renz schreef:en anders maar duwen!
dan a je wel Daf rijden : Duwen Anders Fietsen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik zie zelf meer toekomst in ‘beamen’. Een simpel systeempje dat een eeuwigheid draait op 1 maansteen, waarmee je jezelf zo van de kroeg je mand in beamt. Geen gezeur meer over snelheidslimieten; je gaat gewoon zo snel als je lichaamsdeeltjes het kunnen bijbenen. Geen files meer. Alhoewel ik me wel kan voorstellen, dat er zo tussen 8 en 9 ‘s ochtends en 17 en 18uur ‘s avonds, wel eens dees of geen wordt gematerialiseerd met een paar lichaamsdeeltjes van een collega of de buurvrouw (waarvan ik overigens best eens een paar delen zou willen uitproberen). Onverhoopt; de drukte. Van m’n XM maak ik dan gewoon een hologram en met ctrl-appeltje-h (de ‘h’ van ‘heal’) haal ik zo ff alle deukjes eruit en is er geen klepstoter meer te horen. Vervolgens zoek je een leuke virtuele locatie uit, zoals bv de Rode zee en de rit kan beginnen. Dan merk je ook meteen dat dat toch heel anders rijdt op water dan op land. Niet verkeerd, gewoon anders. En ook al rijdt het kut, dat geef je dan natuurlijk niet toe, want je rijd ten slotte in een hp-geveerde vriendin en daarin voel je je God. En als z’n zoon op water kan lopen, dan kan jij daar toch zeker wel met 180 virtuele kilometers per uur overheen scheuren. Of niet dan!
Hoedanook, ik ga voor beamen. Als ik het goed begrepen heb wordt het momenteel alleen nog tegengehouden door de privacywet. Er wil namelijk nog geen manier gevonden worden om te voorkomen dat je zomaar ongevraagd jezelf bij de buurvrouw in de badkamer kunt naarbinnenbeamen. Dat vind ik persoonlijk wel weer een pluspunt. Het houdt je lekker scherp. Daarbij komt, als de amerikanen mogen weten of ik wel of niet allergisch ben voor koemelk, dan mag ik toch zeker wel eens zo nu en dan die beste meid een handdoekje aanreiken. Of niet dan!
Animal triste post coitum
Serge schreef:Ik zie zelf meer toekomst in ‘beamen’. Een simpel systeempje dat een eeuwigheid draait op 1 maansteen, waarmee je jezelf zo van de kroeg je mand in beamt.
Hoe ik dat vergeten? Geniaal!
mpostma schreef:Serge schreef:Ik zie zelf meer toekomst in ‘beamen’. Een simpel systeempje dat een eeuwigheid draait op 1 maansteen, waarmee je jezelf zo van de kroeg je mand in beamt.
Hoe ik dat vergeten? Geniaal!
Als ik maar hydraulisch geveerd opgebeamd wordt
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Beamen lijkt me meer voor van de auto naar het apartement, met een mini materiaal-beamer straal je ook zo de handdoeken bij je buurvrouw naar binnen, dan hoef je zelf helemaal niet meer mee.
Met je Tera-Hertz radar kan je toch al door muren heen kijken, dus mikken is ook geen probleem.
Voor mijn C5 dacht ik meer aan een holodrive, eventueel met sneller dan licht capaciteit (als ik een plek gevonden heb waar geen files staan)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
mpostma schreef:Serge schreef:Ik zie zelf meer toekomst in ‘beamen’. Een simpel systeempje dat een eeuwigheid draait op 1 maansteen, waarmee je jezelf zo van de kroeg je mand in beamt.
Hoe ik dat vergeten? Geniaal!
Ach, iedereen laat wel eens een steekje vallen… trek het je niet aan.
Animal triste post coitum
De vraag die gesteld wordt luidt: wat doen we als de olie op is?
Volgens mij is een belangrijkere vraag: wat doen we voor de olie op is?
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
robb schreef:.......wat doen we voor de olie op is?
Eh… LPG inbouwen en goedkoop over de weg zweven dacht ik zo. Volgend jaar heb ik ook een LPG inbouw gepland voor mijn 2CV, maar die krijgt eerst een nieuw chassistje.
robb schreef:De vraag die gesteld wordt luidt: wat doen we als de olie op is?
Volgens mij is een belangrijkere vraag: wat doen we voor de olie op is?
Dat wordt al allemaal voor ons geregeld en is allang in kannen en kruiken joh. Hoef je je helemaal niet meer druk over te maken.
Antwoord: het zo duur als mogelijk verkopen, zolang het er nog is! Bewerkstelligd dmv de acceptatiegrens langzaam maar gestaag op te schroeven en parallel daaraan de afhankelijkheid te vergroten. Op die manier is €10 voor een litertje diesel over 10 jaar een koopje en hebben een aantal heren een hele riante boterham op de plank. Zij blij en wij blij. Want we mogen nog rijden!...!
It’s Sinatra’s world, we just live in it.
Animal triste post coitum
ik denk dat ik maar cabrio ga riijden.
Misschien wel een maatje groter,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
zandvoorta schreef:Allemaal op de fiets en met het openbaar vervoer…...
Hmmm, ik ben buschauffeur in het openbaar vervoer, en volgens mij loopt mijn bus toch nog echt op DIESEL.
Test
metro2005 schreef:Eigenlijk zouden we een sloop BX of AX ofzo moeten zoeken en kijken waar het allemaal op loopt
Psst, een Xantia is ook geschikt voor dit experiment
Het zal nog wel een paar jaartjes duren voor alle olie uit de aardbol is gezogen, maar als alles echt weg zou zijn gooi ik een electromotor in m’n Ami 8. Vaarwel oh zo heerlijk 2cilindergeluid, maar liever dat dan niet rijden. Ami 8 break met bagagerek met daarop een zonnepaneel, het lijkt me eigenlijk wel wat
SAMBXSPORT schreef:Het zal nog wel een paar jaartjes duren voor alle olie uit de aardbol is gezogen, maar als alles echt weg zou zijn gooi ik een electromotor in m’n Ami 8. Vaarwel oh zo heerlijk 2cilindergeluid, maar liever dat dan niet rijden. Ami 8 break met bagagerek met daarop een zonnepaneel, het lijkt me eigenlijk wel wat
Even geluidje opnemen en dan afspelen als je met je electrokarretje gaat rijden !
Ooit eens bij topgear gezien; een electroauto met een geluidsinstallatie die het geluid afspeelde van een moter….no shit !! Je kon zelfs kiezen welk motergeluid je wilde horen (Ferrari, Porsche, BMW, formule 1 en nog een paar)...dus ons 2takt geklapper of 6 cylinder gebrul hoeven we ook in de toekomst niet te missen.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Hehheh, een 2CV met een lekkere Maserati-sound lijkt me wel wat. En dan heeeeel rustigjes wegrijden bij het stoplicht. Of nog leuker, een Porsche met het geluid van een Leopard 2! :schater
Maarre, BMW is er al in geslaagd om een conventionele verbrandingmotor op waterstof te laten lopen, dus misschien liggen er daar nog mogelijkheden. En ik zou niet weten waarom een Ami niet op ethanol zou kunnen lopen. Het enige probleem is dat pure ethanol te vluchtig is, en om die reden wordt dit ook altijd nog gemengd met minimaal 15% benzine. Voor die 15% zou dan alsnog een oplossing gevonden moeten worden. Maar een elektromotor in je Ami is niet echt nodig.
(Trouwens, sorry voor mijn late reactie, was op vakantie, maar vond dit toch een te leuke draad om dit zonder verdere commentaar te laten. )