3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Wat doen we als de olie op is
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 02 september 2005 05:59 PM
  [ # 31 ]
renz schreef:

en anders maar duwen!  Laughing

dan a je wel Daf rijden : Duwen Anders Fietsen

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 02 september 2005 06:28 PM
  [ # 32 ]

Ik zie zelf meer toekomst in ‘beamen’. Een simpel systeempje dat een eeuwigheid draait op 1 maansteen, waarmee je jezelf zo van de kroeg je mand in beamt. Geen gezeur meer over snelheidslimieten; je gaat gewoon zo snel als je lichaamsdeeltjes het kunnen bijbenen. Geen files meer. Alhoewel ik me wel kan voorstellen, dat er zo tussen 8 en 9 ‘s ochtends en 17 en 18uur ‘s avonds, wel eens dees of geen wordt gematerialiseerd met een paar lichaamsdeeltjes van een collega of de buurvrouw (waarvan ik overigens best eens een paar delen zou willen uitproberen). Onverhoopt; de drukte. Van m’n XM maak ik dan gewoon een hologram en met ctrl-appeltje-h (de ‘h’ van ‘heal’) haal ik zo ff alle deukjes eruit en is er geen klepstoter meer te horen. Vervolgens zoek je een leuke virtuele locatie uit, zoals bv de Rode zee en de rit kan beginnen. Dan merk je ook meteen dat dat toch heel anders rijdt op water dan op land. Niet verkeerd, gewoon anders. En ook al rijdt het kut, dat geef je dan natuurlijk niet toe, want je rijd ten slotte in een hp-geveerde vriendin en daarin voel je je God. En als z’n zoon op water kan lopen, dan kan jij daar toch zeker wel met 180 virtuele kilometers per uur overheen scheuren. Of niet dan!

Hoedanook, ik ga voor beamen. Als ik het goed begrepen heb wordt het momenteel alleen nog tegengehouden door de privacywet. Er wil namelijk nog geen manier gevonden worden om te voorkomen dat je zomaar ongevraagd jezelf bij de buurvrouw in de badkamer kunt naarbinnenbeamen. Dat vind ik persoonlijk wel weer een pluspunt. Het houdt je lekker scherp. Daarbij komt, als de amerikanen mogen weten of ik wel of niet allergisch ben voor koemelk, dan mag ik toch zeker wel eens zo nu en dan die beste meid een handdoekje aanreiken. Of niet dan!

Animal triste post coitum

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 02 september 2005 06:33 PM
  [ # 33 ]
Serge schreef:

Ik zie zelf meer toekomst in ‘beamen’. Een simpel systeempje dat een eeuwigheid draait op 1 maansteen, waarmee je jezelf zo van de kroeg je mand in beamt.

Hoe ik dat vergeten? Geniaal!

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 02 september 2005 06:46 PM
  [ # 34 ]
mpostma schreef:
Serge schreef:

Ik zie zelf meer toekomst in ‘beamen’. Een simpel systeempje dat een eeuwigheid draait op 1 maansteen, waarmee je jezelf zo van de kroeg je mand in beamt.

Als ik maar hydraulisch geveerd opgebeamd wordt

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 02 september 2005 06:48 PM
  [ # 35 ]

Shocked Beamen lijkt me meer voor van de auto naar het apartement, met een mini materiaal-beamer straal je ook zo de handdoeken bij je buurvrouw naar binnen, dan hoef je zelf helemaal niet meer mee.

Cool  Met je Tera-Hertz radar kan je toch al door muren heen kijken, dus mikken is ook geen probleem.

Idea Voor mijn C5 dacht ik meer aan een holodrive, eventueel met sneller dan licht capaciteit (als ik een plek gevonden heb waar geen files staan)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 september 2005 06:51 PM
  [ # 36 ]
mpostma schreef:
Serge schreef:

Ach, iedereen laat wel eens een steekje vallen… trek het je niet aan.

Profiel  

robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

Gepost: 02 september 2005 06:53 PM
  [ # 37 ]

De vraag die gesteld wordt luidt: wat doen we als de olie op is?

Volgens mij is een belangrijkere vraag: wat doen we voor de olie op is?

Cool

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 september 2005 07:43 PM
  [ # 38 ]
robb schreef:

.......wat doen we voor de olie op is?

Cool

Eh… LPG inbouwen en goedkoop over de weg zweven dacht ik zo. Volgend jaar heb ik ook een LPG inbouw gepland voor mijn 2CV, maar die krijgt eerst een nieuw chassistje.

Profiel  

Serge
> 3000 berichten

Gepost: 02 september 2005 08:00 PM
  [ # 39 ]
robb schreef:

De vraag die gesteld wordt luidt: wat doen we als de olie op is?

Volgens mij is een belangrijkere vraag: wat doen we voor de olie op is?

Cool

Dat wordt al allemaal voor ons geregeld en is allang in kannen en kruiken joh. Hoef je je helemaal niet meer druk over te maken.

Antwoord: het zo duur als mogelijk verkopen, zolang het er nog is! Bewerkstelligd dmv de acceptatiegrens langzaam maar gestaag op te schroeven en parallel daaraan de afhankelijkheid te vergroten. Op die manier is €10 voor een litertje diesel over 10 jaar een koopje en hebben een aantal heren een hele riante boterham op de plank. Zij blij en wij blij. Want we mogen nog rijden!...!

It’s Sinatra’s world, we just live in it.

Profiel  

ID66
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 742

Gepost: 03 september 2005 12:47 AM
  [ # 40 ]

ik denk dat ik maar cabrio ga riijden.

Misschien wel een maatje groter,

PeTeR

On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!

XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 05 september 2005 05:16 AM
  [ # 41 ]
zandvoorta schreef:

Allemaal op de fiets en met het openbaar vervoer…... Shocked

Hmmm, ik ben buschauffeur in het openbaar vervoer, en volgens mij loopt mijn bus toch nog echt op DIESEL.

Test

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 september 2005 01:45 AM
  [ # 42 ]
metro2005 schreef:

Eigenlijk zouden we een sloop BX of AX ofzo moeten zoeken en kijken waar het allemaal op loopt Very Happy

Psst, een Xantia is ook geschikt voor dit experiment Twisted Evil

Profiel  

SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 643

Gepost: 06 september 2005 02:48 PM
  [ # 43 ]

Het zal nog wel een paar jaartjes duren voor alle olie uit de aardbol is gezogen, maar als alles echt weg zou zijn gooi ik een electromotor in m’n Ami 8. Vaarwel oh zo heerlijk 2cilindergeluid, maar liever dat dan niet rijden. Ami 8 break met bagagerek met daarop een zonnepaneel, het lijkt me eigenlijk wel wat Very Happy

Profiel  

JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 320

Gepost: 06 september 2005 02:58 PM
  [ # 44 ]
SAMBXSPORT schreef:

Het zal nog wel een paar jaartjes duren voor alle olie uit de aardbol is gezogen, maar als alles echt weg zou zijn gooi ik een electromotor in m’n Ami 8. Vaarwel oh zo heerlijk 2cilindergeluid, maar liever dat dan niet rijden. Ami 8 break met bagagerek met daarop een zonnepaneel, het lijkt me eigenlijk wel wat Very Happy

Even geluidje opnemen en dan afspelen als je met je electrokarretje gaat rijden !  Wink
Ooit eens bij topgear gezien; een electroauto met een geluidsinstallatie die het geluid afspeelde van een moter….no shit !! Je kon zelfs kiezen welk motergeluid je wilde horen (Ferrari, Porsche, BMW, formule 1 en nog een paar)...dus ons 2takt geklapper of 6 cylinder gebrul hoeven we ook in de toekomst niet te missen.  Laughing

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 21 september 2005 07:14 PM
  [ # 45 ]

Hehheh, een 2CV met een lekkere Maserati-sound lijkt me wel wat.  Twisted Evil  Twisted Evil  En dan heeeeel rustigjes wegrijden bij het stoplicht.  Laughing  Of nog leuker, een Porsche met het geluid van een Leopard 2!  :schater

Maarre, BMW is er al in geslaagd om een conventionele verbrandingmotor op waterstof te laten lopen, dus misschien liggen er daar nog mogelijkheden. En ik zou niet weten waarom een Ami niet op ethanol zou kunnen lopen. Het enige probleem is dat pure ethanol te vluchtig is, en om die reden wordt dit ook altijd nog gemengd met minimaal 15% benzine. Voor die 15% zou dan alsnog een oplossing gevonden moeten worden. Maar een elektromotor in je Ami is niet echt nodig.

(Trouwens, sorry voor mijn late reactie, was op vakantie, maar vond dit toch een te leuke draad om dit zonder verdere commentaar te laten.  Wink )

Profiel  

3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook