Achterbanden staan naar binnen!
a-styl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 09-12-2009

Gepost: 09 december 2009 08:08 PM

Hallo iedereen,

Het viel me laatst op dat mijn achterbanden naar binnen staan. Zo ongeveer /—-\ ik zou niet weten hoe het komt. Me paps is een APK-keurmeester bij een Citroen garage hij zei heel snel in een gesprek dat ik misschien heel de achter-as moet vervangen! Ik hoop het niet!

Is er iemand bekend met dit probleem?

Profiel  
 
halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 09 december 2009 08:54 PM
  [ # 1 ]

versleten achterdraagarm lagers? het kan zijn dat het handig is ze te verwisselen met gereviseerde exemplaren bx-en hebben hier ook last van. Hegru schijnt een goed adres te zijn waar je niet al teveel geld op leegloopt.

update:

Het kan zijn dat de assen verschillen maar de symptomen lijken op elkaar. De techniek is natuurlijk volledig verschillend. @graddus ik hou van ranja.

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 09 december 2009 09:22 PM
  [ # 2 ]

BX’en hebben er inderdaad ook last van maar die hebben wel een ander systeem met kegellagers. Dat heeft een ZX niet.

Ik heb eens gelezen dat je een andere as moet hebben maar laat daar een ZX kenner zich maar eens over uit laten.

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 09 december 2009 09:38 PM
  [ # 3 ]

Andere achteras indien deze te ver is uitgesleten. Anders kan je volstaan met reviseren van de as (nieuwe lagers met evt. nieuwe armen) maar veel garages willen er niet aan beginnen.
Ik heb het wel laten reviseren bij mijn xsara. Ik heb hier trouwens nog een ZX staan waarvan de as nog goed is die eigenlijk naar de sloop moet, maar ja denk dat 1000km beetje ver is Wink

Profiel  
 
Gepost: 09 december 2009 10:11 PM
  [ # 4 ]
halfgaar schreef:

versleten achterdraagarm lagers? het kan zijn dat het handig zijn ze te verwisselen met gereviseerde exemplaren bx-en hebben hier ook last van. Hegru schijnt een goed adres te zijn waar je niet al teveel geld op leegloopt.

Heb je gedronken? Man wat een zinsbouw…

On topic, de achterasconstructie van een ZX is wel heel erg anders dan die van een bx hoor, meesturend enzo…

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 09 december 2009 11:35 PM
  [ # 5 ]
Profiel  
 
David01
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 30-10-2008

- ZX 1.6i
Gepost: 10 december 2009 12:36 AM
  [ # 6 ]

Ik heb dit ook een beetje bij de mijne, hoop dat ik er nooit aan hoef te geloven! Want wat kost dat bij een ZX?

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 10 december 2009 01:58 PM
  [ # 7 ]

Ik was 600 voor revisie kwijt, maar dat was hier in France….
Voor een ZX in NL zou ik het niet weten….

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 december 2009 04:33 PM
  [ # 8 ]

Was het voor een ZX niet goedkoper om er een as van de sloop (die wel goed is natuurlijk) er onder te schroeven ? Of haal ik iets doorelkaar ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 10 december 2009 05:01 PM
  [ # 9 ]

Bij een ZX waarschijnlijk wel, bij een xsara met schijven ABS is het verschil kleiner…

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 10 december 2009 06:32 PM
  [ # 10 ]

En sloop onderdelen moet je maar afwachten hoelang het goed blijft. Vind 600 nog meevallen , afhankelijk van de staat van de auto natuurlijk waar die onder moet of het nog uitkan.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 13 december 2009 03:22 PM
  [ # 11 ]

Ik was 1000 kwijt voor een complete achteras revisie. Dus nieuwe lagers, draagarmpinnen, ophangrubbers, Brughuur enz. Kosten liggen er een beetje aan wat er allemaal vervangen moet worden. Als je draagarm pinnen zijn ingesleten wordt het een best dure reparatie. Pinnen kosten rond de 150 euro per kant. Lagers 80 euro per kant. En voor nieuwe rubbers ben je ong 200 kwijt. Dagje sleutelen met zijn 2e om hem te verwisselen. En nog een dagje als alles mee zit om de as goed te krijgen. Meestal zit dat niet mee. En zitten de torsieassen muurvast. Dit was dan voor een Zx 16v.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook