Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik ben toch benieuwd of jouw XM het veergedrag heeft die het hoort te hebben , met comfortbollen op de vooras is het al zachter. Check of de relais schakeling er al zit bij de veercomputer.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Tsja effe checken… geen idee hoe dat er uit zou moeten zien. Heb zelfs de kiekert van de CV nog niet gevonden terwijl die toch echt ergens voor m’n neus moet zitten. Maar ik ben super tevreden met hoe ze nu veert en rijdt hoor. Zijn meer de dingetjes die me opvallen.
Nog zoiets wat me opvalt >> ‘s Ochtends met koude motor, slaat ze meteen aan maar er klikt een piepje ala een V riem die even slipt. Als ik dan aan het stuur een beetje draai piept het weer. Rij je 20 meter dan is het weg. Heb vanochtend met kap op gekeken maar en sturen en voor het blok staan ( ook een gezegde) lukt natuurlijk niet. Kan zijn dat de riem van de pomp wat strakker moet en dat ze, als ik stuur wat meer vermogen moet leveren waardoor ze slipt..?
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Daar lijkt er wel op ja, mijn dame had ook een heul klein piepje als ze koud was, en na zeg 50 meter hoorde ik het niet meer, maar het staat zo goedkoop
De v-snaar van de hydro pomp mag flink strak staan.
Mark Nijenhuis schreef:Daar lijkt er wel op ja, mijn dame had ook een heul klein piepje als ze koud was, en na zeg 50 meter hoorde ik het niet meer, maar het staat zo goedkoop
De v-snaar van de hydro pomp mag flink strak staan.
Precies Mark, is maar een heul klein piepje maar staat verrekes goedkoop.
Even nog een fotootje ivm met die kiekert: Achterin rechts zitten 2 kastjes onder de bedrading. Nr 2 is een italiaans product en nr 1 staat wel iets op (geen kiekert) maar kan niet pprecies lezen wat. Kiekert is duits dus is nr 1 dan de CV module???
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Voor de relais schakeling voor de vering, maak de kap boven de computerbak open. De eerste computer met 2 stekkers(zwart en wit)erop is de veercomputer. Is de veercomputerbedrading intact en zit er niks bij, dan is er geen relais bijgeschakeld.
Als je de HD pomp snaar wilt strak spannen, moet je eerst een moer met steek 17 aan de voorzijde van de HD pomp en een moer met steek 12 aan de achterkant losdraaien (als je over de motor knield, met je knieën boven de grill) zie je ze zo zitten. Dan met een 1/4 (mini)ratelsetje een imbusbitje 6 en een knietje met verlengstukken en de ratel de imbusbout vast draaien om strak te spannen. Het knietje komt tegen het rubber van de aircoleidingen aan. Dan weer de 2 moeren vast draaien.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Gereedschap heb ik, dus ga binnenkort eens uitproberen!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
In die hoek moet je wel de CV module zoeken, is op het plaatje niet te zien wat wat is.
‘t staat er volgens mij toch echt op, ik zal vanavond eens een plaatje posten van zo’n ding.
Toppie Mark, mijn rechter voor deur heeft een iets naar buitenstaande greep, alsof iemand er ooit te hard aan heeft getrokken terwijl ze op slot was. Kan natuurlijk ook iets mee te makne hebben. Deur paneel maar eens verwijderen.
Have a nice day!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Weer even een update. Gisteren bezig geweest met het ra raam. Roy had een nieuwe geleider toegestuurd met motor en alles er aan. Deze is denk ik van een serie 2 want mijn geleider had boven en onder een wit kunstof poelie-wieltje en deze heeft dat alleen boven. Hele mik-mak er uit en raam met duktape vast gezet op de stijl. Ging goed en het raam en de electr bediening lopen wer snaar-strak, en zonder al te veel geluid. Veel MD 40 op de kables ed gespoten.
Ook mijn bestuurdersraam kraakte nogal, als of er glas in de geleiders zat. Misschien van een inbraak in het verleden. Anyway ook hier deed de MD40 zijn werk en deze loopt nu ook weer geluidloos. Veel systeempjes zijn echt droog, terwijl ze wel wat smering kunnen gebruiken.
Je realiseert het je niet maar mijn XM wordt over een half jaartje 20 jaar! Da’s toch een hele leeftijd. Als je dan ziet hoe goed de staat aan de binnenkant van de deuren ed is. Toppie!! Die verzinkte carrosserie is super. Kijk maar eens goed naar een BENZ E klasse van 94-96, roesten overal!
Verder nieuwe koplampen van XMbreak gemonteerd. Afstelkabeltjes waren gebroken en licht ging alle kanten op. Leuk werkje wel, zeker als je geen sleutelaar bent. Ben het wel steeds meer aan het worden, ook dank zij de Haynes. Verlichting is weer top en afstelbaar! Ook stadslicht glaasjes los gehad en schoon gemaakt. Vind die zwarte vuil-randjes in de hoekjes lelijk. Ook even de glasjes van het reflector huisje afgehaald. Het chrome in de reflector is danig verkleurd. Met zilver verf weer beter gemaakt en daarna glaasjes weer gelijmd.
En de CV? Die werkt alweer een week zonder morren! Het smeren en soepel maken van de sloten en de pinnetjes op de deuren lijkt voldoende te zijn.
Woensdag wordt de deuk van zoon-lief er uit gewreven, ben benieuwd naar het resultaat!
Bijgaand wat plaatjes, kijk ook eens naar mijn DS met XM neus; ik had de XM grill in mijn handen en wist niet waar deze even veilig neer te leggen. Op de grond ga ik er voor 80% zeker boven opstaan dus heb tegen DS lief gezegd dat ze ook effe wat moet doen. Hou die XM grill eens vast!
Tot zover!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DSuper1970 schreef:Je realiseert het je niet maar mijn XM wordt over een half jaartje 20 jaar! Da’s toch een hele leeftijd. Als je dan ziet hoe goed de staat aan de binnenkant van de deuren ed is. Toppie!! Die verzinkte carrosserie is super. Kijk maar eens goed naar een BENZ E klasse van 94-96, roesten overal!
Ik ken ook Xm’s waar stukken ingelast zijn hoor. Die willen ook wel roesten zonder slecht klaar gemaakte schade.
Is er niet iemand op het forum die van die ledjes had gemaakt op het dash ?
2 van die dingen die gingen brandne als de sportstand actief werd. Op die manie rkon je precies zien wanneer er iets gebeurde, ook tijdens het rijden.
Lijkt me op zich wel handy om te hebben, maar dan wel met idd een afdek of uitzet optie.
snoek wordt een beetje een (rare) eend (in de bijt)
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
gompy58 schreef:Is er niet iemand op het forum die van die ledjes had gemaakt op het dash ?
2 van die dingen die gingen brandne als de sportstand actief werd. Op die manie rkon je precies zien wanneer er iets gebeurde, ook tijdens het rijden.Lijkt me op zich wel handy om te hebben, maar dan wel met idd een afdek of uitzet optie.
Is inderdaad best geinig Gompy! Gaat ze trouwens boven een bepaalde snelheid ook automatisch naar Sport? Ik bedoel dus als je geleidelijk naar een hogere topsnelhied gaat, niet bij bv vol accelereren?
Reed gisteren heel even 190 en was rustig vanaf 100 begonnen zeg maar. Later vroeg ik me af of ik m beter op sportstand had kunnen zetten of dat dit misschien automatisch was gebeurd. Op die momenten zou zo’n extra ledje uitkomst bieden.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
citro-power schreef:DSuper1970 schreef:Je realiseert het je niet maar mijn XM wordt over een half jaartje 20 jaar! Da’s toch een hele leeftijd. Als je dan ziet hoe goed de staat aan de binnenkant van de deuren ed is. Toppie!! Die verzinkte carrosserie is super. Kijk maar eens goed naar een BENZ E klasse van 94-96, roesten overal!
Ik ken ook Xm’s waar stukken ingelast zijn hoor. Die willen ook wel roesten zonder slecht klaar gemaakte schade.
Dat zal zeker zo zijn, maar over het algemeen zijn XM’s toch geen roest bakken??? Ik ben iig erg te spreken over de conditie van mijn 20 jarige dame…
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DSuper1970 schreef:maar over het algemeen zijn XM’s toch geen roest bakken??? .
Je hebt gelijk hoor. Het is exemplarisch en komt niet veel voor.