Oeps, sorry.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
en sweef hoe gaat het met de sm zoektocht
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Wat zal ik zeggen? In de eerste plaats: ik heb geen haast. Meestal loop ik vanzelf tegen iets aan wat me echt aanstaat.
Over het algemeen ben ik niet zo blij met de auto’s. Vaak teveel aan gerommeld voor te weinig geld.
Weet nog niet zo goed wat dat is, maar heb beetje het gevoel dat er een periode is geweest dat er veel sm’s voor weinig geld beschikbaar waren en dat er toen mensen op gedoken zijn die er niet echt geld voor over hadden. Wat zal dat geweest zijn? de negentiger jaren? Wat deed een sm toen? Paar duizend gulden?
Anyhow, ik kijk rustig verder
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, in de negentiger jaren werden mooie sm’s al duur. Het probleem waren de jaren ‘80 vooral….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja ik hoorde dat je begin jaren 80 voor 1250 euro een sm kon kopen… tja gelukkig zijn de tijden veranderd…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe het in belgië was weet ik niet. Hier waren SM’s al snel liefhebbers auto’s.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De echte goeie zijn niet te koop of je moet diep in je buidel tasten. Als je er echt een wilt moet je het doen met het geen er wordt aangeboden. Van de meeste die worden aangeboden, kan je best een hele mooie SM maken. Kost overigens ook een berg knaken. Die kosten kan je dan wel over een langere termijn uit smeren. ;-)
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
U-Niek schreef:Die kosten kan je dan wel over een langere termijn uit smeren.
38.000 euro verspreid over 6 jaar om precies te zijn. Incl aanschaf van de auto.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
blijkbaar werden die gekocht en gewoon opgereden…
ja een goede sm kost geld natuurlijk.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Mijn eerder geplaatste overzicht:
- aanschaf: 7;
- volledige technische renovatie met ook de bak erbij: 16
- opnieuw bekleden: 4 voor al het leer (is nu meer) en waarschijnlijk 2 voor alle stof, totaal 6;
- plaatwerk/spuiten 4
- diverse losse onderdelen ongeveer 0,5
- deurgrepen opnieuw verchromen ongeveer 0,5
- weer opbouwen ?
Dit zou uitkomen op E 34.000 plus het opbouwen. En ik denk, dat er nog wel het een en ander bij gaat komen aan kleine losse onderdelen. Ik heb bijvoorbeeld een nieuwe plafondlamp gevonden. Ik moest een andere ventilator-unit hebben, er moet nog een voorruit komen en ik wil perfecte achterlichten en kunststof lampenkappen voor. De achterlichten liggen nu bij een vriendje modelbouwer voor de Alklad Chrome. En voor de zekerheid ga ik een nieuw setje zien te vinden. En dan komen er de lenzen bij en de reflector die ik in Amerikaanse specificaties wil hebben. En zo heb ik het CITROEN-teken op de reflector opnieuw laten verchromen (iets E 125). Dat laatste zou ik niet opnieuw zo doen, maar met Alclad Chrome. Is origineler eb goedkoper. Daarbij kreeg de verchromer het niet goed strak. Ik heb nog nieuw alu kappen nodig aan de zijkant langs het chassis en zo zal ik nog wel wat tegenkomen.
Ik wil je niet ontmoedigen Sweef, maar begin aan een zo strak mogelijke !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Dus zoals als waterman al schreef dan kom je (En ik denk, dat er nog wel het een en ander bij gaat komen aan kleine losse onderdelen…........) op 38K uit.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b1pg4udeii3d
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat heb ik dus al eerder geschreven: Had ik het geld, dan zou ik die sm nu kopen en opslaan. Dat die motor nog modificaties moet hebben is niet zo erg. Dan heb je voor zeg 42000 euro een perfecte sm staan!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oei die groene, das een mooie SM! Ziet er als nieuw uit!
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Oooh, maar dat hebben de meeste van ons wel als….......ik het geld had.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi, maar is een SM zoveel waard?