Wat is dit allemaal weer gelul over terugdraaien na gebruik? Denk je dat bij een garagebedrijf na gebruik de sleutel weer op nul gezet wordt? Typisch weer zo’n standaardinstructie uit de gebruiksaanwijzing. Als je je auto in de garge zet, zetten jullie hem dan op blokken ( als je normale schroefveren hebt dan)? Een veer “slijt"alleen door in en uitrekken ( de beweging) en door extreem uitrekken of indrukken.
GRG
Voorheen machinist zeevaart
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
En die veer wordt niet extreem ingedrukt ?
De garage van wie ik de momentsleutel leende, zei wel dat ik na gebruik dat ding moest terug draaien. Op een relatief klein moment laten staan kan best, dan drukt de veer niet of nauwelijks in, bij een groot moment wel.
Schijt aan originaliteit.
De veer is echt niet volledig ingedrukt als ie op max staat.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ds23man schreef:Als je je auto in de garge zet, zetten jullie hem dan op blokken ( als je normale schroefveren hebt dan)? Een veer “slijt"alleen door in en uitrekken ( de beweging) en door extreem uitrekken of indrukken.
een autoveer is over het algemeen wat dikker en robuuster dan een opgevoerd balpennenveertje
de momentsleutel moet je na gebruik voor goed gebruik altijd terugdraaaien naar een lager moment, maar in de praktijk komt dit er nooit van terecht, althans bij ons in de werkplaats nooit, en eens per jaar wordt hij toch weer verplicht geijkt en evt. inorde gemaakt dus zo erg is het niet.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
De veer in een momentsleutel is behoorlijk dik en sterk en van betere kwaliteit dan een autoveer!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Dus jij volgt elke aanwijzing in elke gebruiksaanwijzing tot op de letter op?
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Fabrikanten hebben nogal de neiging om in gebruiksaanwijzingen de meest onnozele dingen en opmerkingen te plaatsen om zoveel mogelijk onder garantie en schadeclaims uit te komen. Gelukkig leven we niet in de states, daar is het nog een slag erger.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Wat maakt het uit ? De ene persoon draait hem terug, de ander niet. En blijkt dat het toch verstandiger was het ding terug te draaien, dan komt je daar snel genoeg achter.
Schijt aan originaliteit.
Ach, de fabrikanten adviseren ook om ze jaarlijks te laten ijken. Ik heb eens een aantal Gedore m. sleutels na 15 jaar misbruik aan boord ( nooit terug draaien) eens laten controleren: was niks mis mee!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)