Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Respect hoor dat je het zo grondig aanpakt. Maar het is zo te zien ook de enige manier om deze dame nog te redden….
Het interieur is inderdaad nog schitterend mooi!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
chapeau !
de enige manier om enigszins zeker te weten hoe de voiture er bij staat. staat garant voor vele jaren plezier !!
zo kan je super alles aanpakken, en wordt het een schone dame ! je kan zelfs upgraden met een intercooler, VEMS, .....
niet dat het belangrijk is, maar die zij-knipperlichtjes op de voorschermen, dat lijken mij geen originele. zitten zeker niet op de originele plaats. laat je die zo zitten ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Voor zover ik begrepen heb, heeft een CX vanuit de fabriek geen zijknipperlichtjes. In Frankrijk allemaal zonder, namelijk. Dus elk zijknipperlichtje is mijns inziens niet origineel.
cx25gtit2 schreef:chapeau !
de enige manier om enigszins zeker te weten hoe de voiture er bij staat. staat garant voor vele jaren plezier !!
zo kan je super alles aanpakken, en wordt het een schone dame ! je kan zelfs upgraden met een intercooler, VEMS, .....niet dat het belangrijk is, maar die zij-knipperlichtjes op de voorschermen, dat lijken mij geen originele. zitten zeker niet op de originele plaats. laat je die zo zitten ?
Deze dame heeft een zware trekhaak zijknipperlichtjes zijn verplicht, bijkomend voordeel is dat als iemand er achterop rijdt de schade meestal beperkt is.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Wat een project Harry! Ik bewonder je aanpak. Nooit een moment gehad dat je je afvroeg waar je aan begonnen was? De foto´s geven perfect weer wat verdachte plekken zijn bij een CX en dat je verder moet kijken dan een mooi interieur. Ideaal voor de aspirant CX-eigenaar. Hoe waren de achterwielkasten overigens? Daar zijn geen foto’s van.
freek schreef:Wat een project Harry! Ik bewonder je aanpak. Nooit een moment gehad dat je je afvroeg waar je aan begonnen was? De foto´s geven perfect weer wat verdachte plekken zijn bij een CX en dat je verder moet kijken dan een mooi interieur. Ideaal voor de aspirant CX-eigenaar. Hoe waren de achterwielkasten overigens? Daar zijn geen foto’s van.
De achterwielkasten zijn puntje gaaf, en ik ben nog steeds blij ondanks dat het een dure hobby is.
maar als de dame is wedergeboren kan zij nog heel veeeeeel jaren mee
Harry
P.S Volgende week zal ik nog een aantal pics maken en plaatsen.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat een werk!
Maar zo te zien komt dat helemaal goed.
Goed om te zien dat er ook serie 2 CXen helemaal opgeknapt worden
Uit welk jaar is je CX?
Arjan Verkade schreef:Wat een werk!
Maar zo te zien komt dat helemaal goed.
Goed om te zien dat er ook serie 2 CXen helemaal opgeknapt wordenUit welk jaar is je CX?
Het is bouwjaar 11 maart 1986 op kent jan 1987
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jammer dat die dan net niet meer belastingvrij wordt.
Is het een Turbo 2 dan?
Mooie moedige aanpak. Zo te zien, is grondigheid belangrijker dan de kosten. Ik hou daar wel van. Puur voor het genieten gaan en waarschijnlijk ook voor zorgeloos rijden. Ik denk, dat het kan. Een CX grondig aanpakken en er dan jarenlang lol van hebben. Ik hoop deze auto ook ooit bij een rit of andere gelegeheid van dichtbij te mogen bewonderen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Arjan Verkade schreef:Jammer dat die dan net niet meer belastingvrij wordt.
Is het een Turbo 2 dan?
nee ik vermoed een Turbo 1 serie 2 maar zal zeker goed rijden als alles hier aan gebeurd is!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
harry45 schreef:Arjan Verkade schreef:Gefeliciteerd
Is het nu een serie 1 (tussenmodel) of een serie 2 zonder intercooler?
Wanneer verwacht je deze CX weer op de weg te hebben?Het is een serie 2 Turbo 1 er is nog veel te doen ik schat ongeveer tegen de volgende zomer.
Lezen jongens, lezen….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Arjan Verkade schreef:Jammer dat die dan net niet meer belastingvrij wordt.
Is het een Turbo 2 dan?
Het is een Turbo 1 zie foto nr 4 op pagina 1, het vreemde is op kenteken-check komt er turbo 2 uit maar het is echt een T1.
Of de dame belastingvrij wordt ligt aan de wettelijke tekst, als het bouwjaar bepalend is heb ik geluk
als de eerste tenaamstelling bepalend is, pech en samen met mij vele anderen.
Groet Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
harry45 schreef:Arjan Verkade schreef:Wat een werk!
Maar zo te zien komt dat helemaal goed.
Goed om te zien dat er ook serie 2 CXen helemaal opgeknapt wordenUit welk jaar is je CX?
Het is bouwjaar sept 1986 op kent jan 1987
Is het kenteken toevallig RL-65-FZ?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Ja dat klopt Tjerk.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS