1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Af fabriek radio geen stereo geluid
m.a. trilsbeek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100

Gepost: 01 september 2005 02:54 PM

Hallo,

ik vond de radio in mijn C5 al niet echt super klinken. Niet dat er geen laag of hoog in zit, maar niet ‘‘helder’‘. Ik had al het vermoeden dat het geluid niet stereo is (cd geluid overigens wel!).

Gisteren even kritisch geluisterd en inderdaad, het is niet stereo. Waarschijnlijk is de ontvangst niet super. Ik heb de ast functie gebruikt, en soms heeft de sterkste zender die gevonden word (tijdens het rijden af en toe wel en dan weer niet) stereo weergave. Hebben jullie allemaal hier last van, of zit er ergens in de antenne van mijn C5 iets niet goed. Ik ga er vanmiddag even een antenne versterkertje tussen zetten, misschien dat dat helpt.

Ik heb een aardig kritisch gehoor, dus ik hoop dat er hier forummers zijn die dit soort zaken ook opmerken! De meeste mensen die bij mij in de auto stappen horen dit namelijk niet! Ook de monteur van de garage niet.

Groet,
Maarten

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 01 september 2005 05:32 PM
  [ # 1 ]

Een antenneversterker is standaard, volgens het elektrische schema dat ik heb (Revue Technique Automobile)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266

Gepost: 01 september 2005 11:39 PM
  [ # 2 ]

Re: Af fabriek radio geen stereo geluid

m.a. trilsbeek schreef:

Hallo,

ik vond de radio in mijn C5 al niet echt super klinken. Niet dat er geen laag of hoog in zit, maar niet ‘‘helder’‘. Ik had al het vermoeden dat het geluid niet stereo is (cd geluid overigens wel!).

Gisteren even kritisch geluisterd en inderdaad, het is niet stereo. Waarschijnlijk is de ontvangst niet super. Ik heb de ast functie gebruikt, en soms heeft de sterkste zender die gevonden word (tijdens het rijden af en toe wel en dan weer niet) stereo weergave. Hebben jullie allemaal hier last van, of zit er ergens in de antenne van mijn C5 iets niet goed. Ik ga er vanmiddag even een antenne versterkertje tussen zetten, misschien dat dat helpt.

Ik heb een aardig kritisch gehoor, dus ik hoop dat er hier forummers zijn die dit soort zaken ook opmerken! De meeste mensen die bij mij in de auto stappen horen dit namelijk niet! Ook de monteur van de garage niet.

Groet,
Maarten

weergave is bij mijn c5 ook waardeloos het is alsof je doof wordt van tijd tot tijd,
antenne is al gewisseld zo beter moeten zijn maar niets hoor nog hel zelfde resultaat.
het is gewoon een gamma of karwei radio/cd spelertje in citroen verpakking zoals
zoveel bij de c5 toegepaste dingen van slechte kwaliteit.
overgens is dit volgens mij bij het gehele PSA zo wat de patner( bedrijfs auto van de zaak)
heeft de zelfde eigenschappen met de radio/ cd speler ook toevallig he!

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 02 september 2005 01:26 AM
  [ # 3 ]

roland schreef:

het is gewoon een gamma of karwei radio/cd spelertje in citroen verpakking zoals

wat een onzin, de standaard radio is een Clarion OEM versie op de Ph1 en een Blaupunkt op de Ph2, da’s echt geen goedkoop gamma ding, anders ga je d’r ook geen dure JBLs aan hangen!

Het kan natuurlijk altijd beter, maar daar zul je dan ook voor betalen. Ik heb zelf bij de proefrit, een favoriete CD mengenomen om ook de radio/CD te kunnen beoordelen. Ik ben vrij kritisch als het om muiziek en geluid gaat, maar ik vond het de standaarduitrusting zeker niet slecht klinken. Daarnaast heeft de C5 stevige deurpanelen en relatief dikke (zij)ruiten. Dit helpt ook.

in de familie

Profiel  

XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1725

Gepost: 02 september 2005 01:48 AM
  [ # 4 ]

De Clarion OEM in m’n C3 is ook niet slecht, al heb ik natuurlijk absoluut geen verfijnd gehoor…

daarbij heb ik altijd de hoge EN lage tonen op MAX staan, inclusief Loudness..

CD-weergave is goed, radio-ontvangst sterk wisselend, maar dat ligt meestal ook aan de zenders…

waar ik wel acuut ben afgestapt zijn de tegenwoordig zo modieuze korte (chromen) antenne’s; simpelweg omdat de ontvangst stukken slechter is dan de originele C3 spriet (die gelukkig ook niet al te lang is, en op de voor mij perfecte plek zit; achterop het dak)

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  

roland
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 02 september 2005 02:32 AM
  [ # 5 ]

eviltwin schreef:

wat een onzin, de standaard radio is een Clarion OEM versie op de Ph1 en een Blaupunkt op de Ph2, da’s echt geen goedkoop gamma ding, anders ga je d’r ook geen dure JBLs aan hangen!

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.

Profiel  

roland
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 02 september 2005 02:34 AM
  [ # 6 ]

eviltwin schreef:

het is duidelijk dat jij het niet met met mij eens ben maar eerlijk is eerlijk puur
het radio gedeelte is erg slecht, zoals je in het voorgaande heb kunnen lezen
alsof je zo nu en dan doof wordt, het heldere geluid word dan onderdruk
of laat ik het anders zeggen valt gewoon op de achtergrond
bij de dealer hebben ze dus 3 maal de antenne vervangen voor een ander type
en 2 maal de voledige unit maar het blijft slecht en dan maak het voor mij niet
uit welk merk of uitvoering het is maar het is voor mij dan bagger eerste klas.
de dealer erkent het euvel en heeft dit door gegeven aan citroen nederland en dan hoor zoals gewoonlijk niets meer.

Profiel  

automatique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80

Gepost: 02 september 2005 09:50 AM
  [ # 7 ]

Ik heb na aankoop van mijn C5 de radio gelijk vervangen door een Pioneer P77MP etc…

Ik vond het geluid redelijk k**. Nu heb ik dan weliswaar geen mooie geintegreerde set en geen radioinfo op mijn display, maar het geluid is top en de afstandbediening werkt ook op mijn Pioneer.

O ja, daarnaast Voor een Magnat Composetje enachter een setje JBL GTO gemonteerd…Hielp ook al heel wat.

Groet,

Gert

Profiel  

Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 02 september 2005 12:21 PM
  [ # 8 ]

Ik heb nergens last van. OK, ik heb geen JBL speakers en gewoon de standaard Clarion radio en CD-wisselaar.

Het gaat niet hard maar het klinkt toch vrij goed, alle tonen worden prima doorgegeven. Alles origineel, radio, CD-wisselaar en antenne.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

m.a. trilsbeek
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 september 2005 12:32 PM
  [ # 9 ]

eviltwin schreef:
roland schreef:

Het kan natuurlijk altijd beter, maar daar zul je dan ook voor betalen. Ik heb zelf bij de proefrit, een favoriete CD mengenomen om ook de radio/CD te kunnen beoordelen. Ik ben vrij kritisch als het om muiziek en geluid gaat, maar ik vond het de standaarduitrusting zeker niet slecht klinken. Daarnaast heeft de C5 stevige deurpanelen en relatief dikke (zij)ruiten. Dit helpt ook.

Maar ik heb het ook niet over de geluidskwaliteit van de cd speler. Het is alleen de radio die nergens naar klinkt! Ik ben er gisteren niet meer toe gekomen om er een extra signaal versterkertje tussen te zetten. Ik zal dit aankomend weekend even doen. Het resultaat laat ik jullie wel even weten.

Maarten

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten

Gepost: 02 september 2005 01:15 PM
  [ # 10 ]

zoals ik al eerder zei, een antenne versterker is standaard…

Pionier is toch echt een stapje terug van Clarion.

in de familie

Profiel  

m.a. trilsbeek
< 100 berichten
Rank

Gepost: 03 september 2005 11:17 AM
  [ # 11 ]
eviltwin schreef:

zoals ik al eerder zei, een antenne versterker is standaard…

Pionier is toch echt een stapje terug van Clarion.

dan probeer ik of 2 antenneversterkers werken Very Happy

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten

Gepost: 03 september 2005 03:30 PM
  [ # 12 ]

Idea  misschien geeft de antenne juist te veel prik Confused:
Hebben video’s ook wel eens last van…

in de familie

Profiel  

m.a. trilsbeek
< 100 berichten
Rank

Gepost: 03 september 2005 04:04 PM
  [ # 13 ]

We zullen zien, ik ben benieuwd. Ik ga even wat eten, en dan een extra versterker proberen

Profiel  

m.a. trilsbeek
< 100 berichten
Rank

Gepost: 03 september 2005 06:24 PM
  [ # 14 ]

De extra versterker hielp niets. Ik heb even een gewoon sony radio erin gezet, en die heeft wel gewoon stereo geluid. Klinkt een heel stuk beter. Lijkt mij dus aan de clarion radio te liggen. De tuner is gewoon van zeer slechte kwaliteit (of alleen de tuner in mijn radio) Jammer, maar dan zal ik ermee moeten leren keven, want ik ga hier geen universele radio in zetten.

Groet,
Maarten

Profiel  

snah1954
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

Gepost: 08 januari 2006 08:31 PM
  [ # 15 ]

Geluid in C5

Bas schreef:

Ik heb nergens last van. OK, ik heb geen JBL speakers en gewoon de standaard Clarion radio en CD-wisselaar.

Het gaat niet hard maar het klinkt toch vrij goed, alle tonen worden prima doorgegeven. Alles origineel, radio, CD-wisselaar en antenne.

Nou…daar heb ik toch wel even een kanttekening bij Surprisedops:
Wat een baggergeluid zit er in de standaard luidsprekers, echt ontzettend slecht Evil or Very Mad Over het hele frequentie-bereik is het zeer droevig.  Crying or Very sad
Je hoeft niet eens een High-end speakerset te monteren om al een wereld van verschil te horen.  Wink
Ik heb de Harman tweaters en de ASK (ask for better? Very Happy ) woofers (het mag die naam eigenlijk niet hebben) vervangen door een Infinity Kappa Compo set. Wat een verschil Very Happy
Als ik nu de achterspeakers erbij zet is het wederom bagger, ook deze ga ik snel vervangen. Waarom ze die troep monteren is mij een raadsel, dan liever geen speakers zou ik zeggen. Maar ja het staat natuurlijk wel leuk in de advertentie: 6 luidsprekers, dan hoor je er echt bij in autowereld.  Cool

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook