Contactslot kapot en op stuurslot: serie 1
kapteijng
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 05-12-2009

Gepost: 05 december 2009 10:54 PM

Het contactslot van mijn CX2200D zit vast, de sleutel draait helemaal niet meer en het stuur zit iniddels in het stuurslot. Help! Kan het slot er met grof geweld af, of weten jullie een truc om het slot er af te krijgen, en nog beter, om het stuurslot er af te krijgen?

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 05 december 2009 11:05 PM
  [ # 1 ]

Hoi Kapteijng

Lukt het niet om de sleutel te draaien wanneer je het stuur een beetje de ene of de andere kant opdraait? Zo gaat de druk van het slot af. Normaalgesproken krijg je dit met een beetje beleid wel los.

Grtn,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 05 december 2009 11:56 PM
  [ # 2 ]

Mocht dat niet helpen…
dan staat er in dit draadje volgens mij wel e.e.a. over het uitbouwen van een stuurslot.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 december 2009 12:42 AM
  [ # 3 ]
Ree schreef:

Hoi Kapteijng

Lukt het niet om de sleutel te draaien wanneer je het stuur een beetje de ene of de andere kant opdraait? Zo gaat de druk van het slot af. Normaalgesproken krijg je dit met een beetje beleid wel los.

Grtn,

Ree

ja toch ?
soms met iets meer kracht een beetje doordraaien in 1 richting om de druk er af te halen (of juist de andere kant).

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 06 december 2009 02:46 PM
  [ # 4 ]

En als het allemaal eruit is en nieuw moet worden, staat dat nog wel een steje op leboncoin:

http://www.leboncoin.fr/vi/22824083.htm?ca=7_s

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 december 2009 02:59 PM
  [ # 5 ]
Robin Visser schreef:

En als het allemaal eruit is en nieuw moet worden, staat dat nog wel een steje op leboncoin:

http://www.leboncoin.fr/vi/22824083.htm?ca=7_s

ja precies. maar die is voor latere serie 1 dacht ik !
het kan zijn dat vroegere serie 1 dus wat anders is. weet iemand hier de exacte verschillen ?

ik weet dat de cilinders in de deuren anders zijn vroeg versus late serie 1 (kleinere diameter, andere sleutel….)
de exacte verschillen mbt contact slot weet ik niet…..

heb je hem al weer los ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 06 december 2009 06:53 PM
  [ # 6 ]
Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 06 december 2009 07:39 PM
  [ # 7 ]

Je moet eerst die stalen plaat onder de stuurkolom weghalen. Er zitten boutjes die je via het motorruim moet benaderen (onder de lhm tank ongeveer als ik het goed heb). Het contactslot zit in een beugel, en die zit weer met een blinde bout vast. Het schijnt dat je die eruit kan krijgen door of de kop eraf te tikken, of dmv een te maken gleuf eruit kan draaien. Het is de vraag of je dan genoeg ruimte hebt, want als je stuurslot op zit zit, is die stalen pen eruit geschoten. Dan wordt het wel wat krap vrees ik.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 07 december 2009 12:06 AM
  [ # 8 ]

Als je de in de post hierboven genoemde beugel verwijdert, dan trek je het slot er zo uit. De afbreekbout is regelmatig ook wel met een griptang te verwijderen….. Een sleuf erin zagen met een ijzerzaagje, en dan losdraaien met een platte schroevedraaier, werkt ook goed.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 december 2009 10:23 AM
  [ # 9 ]

Maar mannen, er is een post dat een auto niet makkelijk uit haar stuurslot gaat. Waarom beginnen jullie direct over de plaat onder het stuurkolom weghalen, afbreekbouten verwijderen etc???

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 07 december 2009 10:27 AM
  [ # 10 ]

Euh Ree, de TS vraagt letterlijk om een manier om het contactslot dat in het stuurslot is geschoten en niet meer met de sleutel te bedienen valt te verwijderen…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook