2 van de 2
 < Vorige 1 2

Reis ervaringen Rusland
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 08 december 2009 08:53 PM
  [ # 16 ]

in de oekraine ben ik al een paar keer geweest en dat was telkens een prima ervaring.
Vooral Odessa is prachtig in de zomer.

Ik ga 15 januari naar moskou en st petersburg.
Ik heb me laten vertellen dat de mensen daar een stuk minder aangenaam zijn dan in oekraine.
( het is overigens oekraine en niet DE oekraine. Oekrainers vinden het nogal laatdukend als je er “de” voorzet, alsof ze een provincie van rusland zijn )

ik laat je wel weten wat ik van de russen vind als ik terugkom

Profiel  

easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 644

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 08 december 2009 09:42 PM
  [ # 17 ]

Ik ben laatst, afgelopen november, ook naar Rusland geweest met de auto. Het regelen van een persoonlijk visum was een heel gedoe en duur. De auto mag zo mee, maar je moet wel aan de grens een WA verzekering kopen. Neem daar voor gelijk russische roebels mee. Verder kan ik je de toch aanraden. Wij hebben vanaf Apeldoorn er twee dagen over gereden naar Sint Petersburg, met z’n tweeen en flink door gekacheld. Aan de grens met Estland / Rusland moesten we ongeveer 6uur wachten op de heen weg en 30 minuten (andere overgang) op de terug weg.
De wegen zijn hier en daar slecht, maar over het algemeen goed. ‘k Ben ook in Riga geweest, erg leuk. Vilnius ook de moeite waard, verder zijn we ook in Minsk (Wit Rusland) gweest. Daar heb je echter een apart visum voor nodig. Wij hebben onze auto in de stad geparkeerd, niet bewaakt of zo.
De horror verhalen over de benzine die daar slecht is hebben we niet meegemaakt, in Sint Petersburg kan je gewoon tanken. Er rijden daar veel dikke auto’s. Als je nog vragen heb stuur je maar een PB of hier een bericht, het is iig leuk om heen te gaan. Ik was trouwens met de XM geweest.

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 09 december 2009 12:23 AM
  [ # 18 ]

Odessa is een absolute aanrader!

Citroen!

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 09 december 2009 03:18 AM
  [ # 19 ]

ga je enkel in Auswitz overnachten en dan gelijk door?

Ik ben er in april 2 dagen geweest. Perfect hotel gehad en kan zeggen dat het echt de moeite waard was. Zelfde hotel overigens als Lex & Max daar ook hadden Smile
Het kamp uitgebreid bekeken daar. Het weer was er echter eigelijk te mooi voor. een mooie groene weide met gele bloemetjes geeft toch een heel ander beeld dan een gure herst/winterdag.

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 09 december 2009 08:39 AM
  [ # 20 ]

Vorig jaar ook in Oekraine geweest. Kiev is ook een erg mooie stad, heerlijk zoals al die mensen daar ‘s zomers rondslenteren en op bankjes hangen. Odessa vond ik mooi, maar de sfeer vond ik er iets minder prettig. Verder kan ik je van harte aanraden Lviv eens te bekijken, een erg mooie oude stad.

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 03 januari 2010 10:25 AM
  [ # 21 ]

Iemand wel eens in Crimea geweest? Daar wil ik graag heen. Overigens is ‘t me door iemand ontzettend afgeraden om met de auto door Ukraina te reizen.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

C15GrandVolume
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2120

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 03 januari 2010 12:39 PM
  [ # 22 ]

Wij zijn ook in de Krim geweest.

Profiel  

SanderV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 08 januari 2010 05:44 PM
  [ # 23 ]

Morgen kijken we om hotel te boeken in moskou en sint-petersburg
Dan kunnen zij ons een uitnodiging sturen voor de visa aanvraag.

Verzekeringen komen ook in orde.
Nu nog zoeken hoe dat zit met die blauwe kaart en dan is papierwinkel (verzekeringen, visa en blauwe kaart) in orde. tenzij ik nog iets over het hoofd zie van papieren.

Dan kunnen we ons meer beginnen focussen op de bezienswaardigheden langs de route en steden die we willen doen.

We zijn ook te volgen via volgende site
http://metdegeitnaarmoskou.wordpress.com/

Profiel  

SanderV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 26 maart 2010 06:19 PM
  [ # 24 ]

Nog enkele updates ondertussen.
Alle papieren voor visum zijn er, dus papierwinkel is bijna achter de rug.

http://metdegeitnaarmoskou.wordpress.com/

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook