Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Inmiddels is ons Draakje weer uit de kniestand ontwaakt.
Voor klopt er geen moer van de hoogte maar allee, da’s een instellingskwestie en de hoogteregelaar moet even worden schoongemaakt.
Rechtsvoor (vanaf de voorkant gezien) klopt de uitlaat soms tegen het subframe aan. Moet ik ook nog even naar kijken. Misschien een extra plaatje onder de motorsteunen of de uitlaat wat buigen.
Die uitlaat is nog niet helemaal dicht. Ook dat kan later nog wel even worden opgelost op de brug. Dat werkt wat makkelijker.
En ook wel een leuke: ik kon het pijpje voor de linker hotspot er alleen op krijgen met de klem naar boven geduwd. Er zit daar érg weinig ruimte. Later wilde ik het klemmetje weer over de koppeling laten zakken maar daar kan ik bijna niet meer bij. Het klemding zit nu wel op z’n plek maar zonder boutje en moertje. Ik heb besloten het maar zo te laten. Veel zal dit niet lekken want de pijpjes zitten vrij ver in elkaar geschoven, het klemmetje kan er niet afvallen en het rammelt ook niet.
Binnenkort de hele frontzooi er weer voorzetten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het lijkt de laatste keren alsof er geen vorderingen zijn maar dat is schijn. Een paar knullige tegenvallertjes hebben het proces wat vertraagd. De vorderingen van afgelopen avond waren weer fotografeerbaar:
Als binnenkort alles er weer voor zit ga ik nog even kijken of ik kan vinden waar de uitlaat lekt (ze brult nogal) en de hoogteregeling voor is erg in de war. Misschien dat ik die piepende achterremmen ook nog even fiks, al was dat geen afkeurpunt. Het is eigenlijk ook wel weer een stukje karakter…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het vordert… het vordert…
Ons Draakje heeft weer oogjes. Met gele lampjes uiteraard.
Nu de handrem nog even wat terugstellen, ik heb wat overdreven dus nu sleept ie al aan als de handrem nog niet is aangetrokken. En de uitlaat lekt nog op zowat alle koppelpunten. Het Y-stuk is slecht…
En ze blijft voor nog in de hoogste stand hangen. Achter is goed.
Soms wordt de hoogteregelaar ineens wakker en dan ligt wat te laag maar veert het prima. Dat moet dus nog even worden doorgespoeld.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooi!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Nieuw Y-stuk is als het goed is onderweg… Oh, goodie!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gisteren binnengekomen: het Y-stuk voor Draakje. Nog bijna nieuw!
Ga’k volgende week maar ‘ns even mee aan ‘t frutten. Hopelijk past ‘t en is de uitlaat dan gasdicht.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Succes met de montage , niet de leukste klus.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De Y-stukken van een GSA met 4-bak zijn anders dan die van een GSA met 5-bak, dat weet je wel he?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Draak heeft een 1130 motortje met 4-bak.
Op het plakkertje wordt nog een GS 1220 genoemd en daarna GSA club en break. Volgens mij is de GS nooit met 5-bak geleverd dus ik denk dat het wel goed komt.
Het nummer is 722 401.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Zo, dat is al even geleden dat er wat aan de Draak is gebeurd. Een paar weken uit de running geweest vanwege een irritant griepje , de Siberische vrieskou (ook binnen), andere afspraken op dinsdagavonden. Het kwam er niet van…
Maar vandaag ben ik weer vol goede moed aan de slag gegaan. Ik had via MP een nieuw Y-stuk opgesnord en dat heb ik er vandaag onder geprutst. Maar jongens nog toe, wat een snertklus. Je kunt héél erg slecht bij de klemmen en bijbehorende moeren. Bovendien kreeg ik de uitlaatpijpen nét niet recht voor elkaar. Het onderdeel was in elk geval wél goed. Waarschijnlijk is bij het plaatsen van de voorste pijpen een kleine afwijking ontstaan. Daardoor is wss het oude Y-stuk ook gescheurd op de velsrand. Allee, misschien niet helemaal toppie joppie charmant uitgevoerd maar de uitlaat is volgens mij wel gasdicht nu. En wat klinkt zo’n boxertje dan toch ook weer mooi zonder dat geplof!
Nu de achterremmen nog even los zien te krijgen. Door het lange stilstaan zijn die gaan plakken. Het remt overigens nog wel goed achter maar met dat aanslepen rond gaan rijden is geen goed idee.
En ik heb de handrem iets te enthousiast afgesteld dus voor loopt de boel ook een beetje aan. Al met al een stroef geheel nu dus.
En daarna, maar dat kan ook nog wel na de keuring, moet de timing worden afgesteld want koud komt er geen vermogen uit en bij gasgeven ploft het wat en slaat ze af. Ik denk daarom dat de ontsteking te vroeg staat. Als ze eenmaal een beetje warm is loopt ze prima. Ik heb even een rondje over het terrein gereden en ze remt, stuurt, koppelt en trekt ok. Ondertussen een wit rookgordijn van condens achterlatend… dat dan weer wel.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Om makkelijk bij de klemmen van het y stuk te komen moet je even het kachelhuis eruit halen. Kun je er van boven bij ipv van onderen. Op zich gaat het dan redelijk makkelijk. Of je mag graag op de rug liggen
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik kon gelukkig de brug gebruiken die in het Berlikumer knutselhonk staat.
Draakje staat trouwens komende zaterdag als show-auto op de brug bij de nieuwjaarsbijeenkomst van de club.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De club? De GS-vereniging heeft zijn nieuwjaarsbijeenkomst ZONdag de 17e om 13.30u in Twello.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De Berlikumer club…
http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/202568/
Volgens mij staat er ook geen brug in het theehuis in Twello.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
De achterste remmen zaten vast en die liggen er nu af. De blokken bleken behoorlijk geklemd te zitten in de klauw door oxidatie.
Heeft iemand nog tips om de cylinders er heel uit te krijgen trouwens, behalve met een doekje en een waterpomptang heel hard edoch delicaat te trekken?
Nieuwe blokjes kunnen geen kwaad. De dunste is halverwege. Volgens mij zijn deze voor achter: http://link.marktplaats.nl/307020289 Of heb ik het mis?
De schijven zijn nog niet schrikbarend versleten maar als dat spul nog een beetje schappelijk aan te komen is…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30