157 van de 224
« Eerste  < Vorige 155 156 157 158 159 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 december 2009 12:16 PM
  [ # 2341 ]

Hmmm, even een testje van de bijlage functionaliteit waarvan ik niet eens doorhad dat we die hadden… handig toch dat expression engine.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 december 2009 07:01 PM
  [ # 2342 ]

Zo, ik heb vandaag eindelijk weer een stapje gemaakt in de richting van 400pk. Ik heb de opstelling voor de nieuwe krukas PT ver genoeg afgebouwd dat de mal niet echt meer nodig is, en toe de rest van het blok gedemonteerd. De krukas ziet er zo te zien netjes uit, dus als die bij meting goed blijft wordt dat ‘m. De nokkenas zat wat tegen, en ik ben benieuwd of die bussen nog ok zijn, zo niet denk ik dat het gewoon nieuwe bussen gaan worden.

In de tussentijd wil ik eigenlijk de PT op de SV gaan maken, en samen hopelijk samen met een zelfbouw uitlaat weer even een bezoekje brengen aan DP engineering.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 december 2009 12:19 PM
  [ # 2343 ]
Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 december 2009 12:25 PM
  [ # 2344 ]

Primary trigger. Het systeem wat de stand van de krukas meet. In de nieuwe opstelling komt er ook een secondary trigger, waar nu de nokkenas primary trigger zit, om sequentiele inspuiting en ontsteking te kunnen behouden.

Ik ben een lijstje aan ‘t maken van de delen die nog nodig zijn, en ik stuit er al gelijk op dat custom drijfstangen een levertijd van iets van 12 weken hebben op zich zijn de originele drijfstangen sterk zat, maar ik zou ze graag lichter willen. Verder nog wat dingen om de interne frictie van de klepstoters, stoterstangen en tuimelaars te verminderen en ook hogere kleplift te krijgen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 december 2009 07:41 PM
  [ # 2345 ]

Vandaag aan het eind van de dag wederom een klein stapje gemaakt. Beetje gemeten aan de krukas, en dat ziet er eigenlijk wel aardig uit allemaal, goed genoeg om hem weg te brengen naar de motoren werkplaats om hem wat preciezer na te meten. Verder een beetje de boel aan het schoonmaken. Mogelijk is het probleem met de nokkanaslagerbussen wel vrij storend, eens kijken wat de motorenwerkplaats hiervan zegt.

Wie weet. Misschien komt het er dan ooit toch nog van die St. Marien Special.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 december 2009 12:09 AM
  [ # 2346 ]

Iemand wilde weer een wiel foto.

OZ Racing Superturismo 17 inch wielen in 5x100 met Michelin Pilot Sport 2 225/45ZR17 91Y, ik kan me even niet herinneren hoe breed ze ook alweer zijn maar ik dacht 7.5J

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 08 december 2009 01:03 AM
  [ # 2347 ]
sans-pareil schreef:

Iemand wilde weer een wiel foto.

OZ Racing Superturismo 17 inch wielen in 5x100 met Michelin Pilot Sport 2 225/45ZR17 91Y, ik kan me even niet herinneren hoe breed ze ook alweer zijn maar ik dacht 7.5J

met dank !

zwart met deze zwarte velgen (op een T2) is best een OK plaatje !  cool smirk

heb je de velgen moeten aanpassen ? en de wielkast achter ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 december 2009 09:45 AM
  [ # 2348 ]

Velgen hoefden niet aangepast, de inspectieplaatjes zijn wel uit de achterwielkasten gehaald. Oh ja ET35 uit mijn hoofd.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 december 2009 10:09 AM
  [ # 2349 ]

Deze zijn ‘t dus, Superturismo GT matt black.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 december 2009 01:31 PM
  [ # 2350 ]

Zo gisteravond even een andere startmotor, dynamo, en injectorkabelboom gemonteerd. Kijken of ie nu ook lekker blijft starten als het vriest.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 19 december 2009 01:35 PM
  [ # 2351 ]
sans-pareil schreef:

Zo gisteravond even een andere startmotor, dynamo, en injectorkabelboom gemonteerd. Kijken of ie nu ook lekker blijft starten als het vriest.

lekker bezig !
accu nog goed ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 december 2009 02:45 PM
  [ # 2352 ]

Is de 2e nieuwe. Daar ligt het allemaal niet aan. Als het zo koud is draait hij gewoon net niet hard genoeg rond.

Maar ‘t helpt niet in ieder geval, want ik ben alweer aan het wachten op iemand met een andere auto om ‘m te starten. Bij 14.4v doet ie ‘t altijd, en bij gewoon accuspanning net niet als ‘t heel koud is. ‘T begint een beetje irritant te worden, zeker omdat ik totnutoe heb gehad:

- 2x accu
- alle plus en massakabels vervangen door nieuwe, dikkere varianten
- 3x startmotor
- dynamo

Toch maar gauw verder aan de slag met die nieuwe primary trigger setup.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 19 december 2009 02:55 PM
  [ # 2353 ]
Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 19 december 2009 04:43 PM
  [ # 2354 ]

Ja ik zit er aan te denken om beide een startmotor en een dynamo op te laten voeren.

Maar er moet ook ergens toch nog een instelling verborgen zitten die invloed heeft op het probleem.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 19 december 2009 05:01 PM
  [ # 2355 ]

Wat voor startmotor zit er nu dan in? John heeft je daar iets over uitgelegd, geloof ik.

Profiel  
 
 
157 van de 224
« Eerste  < Vorige 155 156 157 158 159 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook