7 van de 11
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
motor zit vast
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 december 2009 03:36 PM
  [ # 91 ]

De ted.kampen manier zou ook bij jou moeten werken…....

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 06 december 2009 03:39 PM
  [ # 92 ]

dat is wel een oplossing om te checken, dan de retourleiding van de brandstof waar en op welke lokatie kan je die het best loshalen

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 december 2009 03:44 PM
  [ # 93 ]

de injecteurs zijn verbonden met een gallerij met 2 brandstof slangen eraan. 1 is voor de toevoer de andere voor de…...retour. Maakt eigenlijk niet uit welke je losmaakt als er maar brandstof uitkomt!!

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 december 2009 03:46 PM
  [ # 94 ]

Vergeten te vermelden: je moet dan natuurijk nog wel aarde maken dus zorg dat de zijkanten/schroefdraad van de bougies contact maken met je motorblok en houdt de elektrodes vrij. Ik heb toentertijd contact gemaakt met een (ik durf ‘m er bijna niet meer bij te halen;-)) lange schroevendraaier. Let erop dat je geen schok krijgt.

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 06 december 2009 03:49 PM
  [ # 95 ]

ik zie het al wel dat de schroevendraaier bij jou niet te missen is, kan je er ook al mee lassen geintje

nou ik wel weer een paar ideetjes gekregen om is ff te gaan proberen

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 06 december 2009 04:58 PM
  [ # 96 ]

brandstof check gedaan, benzine spuit eruit
bougies eruit gehaald, zijn drijfnat van de benzine????
nu nog het bobineblok controleren,alhoewel ik het wel gek vindt dat het ineens niet meer zou werken en dat alleen omdat de bougies vernieuwd zijn
welliswaar van 1 naar 2 boogjes en weer terug naar 1 en nu weer naar 2

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 december 2009 05:09 PM
  [ # 97 ]

Dat betekent geen vonk of vonk op verkeerde moment….

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 december 2009 05:20 PM
  [ # 98 ]
xm-green schreef:

gezien de ruimte waar de schroevendraaier tussen moest steken had ik daar ook niet zoveel vertrouwen in want was ook bang dat deze zou kunnen wegschieten of kantelen. dus heb ik van een stukje hoeklijn van 3.2mm dik een hulpstuk vervaardigd zodat dit goed tussen de tanden past

Dus je hebt de krukas op de tanden geblokkeerd? Ik hoop dat je, na het lossen van de poelie, de krukas hebt geblokkeerd met behulp van een paspen?

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 06 december 2009 05:37 PM
  [ # 99 ]

nee dat had ik niet, heb de blokkade op het vliegwiel laten zitten tot de nieuwe riem erop lag.
kan je aan de zijde van de distributie dan de krukas blokkeren, ik heb dat niet gezien
maar als je aan de andere kant het vliegwiel blokkeert dan kan de krukas toch ook niet meer draaien.
heb nog wel naar de afstelling gekeken en als de nokkenassen geborgen zijn middels een paspen en de krukastandwiel stond met een merkteken precies tegenover het merkteken op het blok.
Nu moet ik wel zeggen dat er 2 stippen op de krukastandwiel stonden,welke zijn geplaast door een ander maar 1 ervan stond precies goed.
de ander een tand of 4/ 5 naar links om

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 06 december 2009 05:42 PM
  [ # 100 ]

intussen de bobine gecheckt maar deze vonkt goed.
hoe check ik dan of de distributie goed staat, nokkenassen ten opzichte van krukas

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 december 2009 05:49 PM
  [ # 101 ]

Krukas draait 2x zo snel als nokkenas.
Krukas wordt geblokkeerd door pen in vliegwiel. Er moet ergens een gat in vliegwielhuis zitten.
De enige manier om te controleren of ie goed staat is alle paspennen (1x vliegwiel en 2x nokkenaswiel) monteren. Als 1 van de paspennen niet past dan staat e.e.a. niet goed en moet je opnieuw beginnen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 december 2009 06:11 PM
  [ # 102 ]

Maar als de krukas-pouly versleten is ( ergo: verdraaide buiten-ring ten opzichten van de binnenring) dan kun je de boel dus niet goed timen omdat het gat voor het krukas-blokkeer-boutje niet meer juist staat…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 december 2009 06:20 PM
  [ # 103 ]

Zojuist even Olving erbij gepakt. Voor 2.0 16v moet je inderdaad met een paspen blokkeren in vliegwiel. Dan zou poulie niet uit moeten maken….

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 december 2009 06:21 PM
  [ # 104 ]

Ted, volgens mij klopt dat niet. Een 2.0i 16v heeft volgens mij geen pen/gat meer in het vliegwiel. Dat heeft alleen de 2.0i 8v nog, a la bx.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 december 2009 06:44 PM
  [ # 105 ]

Je hebt gelijk Waterman.
In Olving staat het dus niet goed.
Ik heb 2 maanden geleden de DR van 2.1 TD van mijn broer gedaan (paspen in vliegwiel) en vorige maand die van mijn V6 24V (paspen in krukaspoelie). ‘k raak de tel een beetje kwijt.

Enfin, paspen in poelie is alleen maar gemakkelijker, des te beter.

Profiel  
 
 
7 van de 11
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook