2 van de 2
 < Vorige 1 2

Water staat in mijn dashbord kast
hv-engeltje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23

Gepost: 06 december 2009 02:39 PM
  [ # 16 ]

Nou, ik ga weer naar de wasplaats van de kazerne (sta ik droog) en ik ga het eens proberen Wink Ik laat het wel weten…

Groetjes,

Doortje
(voorheen Daantje)

Profiel  

hv-engeltje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 december 2009 06:00 PM
  [ # 17 ]

Nou gelukt! Alleen het voorste schroefje was echt lastig. Dat zit achter het kunsstof van het dashbord. Nu heb ik de ventilator, maar na het drogen niet draaien natuurlijk! Iemand nog goed tips? En zo nee, wat kost zoiets nieuw…? crying

Groetjes,

Doortje
(voorheen Daantje)

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7816

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 december 2009 12:16 AM
  [ # 18 ]

Een nieuwe ventilatormotor is best prijzig, denk dat het een betere optie zal zijn er eentje bij een sloop vandaan te halen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

hv-engeltje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 december 2009 07:16 PM
  [ # 19 ]

Nou dankzij mijn vader hoef ik geen nieuwe te halen. Hij heeft hem uit elkaar gehaald en helamaal schoon gemaakt. Helaas is dat plaatje met de aansturing wel gesneuveld. Dat kostte een mooie 169 euro… En meteen maar een nieuwe intereurfilter erbij Wink

En hij is zo aardig om de ventilator vanavond nog in te bouwen aangezien ik extra moet gaan werken. Dan kan ik woensdag de rest van de auto weer in elkaar sleutelen. Maar al met al ben ik toch behoorlijk wat lichter in de portomonee…

Groetjes,

Doortje
(voorheen Daantje)

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27939

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 december 2009 07:50 PM
  [ # 20 ]
hv-engeltje schreef:

Nou, ik ben net terug… We hebben de ontwateringen uitgespeold en met hoge druk uitgespoten. De bladeren vliegen rondom mijn oren (ik kan zwarte piet nadoen Wink) Het regenwater loopt ook weer goed weg.

Waar zat nu eigenlijk precies de afwatering?

Goed nieuws dat het allemaal weer werkt Smile

Profiel  

hv-engeltje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 december 2009 09:21 AM
  [ # 21 ]

Als je de motorkap opent (wel handig) dan zie je links en rechts een ‘bakje’. Daar loopt dus alle afwatering in uit. Zorg ervoor dat je die schoonspoelt één keer per jaar! Vaak zie je er niet direct wat aan, maar zit het binnenin wel verstopt.  hmmm

Voor de rest is gisteravond mijn ventilator teruggeschroefd en heb ik net heel behagelijk in de file gestaan. Oftewel, hij draait weer. Maar aan de ventilator te zien heeft hij vaker onder water gestaan. Alle componenten op de printplaat waren verroest, en behoorlijk ook. Maar wat wil je met een auto van 10 jaar oud?

Ik moet morgen alleen nog het intereurfilter vervangen. Heeft iemand een goede tip hoe de houder vastzit? Ik kon het gisteravond in het donker eigenlijk niet ontdekken…

Groetjes,

Doortje
(voorheen Daantje)

Profiel  

hv-engeltje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 december 2009 02:38 PM
  [ # 22 ]

Het is geleukt! Het blijkt dat de pollenfilter bij de Xsara weg te schuievn is. Ik ga niet beschrijven hoe het ding eruit zag… maar niet fris in elk geval.

Nu rest nog het kopen van nieuwe vloermatten, de oude is een champignon kwekerij geworden, en een bus om de airco op te frissen want die stink een beetje… ik denk dat het ding wat vochtig is Wink Voor de rest goe laten drogen en ervoor zorgen dat het nooooit meer gebeurd.

In elk geval bedankt voor de hulp!

Groetjes,

Doortje
(voorheen Daantje)

Profiel  

hv-engeltje
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 december 2009 06:19 PM
  [ # 23 ]

Tja, dat was iets te vroeg gejuichd…. wie weet hoe ik in de paravanbak kan komen? Want dat id e laatste mogelijkheid. En 1 klein tipje… rijd nooit zomaar door een wasstraat als je niet zeker weet dat het euvel is opgelost. Stond een litertje of 5 weer naast me. Wink

Groetjes,

Doortje
(voorheen Daantje)

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook