3 van de 43
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Harry’s CX 25 GTi Turbo2 Vems “la Femme Fatale”
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 06 december 2009 03:44 PM
  [ # 31 ]

Ok, die stond een tijdje geleden nog te koop als restauratieproject idd.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 06 december 2009 03:49 PM
  [ # 32 ]

Laten we v.w.b. het ja-of-nee belastingvrij nu eens rustig afwachten wat er gaat gebeuren:
de kilometerheffing is er nog niet door, sterker nog het aantal aanhangers daalt met de week.
Aan deze kilometerheffing is ook de klassiekregeling gekoppeld.

Het zal me niet verbazen dat óf het hele verhaal uiteindelijk wordt opgeschort voor een paar jaar óf alsnog de ijskast ingaat wegens te weinig steun.
Eerst moet blijken dat Jan Belastingbetaler er inderdaad niet op achteruitgaat, wat nog steeds niet goed berekend/ bewezen is al zijn de eerste voorzichtige naberekeningen niet bepaald rooskleurig voor de portemonnaie, want dat was de eis van een aantal JA-zeggers binnen en buiten (diverse organisaties) de Tweede Kamer.
Pas als meneer Eurlings zijn beloften waar kan maken wordt er over deze regeling gestemd.
Lang verhaal kort: rustig afwachten en niet meteen ‘en masse’ je ‘87-ers te koop zetten…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 06 december 2009 04:09 PM
  [ # 33 ]

christmas Tjerk

Dat is het ook, maar ik doe het met heel veel plezier je moet soms door dingen heen kijken en in je hoofd hebben wat je als eindresultaat wil maken en de juiste mensen (techneuten) om je heen hebben die je met raad en daad bijstaan.
Het leuke is dat voormalige CX eigenaren regelmatig in de garage komen en de ontwikkelingen van de dame volgen en met weemoed hun belevenissen vertellen en dat geen andere auto aan het rijden met een CX of ID/DS kan benaderen. Maar mijn Femme Grande Rouge een XM D12 uit 1991 waar ik zelf al bijna 16 jr
in rij doet het geweldig nooit problemen kan ook zweven.
Groet Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Yvie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 06-12-2009

Gepost: 07 december 2009 02:08 PM
  [ # 34 ]

Laughing Hai Harry,zo zien wij elkaar weer eens, via Inet.
Ziet er allemaal mooi uit! Je moet je kleding ook eens bij de foto’s plaatsen (die je in de garage draagt music Knuffie v/j Co piloot xxx love9 Yvie

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 09 december 2009 11:11 PM
  [ # 35 ]

christmas Voortgang werkzaamheden aan de dame zie de pics

Harry


http://picasaweb.google.nl/greseltje/AlbumZonderTitel#5413339012367028754

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 december 2009 08:20 PM
  [ # 36 ]

Ziet er goed uit!
Dat komt helemaal goed zo te zien.

Wat ga je met de velgen doen?

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 10 december 2009 08:53 PM
  [ # 37 ]

Heb nog geen reaktie uit het forum gehad wat de beste manier is, wellicht glasparelen o.i.d.

Groet Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 december 2009 09:06 PM
  [ # 38 ]

Je zou eens contact op kunnen nemen met Gerritsen in Nijkerk, het bekendste adres voor stralen en coaten.

Turbo velgen zijn natuurlijk een apart geval omdat de randen van de T’s en zo zwart (of iig heel donker) moeten.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 10 december 2009 09:12 PM
  [ # 39 ]

Dank je voor de tip.
Groet Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 december 2009 09:16 PM
  [ # 40 ]

Naar mijn idee zijn er 2 manieren om het op te lossen.

1. is poerdercoaten.
Het voordeel is dat het lang mee gaat en wel een stootje kan hebben. Let wel op dat het 2 kleurig wordt, anders zien de Turbo velgen er niet uit als het 1 kleur is.

2. Volledig origineel.
Dat is natuurlijk erg mooi, maar kwetsbaar. Als het een binnenzet auto is dan is het misschien nog wel te doen.

Die van mij zijn gepoedercoate.
Lijkt best origineel, alleen echte liefhebbers slechts kenners zien het verschil. Ik heb er al verschillende complimenten over gekregen dat ze velgen nog erg strak zijn.

Makkelijk in onderhoud, spons erover en weer klaar.

Geen idee waar het gedaan is, dat had de vorige eigenaar al voor me geregeld Wink

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 10 december 2009 09:32 PM
  [ # 41 ]

Wat is “origineel”? Zijn ze dan blank aluminium?

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 10 december 2009 09:42 PM
  [ # 42 ]
Arjan Verkade schreef:

Naar mijn idee zijn er 2 manieren om het op te lossen.

1. is poerdercoaten.
Het voordeel is dat het lang mee gaat en wel een stootje kan hebben. Let wel op dat het 2 kleurig wordt, anders zien de Turbo velgen er niet uit als het 1 kleur is.

2. Volledig origineel.
Dat is natuurlijk erg mooi, maar kwetsbaar. Als het een binnenzet auto is dan is het misschien nog wel te doen.

Die van mij zijn gepoedercoate.
Lijkt best origineel, alleen echte liefhebbers slechts kenners zien het verschil. Ik heb er al verschillende complimenten over gekregen dat ze velgen nog erg strak zijn.

Makkelijk in onderhoud, spons erover en weer klaar.

Geen idee waar het gedaan is, dat had de vorige eigenaar al voor me geregeld Wink

Het ziet er inderdaad goed uit,  MOOI STRAK

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 10 december 2009 09:51 PM
  [ # 43 ]
par eXeMple! schreef:

Wat is “origineel”? Zijn ze dan blank aluminium?

afgedraaid blank aluminium, met een oppervlakte groef zoals een ouderwetse langspeelplaat. de dieper delen zijn donker grijs. hieroverheen een blanke laklaag.
met 1 beschadiging in de laklaag kruipt de corrosie onder die laklaag door…..  Sad

afdraaien kan opnieuw, als de oppervlakte niet te veel is aangetast. maar zoals origineel krijg je het nooit meer. dus beetje zonde. en grote kans op wederom een bezoek van je vriend corrosie.
veel duurzamer is poedercoaten, kan prima in 2 kleuren.
mijne zijn gestraald, en gewoon gespoten. wel iets minder vast tov poedercoaten.

de dieper delen bij mij zijn nu ook de kleur van mijn lak gris meteor. bij een witte auto zou ik dat dan niet doen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 december 2009 09:55 PM
  [ # 44 ]
par eXeMple! schreef:

Wat is “origineel”? Zijn ze dan blank aluminium?

Klopt ja.
Zo dus, je ziet het niet vaak.

Je kan het geloof ik voorzien van een laagje blanke lak, maar ook dit is zwak waardoor bloemkolen er zo weer op zitten.

Wil je je CX 100% origineel en strak dan horen ze erop, maar dan ga ik er vanuit dat je er niet dagelijks meer rijdt en netjes binnen zet Smile

Afbeelding Bijlagen
Foto-YIRGWEKX.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 10 december 2009 11:32 PM
  [ # 45 ]
Arjan Verkade schreef:
par eXeMple! schreef:

Wat is “origineel”? Zijn ze dan blank aluminium?

Klopt ja.
Zo dus, je ziet het niet vaak.

Je kan het geloof ik voorzien van een laagje blanke lak, maar ook dit is zwak waardoor bloemkolen er zo weer op zitten.

Wil je je CX 100% origineel en strak dan horen ze erop, maar dan ga ik er vanuit dat je er niet dagelijks meer rijdt en netjes binnen zet Smile


Mijn Femme staat staat als ze klaar is binnen in de winkel garage 400 plaatsen onder ons appartement deze is geventileerd en evt verwarmt in de winter, daar staat mijn XM D12 ook, ideale omgeving voor de citroens.
Ik vind blank alu heel mooi, denk er nog even over na , heb nog de tijd,
vraagje waar heb jij het laten doen?
Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
 
3 van de 43
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook