2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Vering achter werkt niet meer, na grote beurt.
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 december 2009 12:36 AM
  [ # 16 ]

Nogmaals: Zorg dat de auto je niet kan verpletteren als ie plotseling zakt!!!!

Citroen!

Profiel  
 
maker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 24-10-2005

Gepost: 07 december 2009 05:43 PM
  [ # 17 ]

Net de auto op bokken gezet en er onder gaan liggen.

Satbilisator stang gevonden.
Bij de veerbol tussen de twee wielen in, zit denk ik de hoogte regelaar er aan vast.
daar aan zit een klein armpje (cm of 10 gok ik) met twee haakjes.
Aan het voorste haakje zit een lange stalen arm die naar voren loopt.(hand bediening?)
Aan het andere haakje zit niets.

Dus ik denk dat ik het plastic armpje kwijt ben.
Aan de stabilisator stang zie ik geen bevestigings punt en ook geen sporen dat er ooit een heeft gezeten.

dus weer twijfel.

Zit ik verkeerd te kijken? Of is het gewoon jammer dat daar geen sporen op zitten, maar hoort het daar wel?

Ik hoor jullie denken: Man, breng ‘m toch naar de garage, maar ik vind het wel een leuke uitdaging eigenlijk.

Rob

Profiel  
 
maker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 24-10-2005

Gepost: 07 december 2009 09:38 PM
  [ # 18 ]

Na nog wat speurwerk kwam ik in de faq van ‘t xantia forum terecht.
Ik zat dus verkeerd te kijken.

plastic armpje

Deze zit er nog, en zit goed bevestigt.
Nu begrijp ik ook dat dat niet het probleem kon zijn, want hij past z’n hoogte gewoon goed aan.

Toch nieuwe veerbollen?

Ik neem aan dat het dan verstandig is om alle vier de veerbollen te vervangen, maar moeten de vooraadbol en antizink bol dan ook vervangen worden?

Rob

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 08 december 2009 09:29 AM
  [ # 19 ]

Vooraf gewoon eerst je bollen laten controleren.

Ik weet niet precies waar je woont, maar als je een goed advies wilt hebben voor wat betreft
je vering en de bolletjes, breng dan eens een bezoek aan Chyparse in Almere.
Zij bekijken/testen gratis alle essentiële zaken en de bollen en laten je de keuze om bollen
te vernieuwen of goed 2e-hands te monteren met garantie. Een aanrader…....

Wat je ook nog kunt doen, voor de bollencheck, is eerst je beide achterremmen goed ontluchten c.q doorspoelen. Best kans dat er een hoop lucht in de achterzijde van je veersysteem is gekomen bij de
LHM wissel. Ook hierover vind je op xantiaclub.net alle info. Succes!

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 09 december 2009 01:49 AM
  [ # 20 ]

Alleen van lucht in de remmen krijg je geen harde vering dus dat heeft niet zoveel zin om nu te doen.

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook