vortex schreef:betaal je dan ook wel gelijk 600 a 750 euro voor…..
maar je hebt wel vakwerk
Een chip kan bij een 16v type 1 wel degelijk nut hebben, althans dat heb ik proefondervindelijk eens ondervonden. De 16v staat niet bekend om zijn trekkracht onderin en met een chippie in een wagen waar ik een tijd geleden eens mee heb gereden was de trekkracht onderin verbeterd. Maar verwacht er geen wonderen van.
Is het wel echt merkbaar?
Kijk,, als ze het nou eens op papier aan zouden tonen, dus eerst voor die chip, en dan erna, dan zou ik het wle doen voor dat geld, mits het dus voelbaar is, koppel is nooit verkeerd.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Re: CITROËN BX 16v Mk1—-> Motortuning e.d.
mpostma schreef:eviltwin schreef:mpostma schreef:
Sja, grote stappen snel thuis:
geinig! 260pk in een 205 op basis van de XU9J4, staat alleen niet bij wat dat kosten moet…
mpostma schreef:Ik mis optie en dat is 12V!!
Ik neem aan dat je het over een Diesel hebt? Tja niks mis met Diesel-power natuurlijk, maar dat is natuurlijk niet de meest voor de hand liggende tuning optie, al is er hier wel ergens iemand met een Diesel in z’n BX GTi, maar dat soort dingen doe je niet omdat je wilt scheuren. Ondansk al het gelul over koppel vs vermogen etc. ben je met 155pk nu eenmaal sneller dan met 136pk. Het extra gewicht van een Dieselblok is ook niet prestatie bevorderend. Al zijn deze cijfers wel grappig:
BX 16v vs C5 2.2HDi 16v
155pk vs 136pk
1065 kg vs 1460 kg
213km/h vs 206km/h
9.6s vs 10.2sVermogen is niet zaligmakend hoor.
12v: lees het maar ff met een knipoog.
Met mijn “lullige” 110 pk maak ik het benzine wagens met een duidelijk hoger vermogen (gti 8v,16v) toch erg lastig. Uiteindelijk moet ik het wel op topsnelheid afleggen (daar heb je gewoon keiharde peekaas voor nodig).
Ik heb met mijn nieuwe eindreductie trouwens nog niet getop. Wel afgelopen weekend even de 190 aangetikt maar helaas moest ik het gas lossen ivm overig verkeer. Wel hoopvol dat ie nog steeds accelereerde en het ging notabene bult op.
Hoe snel rijd jullie 16v mk1 in 4de tegen een 5000tr?
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs
mpostma schreef:vortex schreef:betaal je dan ook wel gelijk 600 a 750 euro voor…..
maar je hebt wel vakwerkEen chip kan bij een 16v type 1 wel degelijk nut hebben, althans dat heb ik proefondervindelijk eens ondervonden. De 16v staat niet bekend om zijn trekkracht onderin en met een chippie in een wagen waar ik een tijd geleden eens mee heb gereden was de trekkracht onderin verbeterd. Maar verwacht er geen wonderen van.
ik bedoelde een spaghettie spruitstuk
chip heb ik ook wel, trekkracht onderin is welbeter, maar zonder verdere aanpassingen niet echt denderend.
ik heb een custom chip, met toerenbegrenzer op 8000 toeren en betere mixture settings.
maar er is wel meer aan de motor gedaan dan alleen de chip.
bij 5000 toeren in 4 rijd ik ongeveer 150…maar dan heb ik nog 3000 toeren over
bij je diesel moet je dan toch echt een gangetje verder
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Waar haal je trouwens die gegevens van de bx 16v vandaan?
Die kloppen niet.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
de cijfers komen van de autoweek site,
ik vond ze zelf ook al matig, toen ik ze postte, maar ik moet toegeven niet verder gezocht te hebben. Het lijkt me dat een 16v in 2 naar de honderd moet kunnen, dus in zo’n 8s. Iemand betere of meer betrouwbare cijfers?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Die 155pk is het 2.0i 16V blok wat in de ZX ph1 en de latere 405 ligt.
In de BX Gti 16V mk1 ligt een 1.9Gti 16V blok die 160pk’s en 177Nm’s produceert. Deze slingeren de auto in 7,9 seconden naar de 100km/h en heeft een top van 218km/h
De BX 16Valve (mk2) heeft eveneens een 1.9Gti 16V blok met 148pk en 166NM’s Deze heeft een top van 213km/h en doet er 9,6seconden over om naar de 100km/h te komen.
Dit zijn de gegevens van carbase. De topsnelheid en acceleratie kan in veel gevallen positiever uitvallen dan deze gegevens.
Die top kan ik dan nog wel geloven van de mk2, maar die acceleratie is wel erg bescheiden volgens mij, maar idd op internet staan die gegevens die WYD hier opschrijft.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
eviltwin schreef:de cijfers komen van de autoweek site,
ik vond ze zelf ook al matig, toen ik ze postte, maar ik moet toegeven niet verder gezocht te hebben. Het lijkt me dat een 16v in 2 naar de honderd moet kunnen, dus in zo’n 8s. Iemand betere of meer betrouwbare cijfers?
ik haal 120 in 2..maar das echt de limiet dan !!!
en de 16V MK2 is inderdaad niet zo snel, de katloze GTi is sneller
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:en de 16V MK2 is inderdaad niet zo snel, de katloze GTi is sneller
Dit geldt alleen voor de nederlandse 16V MK2… ik durf de sprint wel aan met mijn belgische BX16V MK2 tegen een katloze GTi
jij hebt gewoon de 160 pk versie, dus dat telt niet
ik heb het over de 148 pk versie, met kat dus.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
He vortex, dat is niet eerlijk he, een originele 16v mk1 red het net niet in de twee, anders was ie veel sneller dan die 7,9 seconden, er zit net een xtra schakelbeweging in.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
citrofiel!ik? schreef:He vortex, dat is niet eerlijk he, een originele 16v mk1 red het net niet in de twee, anders was ie veel sneller dan die 7,9 seconden, er zit net een xtra schakelbeweging in.
klopt, bij zo’n beetje elke sportieve Citroen geloof ik wel standaard. moet je net schakelen voor je op honderd zit. daardoor zijn de tijden vaak nog aan de hoge kant.
ik heb met beide gelukkig geen last daarvan, die gaan vrolijk over de 100 heen :whoohoo
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:
klopt, bij zo’n beetje elke sportieve Citroen geloof ik wel standaard. moet je net schakelen voor je op honderd zit. daardoor zijn de tijden vaak nog aan de hoge kant.
ik heb met beide gelukkig geen last daarvan, die gaan vrolijk over de 100 heen :whoohoo
Xm V6 ! toerenbegrenzer bij 6600rpm… yummie
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
vortex schreef:citrofiel!ik? schreef:He vortex, dat is niet eerlijk he, een originele 16v mk1 red het net niet in de twee, anders was ie veel sneller dan die 7,9 seconden, er zit net een xtra schakelbeweging in.
klopt, bij zo’n beetje elke sportieve Citroen geloof ik wel standaard. moet je net schakelen voor je op honderd zit. daardoor zijn de tijden vaak nog aan de hoge kant.
ik heb met beide gelukkig geen last daarvan, die gaan vrolijk over de 100 heen :whoohoo
Ja precies, maar dat ga jij voor mij oplossen binnenkort, ik moet idd ook net over de honderd in de twee, anders red ik het niet.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.