Dat de olieprijs enorm stijgt is natuurlijk erg vervelend. Maar als je ziet wat voor storm er heeft huis gehouden vraag ik me af wat bush er aan kan doen :s
Dat de hulpverlening zo traag op gang komt is te belachelijk voor worden. Zo zie je maar dat de zogenaamde supermacht maar een lachertje is. Kan niet eens voor zijn eigen inwoners zorgen en maakt daarbij nog onderscheid ook tussen arm en rijk, om niet te zeggen zwart en blank…
Dat onze leuke regering zoveel accijnsen heft zorgt ervoor dat ik nu 1.603 moet betalen voor een litertje 98 :s De olieprijs bepaalt maar voor ongeveer 1/3 de prijs.
Wat lief van balkie dat dit jaar de acijns word bevroren…nu nog ongeveer 3 kwartjes eraf, er is naar mijn idee niks te wijten aan shell maar aan de regering, leuk topic trouwens….
Ijs schreef:Wat lief van balkie dat dit jaar de acijns word bevroren…
Ik wou dat die stijfburgerlijke Harry Potter (zoals onze Zuider buren hem beschreven) zichzelf zou bevriezen.
Caroline81 schreef:Dat de olieprijs enorm stijgt is natuurlijk erg vervelend. Maar als je ziet wat voor storm er heeft huis gehouden vraag ik me af wat bush er aan kan doen
Het was al veel langer bekend dat New Orleans een ramp was die lag te gebeuren (lees mijn vorige reply). De storm is niet de oorzaak van deze ramp, slechts een aanleiding. De daadwerkelijke oorzaak ligt erin dat er geen geld beschikbaar is gesteld om de dijken op orde te brengen. Liever werd er geld gespendeerd aan een oorlog die allang voorbij had kunnen zijn (al in 1990 !!!) maar nog steeds woedt, een oorlog met zuiver economische belangen.
De storm op zichzelf, de vernietiging van o.a. Biloxi, de schade in Mississippi en Alabama en meer, als direct gevolg van die storm; daar kan die primaat in het Witte Huis idd niks aan doen. De ramp in New Orleans en de absoluut amateuristische, ongeorganiseerde, veel te late hulpverlening wel !
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Totaal aantal Berichten: 27930
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
arjan_verkade schreef:ik zag vanmiddag tot mijn grote verbazing ook dat bij een standaard tank de bezine nu 1.51 was
volgens mij moet hier binnenkort echt iets aan gebeuren, anders komen er veel mensen/bedrijven straks echt in de geld problemen als het zo nog even door blijft lopen
dezelfde pomp vandaag nu opeens 1.549
dus weer even paar cent duurder….
wanneer houd het op?
fietsen kan en wil ik niet in mijn situatie
daarvoor vind ik het auto rijden veelste leuk
bij de Tango hier in de stad 1,439 euro
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
‘t valt me trouwens wekelijks op dat ALLES duurder wordt…
vorige maand de energienota, vandaag weer de wateraanslag (raar begrip trouwens, in relatie tot de actualiteit in de USA)
jammer dat de salarissen niet zo snel meestijgen…
gelukkig heeft m’n werkgever de salarissen onlangs met iets meer dan 1% verhoogd…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Wat Auzz zegt klopt: wij hebben tenminste een auto. Anderzijds: het doel van die hoge prijzen (het merendeel van de prijs aan de pomp betaat uit accijnzen) is de mensen uit de auto krijgen. Tenminste, dat beweren ze daar in Den Haag. In mijn ogen is en blijft de auto een melkkoe, want als je iemand uit de auto wilt jagen, moet je in 1 keer de brandstofprijs omhoog gooien en niet langzaam opvijzelen, zoals nu gebeurt. Op deze manier (opvijzelen) heb je geen schrik-effect. Dus als Den Haag ons uit de auto wil hebben en een vette melkkoe wil slachten: vertienvoudig de prijzen, en wel per direct !
En die mensen in Louisiana zitten wel op hun gat, maar wel omdat ze geen vervoer hebben ! Geen auto, geen geld voor de bus, geen adres waar ze heen kunnen, enzovoorts.
Schijt aan originaliteit.
Jongens toch..
Er verbazen mij hier twéé dingen.
1> bush en potter vind ik alle twee eikels, maar vind dit niet gepast op een auto forum
2> een moderator hoort niet te vloeken! (op het forum…wat hij erbuiten doet zal me een zorg zijn)
Ik kwam uit Italie rijden en schrok me lam in duitsland..
in italie koste een liter euro95 nog 1,29
In duistland betaalde ik 1,46
In good old holland begaf ik me met knikkende knieen naar de pomp…
1,56
Zijn ze nou helemaal doorgeslagen daar in den haag??
Die belasting mag best ff voor een paar maanden lager!
COMPENSATIE…
Dit is achterlijk! die boeven profiteren van de hoge olieprijs!
gelukkig is me ov gratis. Kan ik voor de deur in de bus stappen en voor school de bus uit..
pak de auto alleen nog als het nodig is..
meer als 1,60 voor een liter 98…
kutland!
Dat de hulpverlening niet op gang komt in de VS is toch een bewuste keuze. Als hier een trein niet rijdt zet de NS altijd bussen in. Is geld voor. Bush gaat uit van particulier initiatief (zie zijn oproep toch vooral aan het leger des heils te geven). Hoeft ie zelf toch niet te regelen Burgemeester van N.O. vraagt een zooi bussen en die krijgt ie niet eens. Bovendien zie je dat elke regeringsleider die in eigen land zijn zaakjes niet geregeld krijgt zich op de buitenlandse politiek stort (naast Bush ook Blair en zelfs J.P., die doet het toch zo leuk in Europa).
Eastcoast en westcoast, daar zit geld (mits blank), ook in geval van een ramp. Voor de rest is de VS een doffe ellende, ook als er geen ramp is. Vergelijkbaar met andere derde wereldlanden, en geen regering/samenleving die zich daar om bekommert.
Grootste nadeel van de VS, de mensen rijden daar geen Citroën.
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Nog even en ik kan voor die 18 ct p/km wel stoppen als koerier.
Met een diesel die gemiddeld 1 op 15 rijdt.
Reken dan ook nog eens de hogere WB t.o.v. een BX diesel of NOG kleinere auto…..en ik voel dus een ruil aankomen ALS dit zo doorgaat.
Vorig jaar betaalde ik nog 89 ct p/l diesel….en nu ?
Ik vertik het echter om te gaan GASSEN,.....dat ben ik aan mijn stand verplicht…...nietwaar ANDRE ?
Oh ja…ben het met Rene eens dat dit geen politiek forum moet worden….geen voor of tegen JPB of Bush….of wie dan ook, want dan zou ik me weleens qua politieke richting bij SZ kunnen aansluiten, maar laten we het in deze draad hebben over de manier waarop autorijdend NL iets kan gaan doen aan die veel te hoge brandstofprijs…..met de ANWB samen of zo…..weet ik veel !
Ik moet voor m’n werk 500KM per week rijden en krijg daarvoor slechts een schamele €25,66,- Zelfs met m’n ZX 1.4i is dat echt zwaar onvoldoende. Duurt niet lang voordat er een auto met LPG naast m’n ZX 16v komt te staan.
Afgeven op de regering mag natuurlijk wel…maar verder lijkt me het ongepast..
krijg jij maar 5 cent per km nou dan zou ik maar een met je werkgever praten want je wordt echt goed genaaid op dit moment
Ik zou er niet gek van staan te kijken als er straks weer een gek toeslaat in den haag…. en een aanslag pleegt…. uit woede