ik weet dat ik me op gevaarlijk terrein begeef en het liefst wil ik me ook er helemaal niet mee bemoeien. M’n schoonzus is op vakantie en heeft haar auto voor mn deur geparkeerd met de vraag of ik er ff een nieuwe ruitenwisserhendel wil opzetten want die heeft ze er af gerukt. Ik dacht dat het wel te doen was want ik had het immers bij een AX al gedaan en bij een BX ook al eens een keer gedemonteerd.
Maar bij een GOLF zit het toch iets anders vast:
weet iemand hoe dit zit. Ik dacht ff een forum van een golf of vw club te bezoeken maar die zijn zeer schaars!!!
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Beste Erwt,
Ik heb in het verleden ook al eens een ruitewishandel van een Golfe II vervangen. Demonteer het stuurwiel (VW-kap lostrekken, moer losdraaien en stuur naar je toe slaan met twee handen). Nu kun je de bediening van richtingaanwijzer en ruitenwissers losschroeven.
Succes en zet er maar meteen een satteliet op en een éénspaaks stuurwiel. Of doe dat maa niet.
Pas wel op dat je het stuur niet tegen je voorhoofd krijgt!!! Ik sla het stuur altijd eerst even naar het dash toe totdat het loszit en daarna eraf pakken. Je kan ook de moer er een slag op laten zitten.
Ik denk niet dat je er trots op bent om de rest van je leven met een VW logo op je voorhoofd rond te lopen.
HEEE !!
da’s jeugdsentiment….
van 1984 tot en met 1992 tegen dat dashboard aan moeten kijken in diverse auto’s…
eerst in een viertal Jetta’s van m’n ouders (1984/1986/1988/1990)
en vervolgens van 1990 tot 1992 zelf in die ‘88-er Jetta rondgetuft…
beetje naar je toe gekeerde schoenendoos met knopjes…
vooral schrikken als je ziet hoeveel opties je niet hebt
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
XTR schreef:HEEE !!
da’s jeugdsentiment….
van 1984 tot en met 1992 tegen dat dashboard aan moeten kijken in diverse auto’s…
eerst in een viertal Jetta’s van m’n ouders (1984/1986/1988/1990)
en vervolgens van 1990 tot 1992 zelf in die ‘88-er Jetta rondgetuft…beetje naar je toe gekeerde schoenendoos met knopjes…
vooral schrikken als je ziet hoeveel opties je niet hebt
Gelukkig is het nog goed gekomen met je
Die VW dashboards uit die tijd zijn zo’n beetje de lelijkste die je maar kan bedenken.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ik heb het voor elkaar. Het is idd niet heel veel werk.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
door die lelijkheid ben ik trouwens ooit eens afgeknapt op een Corrado; van buiten prachting, onderhuids ook fraai (VR6), maar het interieur :44
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Ik had gewoon gezegd dat die echt niet meer te redden viel…Om ze vervolgens een échte auto aan te praten.
Test
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
XTR schreef:door die lelijkheid ben ik trouwens ooit eens afgeknapt op een Corrado; van buiten prachting, onderhuids ook fraai (VR6), maar het interieur :44
Van buiten prachtig ? Dat zijn dan andere corrado’s dan die die ik ken…...
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Qua lijnenspel is er niets mis met een ORIGINELE Corrado…
lange, langzaam oplopende neus, en een korte hoge kont…
‘t model wordt alleen te vaak gesignaleerd in combinatie met niet in het lood staande petjes met piercings…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Thijsvandebles schreef:Ik had gewoon gezegd dat die echt niet meer te redden viel…Om ze vervolgens een échte auto aan te praten.
Haha… over een jaar gaan ze trouwen en dan gaat de Golf weg en.. komt ze te rijden in een Saxo.. die heeft haar vriend nu namelijk!
KOmt goed
We gaan voor de goede sfeer op dit forum!
Er is weer hoop in deze bange dagen…
Test
ewwie schreef:Thijsvandebles schreef:Ik had gewoon gezegd dat die echt niet meer te redden viel…Om ze vervolgens een échte auto aan te praten.
Haha… over een jaar gaan ze trouwen en dan gaat de Golf weg en.. komt ze te rijden in een Saxo.. die heeft haar vriend nu namelijk!
KOmt goed
hihihihi
ik ken dat:
voordat ik m’n vrouw kende reed ik altijd Duits (of Spaans)...
sinds ik met haar een relatie heb (da’s nu 6 jaar) heb ik al weer m’n 3e Franse auto ; ze komt uit een familie van Citroenrijders… ops:
lol: ze rijdt nu zelf Fiat (Seicento Suite 1.1 Airco), net als haar moeder (Lancia Ypsilon Elefantino Rosso)
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Dan mag jij je vrouw wel heel dankbaar zijn! Ze heeft je gered van zwarte krachten…
Test
Thijsvandebles schreef:Dan mag jij je vrouw wel heel dankbaar zijn! Ze heeft je gered van zwarte krachten…
nu moet ie zn vrouw nog uit die Fiat krijgen
ik ben al stevig aan het lobbyen voor een C1, als de Seicento op termijn vervangen moet gaan worden
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)