kuurtje.
Als ik de dame met de AB wil openen slaat ze acuut weer op slot. Ik krijg d’r wel met de AB op slot, ontsluiten moet ik nu met de sleutel doen.
Lijkt wel of de computer (CV unit) kuren krijgt of zit er soms een contact in het slot wat open of dicht registreert ?
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
In de deur(slot) zit inderdaad een schakelaar die open of dicht registreert. Afhankelijk van die stand wordt massa verbonden met of de dichtstuur lijn van de cv unit of met de openstuur lijn van de cv unit. Als die schakelaar niet goed werkt, heb je kans dat de cv unit altijd op slot gestuurd wordt. Althans zo werkt het in de CX.
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Oké dat is een duidelijk verhaal, maaaaaaar, waarom kan ik de auto dan wel met de AB in één keer sluiten ?
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Het zou kunnen zijn dat die schakelaar denk dat het slot altijd open staat. Als het slot echt open staat dan klopt dat en kan je haar sluiten.
Mark, ik denk dat je er toch aan moet geloven….
Ik blijf toch de sloten met hun handeltje verdenken. Dus zul je deur voor deur de steker los moeten trekken en dan kijken of het goed gaat. Althans, zo zou ik het doen. Hopelijk vind je zo de boosdoener.
Tijdens het denken over een lollige opmerking, schoot me iets te binnen. En toen ik dat had ingetypt schoot me iets nuttigers te binnen: een verhaal van het Xantia forum over CV en after market inbouwsetjes. Bij de XM is het precies hetzelfde, dus hier is de tekst:
“Het kastje achter de CV module heeft alle benodigde aansluitingen. De bovenste (van het rijtje aansluitingen) is + constant, de dikke gele daaronder is massa, de één na onderste is openen en de onderste (dubbele draad) is sluiten.”
Door de ‘openen’ of ‘sluiten’ draad even tegen massa te leggen, gaat ze van het slot, danwel op slot. Als ik je mag adviseren, zou ik dat ‘ns testen. Wel ‘n waarschuwing: leg ze tegen aarde en absoluut niet tegen +12V!!
p.s. Als ik mijn aantekeningen goed begrijp is de 6de draad op de steker van het AB-relais ‘sluiten’ en de 8ste ‘openen’.
Nah, ik kan je nog steeds geen oplossing geven. Maar heb hopelijk wel een advies waarmee je storing kunt zoeken.
Wim,
Disciplus Simplex
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Waarschijnlijk zit die schakelaar die ik bedoel in het slot, dus ja, de sloten zijn de eerste verdachte.
Goede test die Wim voorstelt.
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Omdat het slopen van mijn ‘buurman’ zijn Exclusieve vandaag wegens weersomstandigheden is afgelast ben ik vanmiddag maar eens met de CV aan de gang gegaan.
Van de bestuurders zijde het slot gedemonteerd, alles nagekeken, gesmeerd, gemonteerd en zowaar na openen met de AB sluit de auto zichzelf niet meer.
Alléén om de auto af te kunnen sluiten moet ik nog wel steeds de auto na afzetten weer kortstondig op contact zetten. Als ik zin heb ga ik morgen eens een paar kastjes verwisselen. Kieken wat word.
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
En volgende week de dame voorzien van een parkeerhulp. Niet de goedkoopste oplossing maar wel onzichtbaar
Onzichtbaar? Bedoel je daarmee dat je geen gaten hoeft te boren voor de sensoren?
Daar wil ik wel ‘ns wat meer info over…
Wim,
Disciplus Simplex
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Lees dit maar eens: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?cache=no&ID=1540
Maar Wimb, heb je geen trekhaak dan?
XM TCT Ambiance`94