Koelvloeistof? te warme motor?
Ari74
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 31-10-2009

Gepost: 08 december 2009 07:08 PM

Hoi hoi,

Ik zat dus zo net in de binnenstad te rijden - nou ja meer stop and go pokke spits verkeer - en toen kwam er toch echt ietsje rook onder de kap vandaan Shocked

Nog geen rooie lampjes in het dash die als een gek gaan branden of knipperen maar voor de stoplichten ging zowaar de blower zijn werk doen . . . het is toch geen zomer ????

Moet ik me druk maken of is het gewoon die kl*te spits hier in de binnenstad en is alles in orde tot er lampjes gaan branden ????

Grt.

Ari

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 08 december 2009 07:11 PM
  [ # 1 ]

Ik zou beginnen met te controleren of de lampjes van de sensoren nog wel werken (stekkertje uittrekken en even met een draadje aan massa hangen). Dan kan je dat al uitsluiten Smile

Werkte het oranje lampje al of ook nog niet?

Profiel  
 
Ari74
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 31-10-2009

Gepost: 08 december 2009 10:25 PM
  [ # 2 ]

Alle lampjes doen het . . . ‘k heb dat knopje met dat ‘‘oogje’’ ingedrukt.

‘watertemperatuur’ brandt (bij de test dus) en de andere drie (‘stop’, ‘druk’ en ‘olie’) branden ook (bij de test dus Wink )

Misschien maak ik me wel druk om niets . . .

Grt.

Ari

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 december 2009 10:48 PM
  [ # 3 ]
Ari74 schreef:

maar voor de stoplichten ging zowaar de blower zijn werk doen . . . het is toch geen zomer ????

Dat is niet zo raar hoor…
Als je motor warm is en je staat even stil is het ook met dit weer niet raar dat je fan aan slaat. Het is vaak wel wat korter, omdat er natuurlijk met veel koudere lucht gekoelt wordt dan in de zomer.

Profiel  
 
tzi_break
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 208
Geregistreerd: 14-11-2005

- XM 2.1 TD SX
Gepost: 09 december 2009 12:15 AM
  [ # 4 ]

Misschien een paar druppels water op de motorkap? Daar had ik een paar dagen geleden ook in de file. Motortje lekker heet gestookt door het vooruitsjokken, vervolgens een paar flinke druppels water d’r op wat direct verdampte. Gaf ook goed zichtbare waterdamp.
Misschien dat ook je radiateurdop niet helemaal mooi afsluit, waardoor er telkens wat damp ontsnapt?

groets,
Martijn

NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl

Profiel  
 
michelpas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 01-09-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 09 december 2009 12:22 AM
  [ # 5 ]

Probeer eens je kvs niveau in de gaten te houden. Stoom onder de motorkap of ergens anders vandaan kan van van alles komen. Bijvoorbeeld een plas water en warme uitlaat, remschijven etc. Wanneer je geen kvs verliest en je dash geeft geen rare dingen aan (wat doet de kvs temperatuur meter als je die hebt) zou ik me niet teveel zorgen maken.

Groet Michel

Profiel  
 
Bietnsup
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 11-10-2009

Gepost: 09 december 2009 10:33 PM
  [ # 6 ]

Ook bij mij slaat de ventilator regelmatig eventjes aan dus dat lijkt me het probleem niet. Blijvende rook onder de kap lijkt me verdacht (of is het stoom?). Ik had zelf een keertje teveel koelvloeistof bijgevuld (tot aan de rand) en bij stilstand met lopende motor moest dat er ff uit. En ja, een beetje stoom. Daarna over.

Ik neem aan dat je wel naar je koelvloeistofniveau gekeken hebt?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook