Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oh je heb een Picasso, bij een Xsara is dat geen probleem
Daar zit de accu gewoon goed bereikbaar onder de motorkap.
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-07-2009
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Ambiance 2009
Ja hahahaha en jij hebt alleen de laatste postings gelezen.
Ik begin echt met het feit dat ik een Picasso heb.
P.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee, het topic staat in het Xsara gedeelte, daarom verplaats ik hem nu even naar het Picasso gedeelte van het forum
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-07-2009
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Ambiance 2009
Prima dankjewel.
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Maarreh, het probleem zit dus niet in/rond de gasklep ?
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-07-2009
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Ambiance 2009
citrozxdennis schreef:Maarreh, het probleem zit dus niet in/rond de gasklep ?
Maar waar wel dan?
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
r1Ch schreef:Het kan ook een tijdelijke storing zijn. In dat geval even de accu los koppelen.
je gelooft ook in sprookjes?
Arjan Verkade schreef:Heb je de accu er al een half uurtje af gehad?
Na het opnieuw aansluiten wordt alles weer opnieuw ingeleerd. Kost niets, dus het is de moeite waard.
Jij gelooft ook in sprookjes?
De Correcte omschrijving van P2176
Throttle Actuator Control System – Idle Position Not Learned
Of te wel, gaspedaal positie sensor niet ingeleerd (kan niet eens bij deze auto’s).
Advies even langs de DEALER en met de LEXIA uitlezen.
Foutcodes staan in een EEPROM (ELectronic Ereseble Programeble Read Only Memory) dwz dat het mbv de juiste apperatuur gewist kan worden. Zelfde geld voor het los koppelen van de accu, heeft geen nut. jem oet alleen maar alles op nieuwe insteller. beter is om je Motor EBE (MMC, ECM) de basis initalisatie uit te voeren zodat de leer waardes weer op 0 staan.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-07-2009
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Ambiance 2009
citroënmonteurtje schreef:r1Ch schreef:
De Correcte omschrijving van P2176
Throttle Actuator Control System – Idle Position Not LearnedOf te wel, gaspedaal positie sensor niet ingeleerd (kan niet eens bij deze auto’s).
Advies even langs de DEALER en met de LEXIA uitlezen.
Foutcodes staan in een EEPROM (ELectronic Ereseble Programeble Read Only Memory) dwz dat het mbv de juiste apperatuur gewist kan worden. Zelfde geld voor het los koppelen van de accu, heeft geen nut. jem oet alleen maar alles op nieuwe insteller. beter is om je Motor EBE (MMC, ECM) de basis initalisatie uit te voeren zodat de leer waardes weer op 0 staan.In het eerste deel van je antwoord zeg je (kan niet eens bij deze auto’s) als het gaat om inleren.
En in je tweede deel zeg je de ECU initialiseren met een Lexia, dus het kan wel?
Hoe weet ik of mijn dealer een LEXIA heeft?P.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Dealer is verplicht om een Lexia te hebben.
Basis initalisatie uitvoeren is wat anders dan een Gaspedaal/gasklep positie sensor inleren.
Gasklep/pedaal positie inleren is voor voor gesloten gas klep en volledig open.
Basis initalisatie is het reseten van alle leerbare waardes van de motor EBE
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Oftewel, het advies aan de TS is om met z’n auto langs een garage te gaan waar ze een Lexia hebben staan, daar kunnen ze aan de hand van de foutcode actie ondernemen, immers resetten is niet altijd de oplossing voor het probleem, als het goed is dan kan een dealer aan de hand van de foutcode een aantal dingen testen en doormeten.
Er is blijkbaar een probleem met de gasklep, of deze opnieuw ingeleerd moet worden of dat er een andere storing is kunnen we hier niet beoordelen.
Ter informatie mbt tot enkele reacties:
We kunnen de TS wel gaan doodgooien met goedbedoelde technische termen maar ik ben van mening dat we op dit forum de mensen op een goede en duidelijke manier moeten voorzien van informatie, mits je er verstand van hebt.
Als je bij een garage werkt of bij een dealer als monteur moet je ook in staat zijn je klant van duidelijke en goede begrijpbare informatie te voorzien, als je allerlei afkortingen en termen gaat gebruiken die je hebt geleerd als autotechnikus dan haken de meeste klanten vrijwel meteen af en zo ook een groot deel van de mensen hier op dit forum.
Emiel
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Tja BX, ik kan alles wel gaan uitleggen betreffende ALLE sensoren ed, maar het wordt meschien 5 regels gelezen. Als iemand echt intesse heeft dan mogen ze me gerust een PB sturen .
Verdachte onderdelen met deze foutcode:
Gasklep
Gaspedaal positie Sensor
Stekkers
Bedrading
Motor EBE
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Dat is nou het leukste van een forum
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Wat ?... Dat PB of alles gaan uitleggen keer op keeR?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hoeft niet “alles uit te leggen, keer op keer” Het enige wat mijn collega mods willen zeggen: Gebruik duidelijke taal! Leg mensen kort uit welke code bij welke sensor of welk onderdeel hoort en probeer “vaktermen"te vermijden of zo te gebruiken dat iedereen het kan begrijpen. Snappie?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hee, waterman… je neemt me de woorden uit mijn mond
Je moet het zo uitleggen dat zelfs hij het snapt
Keer op keer