8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
motor zit vast
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 december 2009 06:46 PM
  [ # 106 ]

Probleem is alleen dat de pouly uit 2 delen bestaat. En de TS schreef iets over een gare pouly… Dat kán betekenen dat het allemaal niet meer klopt…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 december 2009 06:50 PM
  [ # 107 ]

Ik hoop dat ie een fatsoenlijke poelie teruggemonteerd heeft…

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 06 december 2009 07:52 PM
  [ # 108 ]

klinkt goed mits de buitenring met gat voor de paspen niet is verdraait tov de binnenring die geklemd zit door de bout.
nu zit er op de krukastandwiel een nokje waar de poelie op vast komt nu de vraag is dit nokje het verlengde van het gat voor de paspen of liggen nokje en gat naast elkaar.
als je eenmaal de poeli eraf hebt dan heb je geen optisch meetpunt meer voor de krukastandwiel.

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 06 december 2009 08:01 PM
  [ # 109 ]

heb nu dezelfde terug gepaatst om te proberen maar kom er niet uit.
op het krukastandwiel heeft een ander persoon 2 blauwe stippen gezet als merkpunt 1 van de stippen komt overeen met het merkpunt op het blok. het andere punt ligt een tand of 5 terug.
als ik dit punt ga aanhouden kan het dan al fout gaan met de kleppen

kan je er vanuit gaan dat als je de beide nokkenassen hebt geborgd dat eerste ofwel de meest rechtse cilinder op compressie/arbeidslag moet staan dus de zuiger bijna bovenin staat

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 07 december 2009 06:44 PM
  [ # 110 ]

nieuwe poeli gehaald en vergeleken, timing was verlopen.
alles weer opgebouwd en starten maar, duurde ff maar uiteindelijk draaide de motor rond zonder bijgeluiden.
blijft niet stationair lopen en rookt verschrikkelijk
wat kan dit zijn??????

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 december 2009 06:46 PM
  [ # 111 ]

kromme klep? Even compressie meten!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 december 2009 06:47 PM
  [ # 112 ]
xm-green schreef:

rookt verschrikkelijk
wat kan dit zijn??????

blauw,zwart of wit ??? ik denk dat 1 van de assen (of meerdere) een tandje verkeerd staan….hetgeen resulteerd in een (te) lage compressie.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 07 december 2009 08:00 PM
  [ # 113 ]

het is witte rook, hoezo kan er een as verkeerd staan als de borging overeen komt en de as dus vast zit tijdens het monteren van de nieuwe riem.
ik heb de krukas een tikje terug moeten draaien voordat de paspen erin kon.
want heb het idee als ik de krukas doordraai dat dan de timing helemaal niet meer klopt
een eventuele kromme klep zou kunnen dat verklaard wel het tikkende geluid wat ik gehoord heb maar ga eerst wel compressie meten

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 december 2009 08:19 PM
  [ # 114 ]

witte rook duid op (koel)vloeistof in de verbrandingsruimte…....borrelt het in het expansie vaaatje bij plotseling/snel gas geven ??? als d’r koelvloeistof in de verbrandingsruimte komt heeft de motor moeite om stationair te draaien…...

Dacht eerst aan zwarte rook….verkeerde afstelling v/d as(sen).Dan wordt er dus op het verkeerde moment ingespoten hetgeen leid tot slechte verbranding (= zwarte rook…...)

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 07 december 2009 08:54 PM
  [ # 115 ]

hoe kan er dan ineens koelvloeistof in de verbrandingsruimte komen, heb alleen een nieuwe thermostaat geplaast om dat de motor niet warmer werd als 70 graden

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 december 2009 08:55 PM
  [ # 116 ]

Beter stoppen we met gissen en ga je eerst even compressie meten. Ok? Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 08 december 2009 12:25 AM
  [ # 117 ]

precies….meten is weten en gissen is missen red face Dus….borrelt het in het expansie vaatje bij plotseling/snel gas geven ???

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 08 december 2009 01:16 AM
  [ # 118 ]

Is plotseling/snel gas geven wel verantwoord als je niet eens weet of je DR wel goed zit?  confused

Ik zou eerst inderdaad compressie meten en als dit goed is dan distributieriem goed monteren: gebruik een werkplaatshandboek. De riem heeft nl een bepaalde montagevolgorde.  Vervang zeker ook de looprol want als ie kapot gaat dan heb je een probleem. Voordat je start, torn dan de krukas 2x rond om te controleren of je niets raakt.

Lullige situatie voor je, voordeel is dat de 2.0 16v dadelijk voor jou geen geheimen meer heeft!

In ieder geval veel succes toegewenst.

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 09 december 2009 10:58 PM
  [ # 119 ]

looprol laat ik zitten want krijg de bout er niet uit, ben bang dat die afbreekt zo zwaar gaat ie.
vandaag ff belronde gedaan maar het is wel duidelijk dat er klep of kleppen krom zijn, db staat nu op tijd dus dat kan het niet meer zijn.

Profiel  
 
xm-green
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 30-10-2009

- XM 2.0i 16v
Gepost: 09 december 2009 11:19 PM
  [ # 120 ]

wie woont er in de buurt van Doesburg en is bereid zijn compressie meter ui te lenen of om het zelf te doen.
De compressie meter die ik zelf heb komt er niet bij, de schacht is te kort

Profiel  
 
 
8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook