Het contactslot van mijn CX2200D zit vast, de sleutel draait helemaal niet meer en het stuur zit iniddels in het stuurslot. Help! Kan het slot er met grof geweld af, of weten jullie een truc om het slot er af te krijgen, en nog beter, om het stuurslot er af te krijgen?

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hoi Kapteijng
Lukt het niet om de sleutel te draaien wanneer je het stuur een beetje de ene of de andere kant opdraait? Zo gaat de druk van het slot af. Normaalgesproken krijg je dit met een beetje beleid wel los.
Grtn,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mocht dat niet helpen…
dan staat er in dit draadje volgens mij wel e.e.a. over het uitbouwen van een stuurslot.

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ree schreef:Hoi Kapteijng
Lukt het niet om de sleutel te draaien wanneer je het stuur een beetje de ene of de andere kant opdraait? Zo gaat de druk van het slot af. Normaalgesproken krijg je dit met een beetje beleid wel los.
Grtn,
Ree
ja toch ?
soms met iets meer kracht een beetje doordraaien in 1 richting om de druk er af te halen (of juist de andere kant).
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
En als het allemaal eruit is en nieuw moet worden, staat dat nog wel een steje op leboncoin:
http://www.leboncoin.fr/vi/22824083.htm?ca=7_s
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Robin Visser schreef:En als het allemaal eruit is en nieuw moet worden, staat dat nog wel een steje op leboncoin:
ja precies. maar die is voor latere serie 1 dacht ik !
het kan zijn dat vroegere serie 1 dus wat anders is. weet iemand hier de exacte verschillen ?
ik weet dat de cilinders in de deuren anders zijn vroeg versus late serie 1 (kleinere diameter, andere sleutel….)
de exacte verschillen mbt contact slot weet ik niet…..
heb je hem al weer los ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
OOk in Nederland! http://link.marktplaats.nl/297635432

Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Je moet eerst die stalen plaat onder de stuurkolom weghalen. Er zitten boutjes die je via het motorruim moet benaderen (onder de lhm tank ongeveer als ik het goed heb). Het contactslot zit in een beugel, en die zit weer met een blinde bout vast. Het schijnt dat je die eruit kan krijgen door of de kop eraf te tikken, of dmv een te maken gleuf eruit kan draaien. Het is de vraag of je dan genoeg ruimte hebt, want als je stuurslot op zit zit, is die stalen pen eruit geschoten. Dan wordt het wel wat krap vrees ik.
Als je de in de post hierboven genoemde beugel verwijdert, dan trek je het slot er zo uit. De afbreekbout is regelmatig ook wel met een griptang te verwijderen….. Een sleuf erin zagen met een ijzerzaagje, en dan losdraaien met een platte schroevedraaier, werkt ook goed.
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Maar mannen, er is een post dat een auto niet makkelijk uit haar stuurslot gaat. Waarom beginnen jullie direct over de plaat onder het stuurkolom weghalen, afbreekbouten verwijderen etc???
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Euh Ree, de TS vraagt letterlijk om een manier om het contactslot dat in het stuurslot is geschoten en niet meer met de sleutel te bedienen valt te verwijderen…