


Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 11-08-2008
- Xantia 2.0 16v Break
@ Robin:
Het is inderdaad de bedoeling de CX dagelijks te gaan gebruiken. Dat zal dan voornamelijk tussen de Noordoostpolder en Dronten zijn.
Ik heb nog steeds een toerenteller die het niet doet, evenals een turbodrukmeter. Iemand enig idee hoe en waar die aangesloten zitten?
Ook heb ik inmiddels andere wieldoppen op de auto dan die waarmee ze getooid was toen ik haar kocht, zie foto hieronder, maar ik vind ze persoonlijk niet heel mooi. Wat hoort er eigenlijk onder?
Son como niños, pero sin como





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Volgens mij gewone gladde, die je er nu op hebt zijn orginele Pallas doppen en daar zijn de meningen over verdeelt.
Persoonlijk vind ik ze wel mooi maar dat komt waarschijnlijk omdat ze op mijn Pallas horen.
Citroen c32 Hilton XLS
Mijn ouders hadden medio jaren 80 een RD turbo. Die had origineel stalen velgen. Volgens mij was aluminium velgen toen een optie. En die passen erg goed onder een witte CX. Is voor weinig te vinden.
Die oude sterplaten kloppen niet onder deze auto omdat ze voor eensmalspoor Pallas zijn. Ik vind ‘t ook niet zo mooi vanwege de zwarte lijsten om de ramen. Daar passen echt de aluminium velgen beter bij.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl



Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 11-08-2008
- Xantia 2.0 16v Break
Als iemand de doppen zou willen ruilen met gladde hou ik me aanbevolen, ik vind zoals ik ook al eerder zei deze sterdoppen niet zo mooi als gladde.
Overigens nog iemand die me kan uitleggen hoe het bolletje boven de binnenspiegel werkt? het zou de temperatuur in het interieur moeten regelen maar hoe?
De auto wou geen warme lucht meer het interieur inblazen, wat met de huidige weersomstandigheden toch wel prettig is. Na een paar dagen met handschoenen aan gereden te hebben en nog zitten rillen in de auto, toch maar dat bolletje losgeschroefd en verwijderd. Nu blaast de verwarming wel warme lucht, al wordt het niet heel warm in de auto. ‘t is in ieder geval beter dan alleen koude lucht!
En dan nog een vraagje aan de deskundigen: klopt het dat de nokkenas in mijn motor tandwieldistributie heeft? Of misschien beter gezegd door tandwielen wordt aangedreven? Gaat om een M25/648. Het lijkt mij dat de distributieriem de brandstofpomp aandrijft, maar niet naar de kop gaat… Zou dus betekenen dat de kop eraf kan zonder de distributieriem los te maken?
Son como niños, pero sin como



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Heel simpel, als je een plastic afdekplaat hebt, is het een snaar. Zit er een metalen plaat, dan zijn het tandwielen. Jij zult tandwielen hebben. Dat wil zeggen, je auto.
Michiel1 schreef:Als iemand de doppen zou willen ruilen met gladde hou ik me aanbevolen, ik vind zoals ik ook al eerder zei deze sterdoppen niet zo mooi als gladde.
Een clublid in Zeeland is nog op zoek naar een setje knappe sterdoppen. Die zou je blij kunnen maken en dan koop je zelf platte deksels terug. Ik ben bezig met het scoren van onderdelen vanaf een CX Pallas. Ik kan vragen of de wieldoppen er ook bij kunnen. De set is zo te zien niet compleet, maar dat is niet zo’n probleem. Ik heb ook nog wel wat liggen. Graag een PB om te bepalen of ik ook nog wieldoppen laat komen en tegen welk bedrag dat kan. Ik hoef er niet op te verdienen. Overigens denk ik, dat alle specialisten in NL voldoende wieldoppen hebben liggen voor een redelijk bedrag.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat hangt volgens mij wel af van de gevraagde doppen. De kunststof serie 2 doppen van de RE/RD/TRS zijn zodanig impopulair (vaak afgedankt ten faveure van lichtmetaal) dat ze schaars beginnen te worden voor wie zijn RE/RD/TRS wil ontdoen van Halfords-doppen. Maar daar heeft de topicstarter gelukkig geen last van. En lichtmetaal is mooi op zowel serie 1 als 2, dat scheelt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Ik heb het flauwe vermoeden, dat het verlangen uitgaat naar gladde serie 1 Pallas-deksels. En dat past wat mij betreft prima bij elke witte serie 1.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl