5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
xm turboCT versus 2.0 16 V automaat
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 december 2009 10:29 PM
  [ # 61 ]

Oud type motor…. die loopt dus wel 1 op 6 a 7…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 08 december 2009 10:46 PM
  [ # 62 ]

en alsje niet scheurt als jij?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 08 december 2009 11:17 PM
  [ # 63 ]

Dan loopt hij 1 op 6 a 7.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 december 2009 11:21 PM
  [ # 64 ]

En als je wel scheurt zoals ik dat graag doe loopt ie 1 op 4.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 08 december 2009 11:49 PM
  [ # 65 ]

Met “normaal” rijden verbruikt mijn XM 24v 1 op 10 en met scheuren gaat het pas richting de 1 op 6.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 09 december 2009 12:00 AM
  [ # 66 ]

Wel mooi ding zo op het oog…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 09 december 2009 12:23 AM
  [ # 67 ]

Een ZPJ met automaat is echt een zuiplap, zo’n ding drinkt vooral in de stad veel en veel meer dan een ZPJ of ZPJ4 met handbak. Op de snelweg valt het wel weer mee. Ik heb OOIT, ja dit wordt anekdotisch, 1 op 11,7 gereden. Dat was met 130 op de cruise controle, uren achter elkaar op vrijwel alleen vlakke snelwegen zonder files.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 december 2009 12:28 AM
  [ # 68 ]

Naast dat de ZPJ met automaat zuipt, is die ook apetraag nono althans als je het vergelijkt met dezelfde ZPJ met handbak.

Een TCT met automaat zal fijner rijden schat ik in, door het relatief hoge koppel vanaf ongeveer 2500 tr/min dat mist de ZPJ net weer.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 09 december 2009 12:54 AM
  [ # 69 ]

Een TCT automaat rijdt prima, maar niets beter dan een ZPJ met automaat, het lijkt qua karakter wel behoorlijk op elkaar, allebei een beetje gezapige apparaten. Verder heb je met een ZPJ nog een mooie 6-pits roffel, een TCT klinkt echt helemaal nergens naar.

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 09 december 2009 01:31 AM
  [ # 70 ]

Nondepie..die is zeker mooi! Maar geen schuifdak! Was toch een must?

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 09 december 2009 01:40 AM
  [ # 71 ]

Dat schuifdak kun je er altijd nog in laten bouwen ala fabrieksstijl met gevelsde randen…

maar idd, das wel een heel mooie uitvoeirng zo. handbak, mooie kleur die niet op elke xm zit…en die prijs is best te pruimen, zeker met die km stand…

ff de bankboekskes bekijkun Smile


hier fiets je trouwens toch zo een G3 installatie in ? Dan maakt dat verbruik ook weinig tot niets meer uit.

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 09 december 2009 01:45 AM
  [ # 72 ]

Gas is om op te koken Gompy! Laughing

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 december 2009 12:31 PM
  [ # 73 ]

tja moet je weten dat mijn ouders nooit meer dan 3000 euro aan een wagen hebben uitgegeven… gastank zou dan onderbouw moeten zijn want ze hebben het koffer wel nodig….

ja opendak ik eigenlijk wel een must…maar vooral de km-stand staat me wel aan… 1 op 6 is wel een pak benzine natuurlijk… ik kan er met ze eens naar gaan kijken maar ik vrees er voor… als ze ht verbruik horen.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 09 december 2009 02:27 PM
  [ # 74 ]

LPG in een ZPJ4 is niet aan te bevelen. Deze motoren worden van zichzelf al behoorlijk heet en met LPG wordt het alleen maar erger en is de motor in notime overleden.

Bij de eerste generatie ZPJ4 gingen de nokkenassen en de gehele kleppentrein kapot door te veel verbrandingswarmte uitstraling icm veel wrijving in de kleppentrein. Met een 5W40 motorolie ging dit nog net goed, maar met een 10W40 niet (10W40 moleculenstructuur valt uit elkaar door de grote hoeveelheid wamte).

Met de XM 24v minimeeting afgelopen zomer viel meteen op bij het openen van de motorkap dat er een explosie van hitte vrij kwam, terwijl bij mij een “normale”/acceptabele warmte vrijkomt met het openen van de motorkap.
De 0W40 motorolie in mijn motor absorbeert veel warmte en verlaagt de interne wrijving waardoor ook minder warmte wordt geproduceerd.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 09 december 2009 07:00 PM
  [ # 75 ]
bxsport schreef:

tja moet je weten dat mijn ouders nooit meer dan 3000 euro aan een wagen hebben uitgegeven… gastank zou dan onderbouw moeten zijn want ze hebben het koffer wel nodig….

ja opendak ik eigenlijk wel een must…maar vooral de km-stand staat me wel aan… 1 op 6 is wel een pak benzine natuurlijk… ik kan er met ze eens naar gaan kijken maar ik vrees er voor… als ze ht verbruik horen.

Ja verbruik kan stevig zijn. Misschien een mooie BX automaat 19 TZI met schuifdak???

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook